עיצוב אתר אינטרנט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ta:வலை வடிவமைப்பு
מאין תקציר עריכה
שורה 31: שורה 31:


=== דרישות רב תחומיות ===
=== דרישות רב תחומיות ===
עיצוב אתרי אינטרנט כולל דיסציפלינות שונות, ובהן - [[מערכת מידע|מערכות מידע]], [[טכנולוגיית המידע|טכנולוגיות מידע]] ו[[עיצוב תקשורת חזותית]]. נהוג להפריד את העבודה על אתר אינטרנט ל-Front-end ול-Back-end. העבודות שמתמקדות בצד הויזאולי של האתר (כגון מבנה העמוד, [[ממשק משתמש גרפי|ממשק המשתמש]], ה[[גרפיקה]], וה[[קול|אודיו]]) נכללות תחת שם הגג "Front-end". התחום שעוסק בבנייה הדינמית של הדפים בעזרת המידע שנאסף מהמקורות השונים ןעיבוד הקלט מהמשתמש, מכונה "Back-end".
עיצוב אתרי אינטרנט כולל דיסציפלינות שונות, ובהן - [[מערכת מידע|מערכות מידע]], [[טכנולוגיית המידע|טכנולוגיות מידע]] ו[[עיצוב תקשורת חזותית]]. נהוג להפריד את העבודה על אתר אינטרנט ל-Front-end ול-Back-end. העבודות שמתמקדות בצד הויזאולי של האתר (כגון מבנה העמוד, [[ממשק משתמש גרפי|ממשק המשתמש]], ה[[גרפיקה]], וה[[קול|אודיו]]) נכללות תחת שם הגג "Front-end". התחום שעוסק בבנייה הדינמית של הדפים בעזרת המידע שנאסף מהמקורות השונים ועיבוד הקלט מהמשתמש, מכונה "Back-end".


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־21:25, 17 במרץ 2012

דוגמה לעיצוב אתר בעזרת Layouts ו-CSS

עיצוב אתר אינטרנט הוא תהליך של המשגה (conceptualization), תכנון, ועיצוב המיועד לצפייה באמצעות דפדפן, ומוגדר באמצעות שפת תגיות (markup language) שאותה הדפדפן מסוגל לפענח ולהציג. האתר מורכב מדפים המוצגים כל אחד בנפרד, ובדרך כלל מקושרים ביניהם. העיצוב כולל את העיצוב של כל אחד מהדפים המוצגים, במסגרת עקרונות העיצוב של האתר כולו.

הדפים בנויים מאלמנטים עיצוביים (כמו מסגרות, טבלאות, רקעים וכדומה), מלל, תמונות, טפסים, ועוד.

שיפורים בתאימות של הדפדפנים עם הסטנדארטים של W3C הובילו לכך שרוב אתרי האינטרנט מוצבים בעזרת שפת HTML או XHTML בשילוב CSS.

עם הגידול במספר אנשי המקצוע בתחומי עיצוב תקשורת חזותית (Communication Design) וטכנולוגיית המידע (Information technology), נהוג להבדיל בין מקצוע עיצוב אתרי אינטרנט (Web design) לבין פיתוח רשתות (Web Development) - עבודה שמתמקדת בתחזוקה הכוללת של כל השירותים מבוססי הרשת.

היסטוריה

טים ברנרס-לי, ממציא ה-World Wide Web, פרסם אתר אינטרנט לראשונה באוגוסט 1991. דפי אינטרנט נכתבים בשפת תגיות הנקראת HTML.

תכונות כמו הטבלות, שהוגדרו מלכתחילה כדי להציג מידע טבלאי, עברו במהרה לשימוש בוני האתרים ככלי עיצובי לשליטה על צורת הדף. מאוחר יותר הסטנדרט התפתח, ונוספה אליו הגדרת גיליונות סגנון מדורגים (CSS) שנחשב כיום לדרך נכונה יותר לשלוט בעיצוב הדף, וכיום רוב המעצבים משתדלים להגביל את השימוש בטבלאות להצגת מידע טבלאי בלבד.

עיצוב אתר אינטרנט

עיצוב אתר אינטרנט מוגדר כסידור ויצירת אוסף דפים, שביחד מהווים "אתר".

יש אספקטים רבים (שיקולי עיצוב) שנלקחים בחשבון בתהליך, ובשל ההתפתחות המהירה של רשת האינטרנט, אספקטים חדשים יכולים להיווצר גם כן. עבור אתרי אינטרנט מסחריים טיפוסיים האספקטים הבסיסים בעיצוב האתר הם:

  • תוכן: החומר הנגיש באתר צריך להיות רלוונטי ומכוון לקהל היעד.
  • שימושיות: האתר צריך להיות ידידותי למשתמש, עם ממשק פשוט, אמין, ונוח לניווט.
  • מראה: הגרפיקה והטקסט צריכים לכלול סגנון אחיד ועיקבי בכל עמודי האתר.
  • זמינות: האתר צריך להיות ידידותי למנועי חיפוש ומדיות פרסום.

אתר אינטרנט בצורה אופיינית מורכב מטקסט ותמונות. העמוד הראשון של אתר האינטרנט ידוע בשם דף בית (Home page) או אינדקס. לכל עמוד באתר כתובת אינטרנט משלו (URL).

אתר אינטרנט אפייני כולל אמצעים לניווט בין הדפים השונים, ובמקרים רבים אמצעים לחיפוש תוכן ספציפי באתר.

דפי אינטרנט מסוווגים כדפים סטטיים או דינמיים:

  • עמודים סטטיים הם למעשה קבצים שמאוכסנים בשרת, ונשלחים אל הגולשים כמו שהם.
  • עמודים דינמיים מיוצרים על ידי השרת, בדרך כלל לפי מידע משתנה שמאוחסן בבסיס נתונים או בקבצים שאינם בצורת דפי HTML בעצמם. שרת האינטרנט גם יכול לייצר את הדפים בעזרת מידע שהוא מושך דרך הרשת ממקורות אחרים. בדרך כלל התכנה שמייצרת את הדפים כתובה בשפת תכנות המכונה "שפת צד שרת". דוגמאות לשפות כאלו הן: (Java, ‏ASP,‏ JSP,‏ Perl,‏ PHP, פייתון).

דרישות רב תחומיות

עיצוב אתרי אינטרנט כולל דיסציפלינות שונות, ובהן - מערכות מידע, טכנולוגיות מידע ועיצוב תקשורת חזותית. נהוג להפריד את העבודה על אתר אינטרנט ל-Front-end ול-Back-end. העבודות שמתמקדות בצד הויזאולי של האתר (כגון מבנה העמוד, ממשק המשתמש, הגרפיקה, והאודיו) נכללות תחת שם הגג "Front-end". התחום שעוסק בבנייה הדינמית של הדפים בעזרת המידע שנאסף מהמקורות השונים ועיבוד הקלט מהמשתמש, מכונה "Back-end".

ראו גם

קישורים חיצוניים