הבראיזם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''הבראיזם''' הוא ענף ב[[מדעי היהדות]], של העניין שגילו מלומדים [[נצרות|נוצרים]] במאות ה-16 וה-17, בעיקר ב[[גרמניה]], [[איטליה]] ו[[אנגליה]] בתרבות ה[[יהודי]]ת והשפה ה[[עברית]] ובהשפעות שלה על התרבות והדת הנוצרית. ההבראיזם של תקופת הרנסאנס עסק בעיקר בהשפעות של המחשבה ה[[תלמוד|תלמודית]] ושל ה[[קבלה]] על עולם המושגים הנוצרי.
'''הבראיזם''' הוא ענף ב[[מדעי היהדות]], המתמקד בעניין שגילו מלומדים [[נצרות|נוצרים]] במאות ה-16 וה-17, בעיקר ב[[גרמניה]], [[איטליה]] ו[[אנגליה]], בתרבות ה[[יהודי]]ת והשפה ה[[עברית]] ובהשפעות שלה על התרבות והדת הנוצרית. ההבראיזם של תקופת ה[[רנסאנס]] עסק בעיקר בהשפעות של המחשבה ה[[תלמוד|תלמודית]] ושל ה[[קבלה]] על עולם המושגים הנוצרי.


ההבראיזם המאוחר הוא זרם חקר השפה העברית ומדעי היהדות שהתעורר אצל מלומדים נוצרים בגרמניה בראשית המאה ה-19. זרם זה ייסד את מחקר מדעי היהדות המודרני.
ההבראיזם המאוחר הוא זרם חקר השפה העברית ומדעי היהדות שהתעורר אצל מלומדים נוצרים בגרמניה בראשית המאה ה-19. זרם זה ייסד את מחקר [[מדעי היהדות]] המודרני.





גרסה מ־10:14, 1 באוקטובר 2011

הבראיזם הוא ענף במדעי היהדות, המתמקד בעניין שגילו מלומדים נוצרים במאות ה-16 וה-17, בעיקר בגרמניה, איטליה ואנגליה, בתרבות היהודית והשפה העברית ובהשפעות שלה על התרבות והדת הנוצרית. ההבראיזם של תקופת הרנסאנס עסק בעיקר בהשפעות של המחשבה התלמודית ושל הקבלה על עולם המושגים הנוצרי.

ההבראיזם המאוחר הוא זרם חקר השפה העברית ומדעי היהדות שהתעורר אצל מלומדים נוצרים בגרמניה בראשית המאה ה-19. זרם זה ייסד את מחקר מדעי היהדות המודרני.


ערך זה הוא קצרמר בנושא יהדות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.