רצין מלך ארם-דמשק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''רצין''' הינו האחרון במלכי ארם-דמשק ששלט בשנים 750-730 לפנה"ס בקירוב.
'''רצין''' הינו האחרון במלכי ארם-דמשק ששלט בשנים 750-730 לפנה"ס בקירוב.


שמו מופיע כרא-קי-א-זו ברשימת מעלי מס ל[[תגלת פלאסר השלישי]] מלך [[אשור]] (734 לפנה"ס). בשל רצח [[זכריהו]], האחרון למלכי בית [[יהוא]], ובמלחמת האזרחים בפרצה בעקבותיו, נחלשה [[ממלכת ישראל]] וניפתח פתח לרצין למרוד. כך החזירה לעצמה ארם-דמשק את עמדתה החשובה כמרכז פוליטי. לאחר מכן ניצל רצין את העובדה שתגלת פלאסר היה טרוד וניצטרף את פקח מלך ישראל בברית אנטי-אשורית. משסירב [[אחז]] מלך [[ממלכת יהודה|יהודה]] פעל להמליך במקומו את [[בן טבאל]] כמלך אנטי-אשורי. אחז, שחשש לכסאו, שיחד את תגלת פלאסר בכסף ובזהב כדי שיתקוף את ארם וישראל, ואכן האשורים עלו על [[דמשק]] (732 לפנה"ס) וכבשוה, הרגו את רצין, הגלו רבים מנתיניו וסיפחו את ארצו לממלכת אשור.
שמו מופיע כרא-קי-א-זו ברשימת מעלי מס ל[[תגלת פלאסר השלישי]] מלך [[אשור]] (734 לפנה"ס). בשל רצח [[זכריהו בן ירבעם|זכריהו]], האחרון למלכי בית [[יהוא]], ובמלחמת האזרחים בפרצה בעקבותיו, נחלשה [[ממלכת ישראל]] וניפתח פתח לרצין למרוד. כך החזירה לעצמה ארם-דמשק את עמדתה החשובה כמרכז פוליטי. לאחר מכן ניצל רצין את העובדה שתגלת פלאסר היה טרוד וניצטרף את פקח מלך ישראל בברית אנטי-אשורית. משסירב [[אחז]] מלך [[ממלכת יהודה|יהודה]] פעל להמליך במקומו את [[בן טבאל]] כמלך אנטי-אשורי. אחז, שחשש לכסאו, שיחד את תגלת פלאסר בכסף ובזהב כדי שיתקוף את ארם וישראל, ואכן האשורים עלו על [[דמשק]] (732 לפנה"ס) וכבשוה, הרגו את רצין, הגלו רבים מנתיניו וסיפחו את ארצו לממלכת אשור.


{{קצרמר|תנ"ך}}
{{קצרמר|תנ"ך}}

גרסה מ־14:41, 27 באוקטובר 2011

רצין הינו האחרון במלכי ארם-דמשק ששלט בשנים 750-730 לפנה"ס בקירוב.

שמו מופיע כרא-קי-א-זו ברשימת מעלי מס לתגלת פלאסר השלישי מלך אשור (734 לפנה"ס). בשל רצח זכריהו, האחרון למלכי בית יהוא, ובמלחמת האזרחים בפרצה בעקבותיו, נחלשה ממלכת ישראל וניפתח פתח לרצין למרוד. כך החזירה לעצמה ארם-דמשק את עמדתה החשובה כמרכז פוליטי. לאחר מכן ניצל רצין את העובדה שתגלת פלאסר היה טרוד וניצטרף את פקח מלך ישראל בברית אנטי-אשורית. משסירב אחז מלך יהודה פעל להמליך במקומו את בן טבאל כמלך אנטי-אשורי. אחז, שחשש לכסאו, שיחד את תגלת פלאסר בכסף ובזהב כדי שיתקוף את ארם וישראל, ואכן האשורים עלו על דמשק (732 לפנה"ס) וכבשוה, הרגו את רצין, הגלו רבים מנתיניו וסיפחו את ארצו לממלכת אשור.

ערך זה הוא קצרמר בנושא תנ"ך. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.