דמויות גפרורים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: de, fi, fr, it, ja, mk, pt, simple, sv
שורה 23: שורה 23:


[[en:Stick figure]]
[[en:Stick figure]]
[[de:Strichmännchen]]
[[fi:Tikku-ukko]]
[[fr:Bonhomme allumette]]
[[it:Stickman]]
[[ja:棒人間]]
[[mk:Човече од цртички]]
[[pt:Boneco palito]]
[[simple:Stick figure]]
[[sv:Streckgubbe]]

גרסה מ־19:44, 29 בינואר 2012

דמות גפרורים. נוצר באמצעות אדובי פלאש

דמות גפרוריםאנגלית: Stick figure) היא סוג מאוד פשוט של איור אשר מורכב מקווים ונקודות, שבד"כ יוצר אדם או בעל חיים. בדמות גפרורים, הראש מיוצג על ידי עיגול, אשר לעיתים מתווספים אליו פרטים נוספים כגון פה, עיניים, ושיער. הרגליים, הידיים והגוף מיוצגים על ידי קווים ישרים. ישנם ויכוחים באשר האם על דמויות גפרורים לכלול גם צוואר, אך ישנו קונצנזוס שהצוואר אינו נחוץ. [1][2]

היסטוריה

ניתן למצוא דמויות גפרורים כבר באמנות פרהיסטורית. בתקופות מאוחרות יותר, ניתן למצוא ואריאציות של דמויות גפרורים בכתב החרטמים המצרי, ובכתב הסיני. השימוש הבינלאומי הראשון בדמויות גפרורים היה באולימפיאדת טוקיו (1964). כמו כן היה שימוש בדמויות גפרורים גם באולימפיאדת מינכן (1972).

דמויות גפרורים נפוצות גם בקומיקס, בייחוד קומיקסים מסוג "סטריפ" או ובקומיקס. דוגמה לקומיקס מפורסם שמצויר בטכניקת דמויות הגפרורים הוא xkcd.

במשחק איש תלוי ציור של דמות גפרורים ההולכת ונבנית על עמוד התלייה מודדת כמה ניחושים שגויים ניחש המתמודד, וכאשר הדמות מושלמת המתמודד מפסיד.

הנפשה

דמויות גפרורים נמצאות בשימוש רחב באנימציות אשר נעשו באמצעות פלאש. דמויות גפרורים הן קלות מאוד להנפשה ובד"כ לוקח פחות זמן לצייר אותן מהנפשות מסורתיות.

הערות שוליים

  1. ^ "Comics". Explosm.net. נבדק ב-2009-09-10.
  2. ^ Flickr.com