מנחם החברוני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 4: שורה 4:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21981&st=&pgnum=1&hilite= אגרת מנחם החברוני] בתוך "המעמר: מכתבי מסע, רשימות קברים, הסכמות, תקנות, זכרונות, כתבי זכיות ועוד, מאמצע האלף החמישי והלאה..." בעריכת [[אברהם משה לונץ]], ירושלים תשכ"ט.
* [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21981&st=&pgnum=43&hilite= אגרת מנחם החברוני] בתוך "המעמר: מכתבי מסע, רשימות קברים, הסכמות, תקנות, זכרונות, כתבי זכיות ועוד, מאמצע האלף החמישי והלאה..." בעריכת [[אברהם משה לונץ]], ירושלים תשכ"ט.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

גרסה מ־03:00, 1 בינואר 2012

רבי מנחם בן רבי פרץ החברוני, עולה רגל יהודי מצרפת ששהה בארץ ישראל שנים אחדות ברבע הראשון של המאה ה-13. מפורסם בעקבות איגרת בה סיכם בין השאר את מסורת זיהויין של מקומות קדושים ליהודים בארץ ישראל שלמד להכיר בשנות מגוריו בה, מפי היהודים יושבי הארץ.

וכך חתם בסוף איגרתו:

"...והרואה זה הכתב מאילו הצדיקים הנקובים למעלה אשר נקבו בשמות אל יחשדוני ואל יאמרו בלבם כי למצוא חן בעיניהם כתבתי, וכדי להוציא ממון מהם כתבתי, כי גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם כי כן קבלתי מבני מערבא (=בני ארץ ישראל), ואם יקשה הרואה ויאמר: איככה בני מערבא יודעים כי בני הצדיקים אשר נקברו שם כבר ג' אלפים שנה? גם אני הכותב אשיב להם מפי בני מערבא ולא מפי כתבם, כי אותם הדרים היום בארץ ישראל לא גלו מעולם משם עד היום... וקבלו איש איש מאביו מחורבן הבית ויודעין כל הענין... וכה קבלתי אני, מנחם החברוני."

קישורים חיצוניים

לקריאה נוספת

  • "וזאת ליהודה:מחקרים בתולדות ארץ ישראל ויישובה מוגשים ליהודה בן פורת". ירושלים : יד בן צבי, תשס"ג 2003. מאמרו של אלחנן ריינר, "מפיהם ולא מפי כתבם, על דרכי רישומה של מסורת המקומות הקדושים בארץ-שראל בימי הביניים".


שגיאות פרמטריות בתבנית:קצרמר

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.