סרגיי שויגו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Zuriel (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Сергей Шойгу. Национальный центр управления в кризисных ситуациях МЧС.jpg|שמאל|ממוזער|שוייגו במרכז הלאומי לניהול משברים של המשרד למצבי חירום. 2009]]
[[קובץ:Сергей Шойгу. Национальный центр управления в кризисных ситуациях МЧС.jpg|שמאל|ממוזער|שוייגו במרכז הלאומי לניהול משברים של המשרד למצבי חירום. 2009]]
'''סרגיי קוז'וגטוביץ' שוייגוּ''' (ב[[רוסית]]: Сергей Кужугетович Шойгу; נולד ב-[[21 במאי]] [[1955]], [[צ'אדאן]], [[טובה (רפובליקה)|טיבה]]) הוא מדינאי [[רוסי]] ממוצא [[טובה (רפובליקה)|טובאני]] המכהן בתור [[המשרד למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה|השר למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה]] מאז [[1994]]. הוא מחזיק במשרת השר הכי הרבה מכל שר אחר במרחב הפוסט-סובייטי, הוא נאבק באסונות טבע ובמצבי חירום תחת כל ממשלות רוסיה מאז [[1991]]. מאז [[1999]] הוא נושא את עיטור [[גיבור רוסיה]] על פועלו לזירוז הליכי קליטתם של הפליטים מ[[צ'צ'ניה]] המופגזת.
'''סרגיי קוז'וגטוביץ' שוייגוּ''' (ב[[רוסית]]: Сергей Кужугетович Шойгу; נולד ב-[[21 במאי]] [[1955]], [[צ'אדאן]], [[טובה (רפובליקה)|טיבה]]) הוא מדינאי [[רוסי]] ממוצא [[טובה (רפובליקה)|טובאני]] המכהן בתור [[המשרד למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה|השר למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה]] מאז [[1994]]. הוא מחזיק במשרת השר הכי הרבה zni מכל שר אחר במרחב הפוסט-סובייטי, הוא נאבק באסונות טבע ובמצבי חירום תחת כל ממשלות רוסיה מאז [[1991]]. מאז [[1999]] הוא נושא את עיטור [[גיבור רוסיה]] על פועלו לזירוז הליכי קליטתם של הפליטים מ[[צ'צ'ניה]] המופגזת.


שוייגו נחשב לאחד ממייסדי מפלגת אחדות שהפכה ל[[רוסיה המאוחדת]] (יחד עם [[יורי לוז'קוב]] ו[[מינטימר שאימייב]]) והוא כיום חבר במועצה העליונה של המפלגה.
שוייגו נחשב לאחד ממייסדי מפלגת אחדות שהפכה ל[[רוסיה המאוחדת]] (יחד עם [[יורי לוז'קוב]] ו[[מינטימר שאימייב]]) והוא כיום חבר במועצה העליונה של המפלגה.

גרסה מ־15:13, 20 בנובמבר 2011

שוייגו במרכז הלאומי לניהול משברים של המשרד למצבי חירום. 2009

סרגיי קוז'וגטוביץ' שוייגוּרוסית: Сергей Кужугетович Шойгу; נולד ב-21 במאי 1955, צ'אדאן, טיבה) הוא מדינאי רוסי ממוצא טובאני המכהן בתור השר למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה מאז 1994. הוא מחזיק במשרת השר הכי הרבה zni מכל שר אחר במרחב הפוסט-סובייטי, הוא נאבק באסונות טבע ובמצבי חירום תחת כל ממשלות רוסיה מאז 1991. מאז 1999 הוא נושא את עיטור גיבור רוסיה על פועלו לזירוז הליכי קליטתם של הפליטים מצ'צ'ניה המופגזת.

שוייגו נחשב לאחד ממייסדי מפלגת אחדות שהפכה לרוסיה המאוחדת (יחד עם יורי לוז'קוב ומינטימר שאימייב) והוא כיום חבר במועצה העליונה של המפלגה.

השכלתו ועבודותיו

סרגיי שוייגו הוא בוגר הפוליטכניון של קרסנויארסק (כיום האוניברסיטה הטכנולוגית הממלכתית של קרסנויארסק) מ-1977, התמחה בתחום ההנדסה והבינוי. למד גם כלכלה.

במהלך שנות ה-70 המאוחרות ובמרבית שנות ה-80 הוא עבד כמהנדס בכיר בחברות בנייה מקומיות. ב-1988 מונה למזכיר בעיריית אבאקאן ושנה אחר כך עבר לקרסנויארסק ועד מהרה התברג בשורות המפלגה והיה למפקח האזורי של המפלגה.

ב-1989 עבר למוסקבה והיה לסגן יו"ר הוועדה הממלכתית לאדריכלות ובנייה של עיריית מוסקבה.

בעקבות הקמת חיל החילוץ הרוסי (Российского корпуса спасателей) הוא מתמנה ב-1991 ליו"ר חיל החילוץ של מוסקבה, בהמשך השנה החיל הופך לוועדה הממלכתית למצבי חירום ולקראת סוף השנה הוועדה הופכה לוועדה הממלכתית הרוסית לענייני הגנה אזרחית, מצבי חירום וחיסול תוצאות אסונות טבע והוא עומד בראש הוועדה עד 1994.

מ-1993 ועד 2003 עמד בראש הוועדה הלאומית של רוסיה לעשור הבינלאומי של האו"ם לטיפול במצבי חירום.

החל מ-1994 הוא השר למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה ובשנת 2000 כיהן במקביל כסגן ראש ממשלת רוסיה.

החל מ-2009 הוא חבר בחברה הגאוגרפית הרוסית והחל מיוני 2011 הוא עומד בראש מועצת המנהלים של מפעילת הרשת הפדרלית לניווט - מערכת גלונאס.

בני משפחתו

אביו קוז'וגט סראאביץ' (Кужугет Серээвич Шойгу) היה פקיד המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות במשך מרבית חייו ויצא לפנסייה בתפקיד סגן ראשון לראש ממשלת רפובליקת טובה. אמו אלכסנדרה יעקבלבנה הייתה מצטיינת המשק החקלאי ועד 1979 עמדה בראש מחלקת התכנון של משרד החקלאות האזורי.

רעייתו אירינה אלכסנדרובנה היא נשיאת חברת אקספו-אם (Экспо-ЭМ) ועוסקת בעסקי התיירות.

בנותיו הן:

אחותו, לריסה שוייגו היא חברת הדומה מטעם רוסיה המאוחדת, רופאה במקצועה והיא סגנית שר הבריאות של טובה וחברת הוועדה הפרלמנטרית לענייני בריאות.

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:סדרה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הקודם:
אין. התפקיד נוצר.
השר למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה
דגל המשרד למצבי חירום של רוסיה
ינואר 1994 - ואילך
הבא:
?