חסין מוות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:
| קישור=1028528
| קישור=1028528
}}
}}
'''חסין מוות''' (ב[[אנגלית]]:'''Death Proof''') הוא סרטו החמישי של הבמאי [[קוונטין טרנטינו]] משנת [[2007]]. בדומה לסרטיו הקודמים, "[[ספרות זולה]]", "[[כלבי אשמורת]]", "[[ג'קי בראון]]" ו"[[להרוג את ביל]]", הסרט מתאפיין ב[[אלימות]] קיצונית וגרפית וב[[הומור שחור]]. הסרט הוא אחד מתוך שני סרטי הקולנוע שבפרויקט גריינדהאוס, בו [[רוברט רודריגז]], [[קוונטין טרנטינו]] ובמאים בולטים אחרים בתעשיית הסרטים ההוליוודית ניסו ליצור גרסה משלהם לחוויית הקולנוע בשנות ה-70, ובייחוד זו של בתי הקולנע הזולים ה"גריינדהאוס" שהציגו "[[סרטי ניצול]]". הסרט השני בפרויקט הוא: [[פלאנט טרור]] (Planet Terror) בבימויו של [[רוברט רודריגז]]. "חסין מוות" הוא [[סרט אימה]] אשר הושפע רבות מסגנון סרטי האימה של [[שנות השבעים]] וסרטי האקספלויטיישן (סרטים דלי תקציב שהיו נפוצים במיוחד בשנות השישים והשבעים שהציגו אלימות ומיניות בוטה מאוד והוקרנו בדרייב-אינים ברחבי ארצות הברית).
'''חסין מוות''' (ב[[אנגלית]]: '''Death Proof''') הוא סרטו החמישי של הבמאי [[קוונטין טרנטינו]] משנת [[2007]]. בדומה לסרטיו הקודמים, "[[ספרות זולה]]", "[[כלבי אשמורת]]", "[[ג'קי בראון]]" ו"[[להרוג את ביל]]", הסרט מתאפיין ב[[אלימות]] קיצונית וגרפית וב[[הומור שחור]]. הסרט הוא אחד מתוך שני סרטי הקולנוע שבפרויקט גריינדהאוס, בו [[רוברט רודריגז]], [[קוונטין טרנטינו]] ובמאים בולטים אחרים בתעשיית הסרטים ההוליוודית ניסו ליצור גרסה משלהם לחוויית הקולנוע בשנות ה-70, ובייחוד זו של בתי הקולנע הזולים ה"גריינדהאוס" שהציגו "[[סרטי ניצול]]". הסרט השני בפרויקט הוא: [[פלאנט טרור]] (Planet Terror) בבימויו של [[רוברט רודריגז]]. "חסין מוות" הוא [[סרט אימה]] אשר הושפע רבות מסגנון סרטי האימה של [[שנות השבעים]] וסרטי האקספלויטיישן (סרטים דלי תקציב שהיו נפוצים במיוחד בשנות השישים והשבעים שהציגו אלימות ומיניות בוטה מאוד והוקרנו בדרייב-אינים ברחבי ארצות הברית).


==העלילה==
==העלילה==

גרסה מ־08:51, 2 באוקטובר 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, תסריטאי, שם הסרט, מפיק, במאי, קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

חסין מוות
Death Proof
בימוי קוונטין טרנטינו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קוונטין טרנטינו, רוברט רודריגז, אליזבת אוולאן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קוונטין טרנטינו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סאלי מנק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קורט ראסל
רוסריו דוסון
ונסה פרליטו
ג'ורדן לאד
סידני פויטייה
טרייסי טמוס
מרי אליזבת' וינסטד
זואי בל
רוז מק'גוון
מרלי שלטון
מוזיקה דייוויד ארנולד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום קוונטין טרנטינו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה A Band Apart, דיימנשן פילמס, Double R Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דיימנשן פילמס, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 באפריל 2007
משך הקרנה 114 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט סלאשר, גור, סרט מותחן, סרט ויגילנטה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.grindhousemovie.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חסין מוותאנגלית: Death Proof) הוא סרטו החמישי של הבמאי קוונטין טרנטינו משנת 2007. בדומה לסרטיו הקודמים, "ספרות זולה", "כלבי אשמורת", "ג'קי בראון" ו"להרוג את ביל", הסרט מתאפיין באלימות קיצונית וגרפית ובהומור שחור. הסרט הוא אחד מתוך שני סרטי הקולנוע שבפרויקט גריינדהאוס, בו רוברט רודריגז, קוונטין טרנטינו ובמאים בולטים אחרים בתעשיית הסרטים ההוליוודית ניסו ליצור גרסה משלהם לחוויית הקולנוע בשנות ה-70, ובייחוד זו של בתי הקולנע הזולים ה"גריינדהאוס" שהציגו "סרטי ניצול". הסרט השני בפרויקט הוא: פלאנט טרור (Planet Terror) בבימויו של רוברט רודריגז. "חסין מוות" הוא סרט אימה אשר הושפע רבות מסגנון סרטי האימה של שנות השבעים וסרטי האקספלויטיישן (סרטים דלי תקציב שהיו נפוצים במיוחד בשנות השישים והשבעים שהציגו אלימות ומיניות בוטה מאוד והוקרנו בדרייב-אינים ברחבי ארצות הברית).

העלילה

שלוש ידידות – ארלין (ונסה פרליטו), שאנה (ג'ורדן לאד) ושדרנית רדיו בשם ג'וליה (סידני פויטייר) יוצאות לחגוג את יום הולדתה של ג'וליה בעיר אוסטין בטקסס, כאשר הן אינן יודעות כי אחריהן עוקב איש באוטו מסוג שברולט נובה מודל שנות השבעים. בעודן חוגגות בבר מקסיקני, ג'וליה מגלה שהיא הפיקה פרסומת רדיו בבוקר, אשר מציעה ריקוד אירוטי חינם מארלין לכל מי שיקרא לה "פרפר", יקנה לה משקה וידקלם לה קטע משיר מסוים.

בהמשך הערב הבנות נפגשות עם קבוצת בנים ולאחר מכן פוגשות את פאם (רוז מק'גוון), יריבת ילדות של ג'וליה, אשר נבחנת היטב על ידי פעלולן בשם מייק מק'קיי (קורט ראסל), אדם כריזמטי בעל צלקת ששימש כפעלולן במספר סרטי פעולה הוליוודים. הרושם הראשוני הוא כי מייק הוא אדם נחמד, אך בעל סטייה קלה. לאורך הערב מייק מפלרטט עם הבנות ואף זוכה לריקוד אירוטי מארלין (סצנה אשר נקטעה בגרסה הקולנועית אך מופיעה בגירסת ה-DVD) שאר הבנות עוזבות לביתם.

מייק מציע לפאם טרמפ ברכב הפעלולים המאובזר שלו, ומבטיח לה שהמכונית "חסינה ממוות". פאם מסכימה להצעה ומתיישבת במושב הנוסע הקדמי בתוך תא זכוכית אטום בלי חגורת בטיחות. כאשר הוא מתחיל לנהוג הוא מתגלה כסדיסט כאשר הוא מתחיל לנהוג במהירות גבוהה ובכך מסכן את חייה של פאם. פאם מתחננת בפני מייק שיניח לה ללכת, אבל הוא מודיע לה שהמכונית חסינת מוות רק לנהג עצמו, רגע לפני שהוא לוחץ על הבלם ומנתץ את פניה על לוח המחוונים ובכך הורג אותה. מייק ממשיך משם במרדף אחרי ארבע הנשים האחרות. הוא מוצא את מכוניתן בכביש נטוש באמצע הלילה. הוא מאיץ את מכוניתו לקראת מפגש חזיתי מולן, מכבה את הפנסים הקידמיים של מכוניתו כדי שלא יבחינו בו ומדליק אותם רגע לפני ההתנגשות. מייק מתנגש חזיתית במכונית של הנשים והורג את כולן.

בסצנה הבאה בבית החולים, אנו מגלים כי מייק סובל רק מפציעות שטחיות בלבד. משום שהנשים נהגו בעודן שיכורות ומייק לא שתה אלכוהול, הוא לא מואשם בעבירה פלילית כלל, דבר אשר מכעיס מאוד את השוטר ארל מקגרו שמבין כי הפעלולן אשם.

ארבעה עשר חודשים לאחר מכן, לי מונטגומרי (מרי אליזבת' וינסטד), אברנטי רוס (רוסריו דוסון), וקים מאטיס (טרייסי טומס) עוברות דרך טנסי ועוצרות במכולת בה מייק נמצא. כאשר קים נכנסת למכולת, לי עוברת למושב הנהג ומאזינה לאייפוד שלה בעוד אברנטי ישנה במושב האחורי. מייק יוצא ממכוניתו ונוגע ברגליה של אברנטי שמבצבצות מחלון המכונית. כאשר היא מתעוררת מייק מסביר לה כי הוא נתקל בה במקרה בעודו מחפש את מפתחות הרכב שלו. הוא נכנס למכונית שלו ועוזב את המקום. אברנטי נכנסת למכולת במטרה למצוא מגזין בו דיגמנה לי. אברנטי שמה לב למכוניתו של מייק אשר עוזבת את המקום בעוד שלוש יוצאת מהמכולת.

השלישייה אוספת את הידידה שלהן, הפעלולנית זואי בל (אשר משחקת את עצמה) בנמל התעופה, שמראה להן מודעה המציעה למכירה רכב מסוג דודג' צ'אלנג'ר שנת 1970, המכונית אשר הופיעה בסרט "נקודת היעלמות" (1971). בהמשך היא מגלה להן את מניעייה האמיתיים להתעניינות ברכב: היא מתכוונת לשחזר קטע מן הסרט בו היא תשכב על מכסה המכונית בעודה נאחזת בשתי חגורות בעוד שאחת מחברותיה תנהג במכונית במהירות גבוהה. כאשר הבנות מגיעות לחווה בה נמצאת המכונית אשר מיועדת למכירה קים מתנדבת לנהוג במכונית בזמן הפעלול בעוד אברנטי תצטרף ולי תשאר בחווה כערבות למכונית.

בזמן הפעלול בעוד זואי תלויה על מכסה מכונית וחברותיה נוסעות במהירות גבוהה, מייק מגיח מאחוריהם ומאיץ לעברם במכונית הדודג' צ'רג'ר מודל 1969 שלו ומתנגש בהם מאחור מספר פעמים וגורם לבסוף לזואי להיזרק מהמכונית לשדה. קים, אשר הביאה עימה אקדח להגנה עצמית, מצליחה לירות למייק בזרוע, ולגורם לו לברוח. זואי, הודות לכישוריה כפעלולנית, יצאה מהאירוע כמעט ללא נזק מלבד שריטות שטחיות. שלוש הבנות מחליטות לנקום במייק, כאשר הן מצהירות "בואו נהרוג את הממזר הזה".

פציעתו של מייק מאלצת אותו לעצור כדי לטפל בפציעה שלו. הוא מנסה לחטא את הפצע בשפיכת אלכוהול על המקום תוך השמעת יללות בכי, בניגוד לתדמית הקשוחה שלו. כאשר הוא עוצר הוא משחרר גם את חגורת הבטיחות שלו. קים מתנגשת במכוניתו בעוצמה וזואי יוצאת החוצה ומתקיפה אותה בצינור ברזל.

בעוד מייק מנסה להימלט מהן במכוניתו, הוא לא מספיק לחגור מחדש את חגורת הבטיחות שלו. בכך הוא כבר אינו "חסין מוות". במרדף שנמשך, הוא חושב כי הצליח להתחמק מהן, הן מגיחות ברכבן מתנגשות בו וגורמות לו לשבר בזרוע. בעודו מתפתל מכאבים על הקרקע מופיעה כיתובית THE END. אולם בהמשך רואים כיצד הן היכו אותו במגוון אגרופים ובעיטות. הסרט מסתיים כשהן קופצות לשמיים ברוב שמחה. על רקע הקרדיטים אנו רואים תמונות של הכוכבניות של אותו ז'אנר של סרטים משנות ה-70. הומאז' אופייני של טרנטינו לסרטי התקופה.

קישורים חיצוניים