חסידות מקארוב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 23: שורה 23:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* [http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=5248 אשכול על בית מקארוב]] בפורום היידי אידישע וועלט פארומס.
* [http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=5248 אשכול על בית מקארוב] בפורום היידי אידישע וועלט פארומס.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

גרסה מ־17:43, 28 בנובמבר 2011

חסידות מקארוב הייתה חסידות אוקראינית, ענף מחסידות צ'רנוביל. אבי החסידות היה רבי מנחם נחום טברסקי בנו הרביעי של רבי מרדכי מצ'רנוביל.

תולדות החסידות

רבי מנחם נחום נולד בשנת תקס"ד לרבי מרדכי ולפייגא בת רבי דוד לייקעס מתלמידי הבעל שם טוב. היה חתנו של רבי יוסף מטורטשין (בנו של החוזה מלובלין). לאחר פטירת אביו החל לכהן באדמו"רות במקרוב. נפטר בז' בחשוון תרי"ב.

בנו היה רבי יעקב יצחק, חתנו של רבי שמואל אבא מסאלוויטא. לאחר פטירת אביו החל לכהן באדמו"רות. בסוף ימיו היה הנכד הגדול של רבי מרדכי מצ'רנוביל שהיה חי ומשכך התאספו אליו חסידי צ'רנוביל מכל רחבי ווהלין. נפטר בל' בניסן תרנ"ב.

חתניו של רבי מנחם נחום היו רבי אשר השני מסטולין, רבי צבי אריה מאליק ורבי מרדכי מרגליות אדמו"ר בדוביסאר בנו של רבי מנחם נחום ממאצ'יב.

הדור השלישי

בניו של רבי יעקב יצחק היו:

חתנו היה קרוב משפחתו, רבי ברוך מאיר מאזרניץ בן רבי מנחם נחום מלועוו.

=הדור הרביעי

בנו של רבי משה מרדכי היה רבי צבי אריה מברדיטשוב, חתנו של דודו רבי יחיאל מקרילוביץ. נפטר בכ"א באייר תרצ"ח. בן נוסף היה רבי שמואל אבא ממקארוב-ויניפג, חתן דודו רבי דוד.
בני רבי דוד:

בנו של רבי ישעיה היה רבי יעקב יצחק ממקארוב-שיקגו. נולד בשנת תרנ"ו. מילא את מקום אביו בעודו בחור. היה חתנו של רבי יהושע העשיל ממונסטריץ'. בשנת תרפ"ו היגר לארצות הברית והתיישב בשיקגו. נפטר בב' בסיוון תש"ה.

קישורים חיצוניים

לקריאה נוספת