ג'יימי בל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
Amirobot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: fa:جیمی بل
שורה 21: שורה 21:
[[de:Jamie Bell]]
[[de:Jamie Bell]]
[[es:Jamie Bell]]
[[es:Jamie Bell]]
[[fa:جیمی بل]]
[[fi:Jamie Bell]]
[[fi:Jamie Bell]]
[[fr:Jamie Bell]]
[[fr:Jamie Bell]]

גרסה מ־21:27, 22 בנובמבר 2011

ג'יימי בל, 2011

ג'יימי בלאנגלית: Jamie Bell; נולד ב-14 במרץ 1986) הוא שחקן אנגלי, המוכר בעיקר בזכות תפקידו הראשי בסרט הקולנוע "בילי אליוט".

חייו

בל נולד בבילינגהאם שבצפון מזרח אנגליה וגדל במשפחה חד-הורית. בגיל 6 החל לרקוד, בעקבות אחותו, ובגיל 9 החל לשחק. בשנת 2000 השתתף בסרט "בילי אליוט", בו גילם את התפקיד הראשי, נער בן 11 הגדל בעיירת פועלים בצפון אנגליה וחולם להיות רקדן בלט, כל זאת על רקע שביתת הכורים ב-1984. בדומה לדמות אותה גילם, גם בל רקד בתחילה בהיחבא, וסבל מהקנטות מצד חבריו ללימודים, כשגילו על כך. על תפקידו כבילי אליוט, אותו גילם בגיל 14, זכה בשנת 2001 בפרס באפט"א בקטגוריית השחקן הטוב ביותר, כשהוא גובר על מועמדים כראסל קרואו, טום הנקס ומייקל דאגלס, וכן במספר פרסים נוספים, ובהם פרס הקולנוע העצמאי הבריטי בקטגוריית השחקן המבטיח. ב-2002 גילם את טוראי צ'ארלי שייקספיר הסרט האימה המלחמתי "משמרת המוות".

בהמשך העשור הראשון של שנות האלפיים השתתף בל במספר סרטים נוספים, ובהם הגרסה המחודשת ל"קינג קונג" (2005), "האלאם פו" (2007) ו"ג'אמפר" (2008). על תפקידו ב"האלאם פו" היה מועמד לפרס באפט"א הסקוטי בקטגוריית השחקן הטוב ביותר, ועל תפקידו ב"ג'אמפר" היה מועמד לפרס ה-MTV, לצדו של היידן כריסטנסן. בשנת 2008 שיחק לצד דניאל קרייג בסרט התנגדות העוסק בקבוצת יהודים פרטיזנים במהלך השואה במלחמת העולם השנייה. בשנת 2011 השתתף בסרט ההנפשה הרפתקאותיו של טינטין: סודו של חד הקרן, בו דיבב את קולה של הדמות הראשית. הסרט מבוסס על הקומיקס טינטין מאת האמן הבלגי ארז'ה.

קישורים חיצוניים