פיב"א – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
HerculeBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט משנה: en:FIBA
WikitanvirBot (שיחה | תרומות)
שורה 54: שורה 54:
[[ta:பன்னாட்டுக் கூடைப்பந்தாட்டக் கூட்டணி]]
[[ta:பன்னாட்டுக் கூடைப்பந்தாட்டக் கூட்டணி]]
[[tr:FIBA]]
[[tr:FIBA]]
[[uk:Міжнародна федерація баскетболу]]
[[vls:FIBA]]
[[vls:FIBA]]
[[zh:国际篮球联合会]]
[[zh:国际篮球联合会]]

גרסה מ־19:12, 19 בדצמבר 2011

קובץ:FIBA.png
לוגו פיב"א

הפדרצייה הבינלאומית של כדורסלצרפתית: Fédération Internationale de Basketball, בראשי תיבות: FIBA) היא הגוף העליון המנהל את ענף הכדורסל בעולם. היא מאגדת כ-200 התאחדויות כדורסל לאומיות. תפקידיה העיקריים הם קביעת חוקי משחק הכדורסל, פיקוח על העברות שחקנים בינלאומיות, וארגון התחרויות הבינלאומיות בענף. במסגרת פיב"א פועלות 5 ועדות אזוריות, המנהלות את התחרויות ביבשות: פיב"א אירופה, פיב"א אמריקה, פיב"א אפריקה, פיב"א אסיה ופיב"א אוקיאניה.

פיב"א הוקמה בשנת 1932 על ידי התאחדויות מ-8 מדינות, ושמה המקורי היה "הפדרציה הבינלאומית לכדורסל חובבים" (האות A בר"ת FIBA ייצגה את המילה Amateur). המילה "חובבים" הושמטה בשנת 1989, לאחר שהוחלט לאפשר לשחקנים מקצועניים (שחקני ה-NBA) להשתתף בתחרויות שמאורגנות על ידי פיב"א. משרדי פיב"א הועברו ב-2002 ממינכן לז'נבה.

התחרויות העיקריות המאורגנות בחסות פיב"א הן הטורניר האולימפי בכדורסל (לגברים מ-1936, לנשים מ-1976) ואליפות העולם (לגברים מ-1950, לנשים מ-1953). הוועדות האזוריות אחראיות על ארגון התחרויות היבשתיות לנבחרות וקבוצות. החל משנת 2000, עורכת פיב"א גם את תחרות הדיימונד בול, כהכנה לטורניר הכדורסל האולימפי.

ראו גם

קישורים חיצוניים