פונקציית התפלגות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
MystBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ar:دالة التوزيع التراكمي
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ב[[תורת ההסתברות]], '''פונקציית הצטברות''' של [[משתנה מקרי]] היא פונקציה X שערכיה קובעים את ההסתברות למאורעות מהצורה <math>\ X \leq a</math>, לכל a ממשי.
ב[[תורת ההסתברות]], '''פונקציית הצטברות''' ('''Cumulative distribution function''', ב[[ראשי תיבות]] '''CDF''') של [[משתנה מקרי]] היא פונקציה X שערכיה קובעים את ההסתברות למאורעות מהצורה <math>\ X \leq a</math>, לכל a ממשי.



== תכונות מופשטות והקשר למשתנים מקריים ==
== תכונות מופשטות והקשר למשתנים מקריים ==

גרסה מ־21:43, 6 בנובמבר 2011

בתורת ההסתברות, פונקציית הצטברות (Cumulative distribution function, בראשי תיבות CDF) של משתנה מקרי היא פונקציה X שערכיה קובעים את ההסתברות למאורעות מהצורה , לכל a ממשי.

תכונות מופשטות והקשר למשתנים מקריים

אם X משתנה מקרי, הפונקציה מקיימת בהכרח ארבע תכונות:

  1. הגבול שווה ל-0.
  2. הגבול שווה ל-1.
  3. הפונקציה מונוטונית עולה (במובן החלש), כלומר לכל .
  4. הפונקציה רציפה מימין.

ולהיפך: אם F היא פונקציה המקיימת את ארבע התכונות האלה, אפשר להגדיר ממנה משתנה מקרי. פורמלית, כדי להגדיר משתנה מקרי יש לתאר את ההסתברות לכך שהוא ישתייך לכל קבוצה A השייכת לאלגברת בורל על הממשיים. עם זאת, מכיוון שהקטעים יוצרים את האלגברה, מספיק להגדיר את ההסתברויות למאורעות . ואכן, אם דורשים ש- , נובע שהגבול משמאל שווה להסתברות . מכאן אפשר לקבל את ההסתברויות לכל המאורעות מהצורה , , ו- .

בפרט נובע שהסיכוי למאורעות הוא אפס אם ורק אם הפונקציה F רציפה. אם הפונקציה גזירה, אפשר לתאר אותה כאינטגרל של פונקציית צפיפות f: