לודוויג פון רויטר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: pl:Ludwig von Reuter
תמונה +
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:WP Ludwig von Reuter.jpg|שמאל|ממוזער|250px|לודוויג פון רויטר]]
'''לודוויג פון רויטר''' ('''Ludwig von Reuter'''{{כ}}; [[9 בפברואר]] [[1869]] – [[18 בדצמבר]] [[1943]]) היה [[אדמירל]] [[גרמני]] ב[[מלחמת העולם הראשונה]], אשר פיקד על [[צי הים הפתוח]] ה[[האימפריה הגרמנית|גרמני]] בעת היותו במשמורת ב[[סקפה פלו]] בסוף המלחמה. ב-[[21 ביוני]] [[1919]] הוא פקד על הטבעת האוניות, כדי למנוע את נפילתן לידי [[בריטניה|הבריטים]].
'''לודוויג פון רויטר''' (ב[[גרמנית]]: '''Ludwig von Reuter'''{{כ}}; [[9 בפברואר]] [[1869]] – [[18 בדצמבר]] [[1943]]) היה [[אדמירל]] [[גרמני]] ב[[מלחמת העולם הראשונה]], אשר פיקד על [[צי הים הפתוח]] ה[[האימפריה הגרמנית|גרמני]] בעת היותו במשמורת ב[[סקפה פלו]] בסוף המלחמה. ב-[[21 ביוני]] [[1919]] הוא פקד על הטבעת האוניות, כדי למנוע את נפילתן לידי [[בריטניה|הבריטים]].


==שירותו בצי המלחמתי==
==שירותו בצי המלחמתי==

גרסה מ־23:59, 26 בדצמבר 2011

קובץ:WP Ludwig von Reuter.jpg
לודוויג פון רויטר

לודוויג פון רויטרגרמנית: Ludwig von Reuter‏; 9 בפברואר 186918 בדצמבר 1943) היה אדמירל גרמני במלחמת העולם הראשונה, אשר פיקד על צי הים הפתוח הגרמני בעת היותו במשמורת בסקפה פלו בסוף המלחמה. ב-21 ביוני 1919 הוא פקד על הטבעת האוניות, כדי למנוע את נפילתן לידי הבריטים.

שירותו בצי המלחמתי

פון רויטר נולד בגובן (Guben) למשפחת אנשי צבא פרוסית. עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה הוא שירת כמפקד סיירת הקרב "דרפלינגר" (SMS Derfflinger), עליה פיקד גם במהלך קרב דוגר בנק. בספטמבר 1915 הועלה לדרגת קומודור וקיבל את הפיקוד על פלגת סיור הכוללת חמש סיירות קלות, שהשתתפו בפיקודו בקרב יוטלנד. הוא קודם לדרגת קונטראדמירל, ובקרב הלגולנד השני פיקד על שתי אוניות המערכה "קייזר" (SMS Kaiser) ו"קייזרין" (SMS Kaiserin).

סקפה פלו

לאחר שביתת הנשק שסיימה את מלחמת העולם הראשונה, נצטווה פון רויטר ליטול את הפיקוד על הצי הנתון במשמורת בבסיס הימי הבריטי בסקפה פלו עד שיוחלט בורסאי על גורל האוניות. אדמירל פרנץ פון היפר, המפקד הראשי של צי הים הפתוח, סירב להוביל בעצמו את אוניותיו למעצר.

משהתקרבה שעת החתימה של הנציגים הגרמנים על הסכם ורסאי, העריך רויטר שאוניותיו יועברו לבנות הברית המנצחות. כדי למנוע זאת, פקד על כל 74 האוניות להטביע עצמן, כשהוא מעביר את הפקודה באמצעות דגל איתות יוצא דופן שהוסכם עליו מבעוד מועד. בתוך חמש שעות טבעו במימי המעגן בסקפה פלו 10 אוניות מערכה, 5 סיירות קרב, 4 סיירות קלות ו-32 ספינות טורפדו. אוניית המערכה "באדן" (SMS Baden), ארבע הסיירות הקלות "אמדן" (SMS Emden), "נירנברג" (SMS Nürnberg), "פרנקפורט" (SMS Frankfurt) ו"ברמזה" (SMS Bremse) ועוד 14 ספינות טורפדו הועלו על החוף, אך הבריטים מיהרו להגיע אליהן ולגררן למים רדודים. רק ארבע ספינות טורפדו נותרו שלמות. תשעה אנשי צוות גרמנים נהרגו, מהם שטבעו ואחרים נורו למוות כשניסו לחמוק בסירות ההצלה. היו אלה החללים הגרמנים האחרונים של מלחמת העולם הראשונה.

פון רויטר ועימו עוד 1,773 קצינים ומלחים נתפסו ונשבו על ידי הבריטים. בגרמניה ראו בו גיבור מלחמה, שהגן על כבוד הצי. הוא פרש מן הצי ולא מילא עוד כל תפקיד בשירות הציבור. באוגוסט 1939 הועלה לדרגת אדמירל מלא.

נפטר בפוטסדם בשנת 1943.