אברהם אביש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת קטגוריה:רבנים גרמנים באמצעות HotCat
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''רבי אברהם אביש מליסא''' (או אברהם אביש '''מפרנקפורט''') היה תלמיד של [[הבעל שם טוב]] וראש בית הדין ב[[פרנקפורט]], מראשי המתירים בפרשת [[הגט מקליווא]].
'''רבי אברהם אביש מליסא''' (או אברהם אביש '''מפרנקפורט''') היה תלמיד של [[הבעל שם טוב]] וראש בית הדין ב[[פרנקפורט]], מראשי המתירים בפרשת [[הגט מקליווא]].


נולד למשפחה מכובדת ומיוחסת, אך ללא [[כשרונות]]. הוא היה ידוע כ[[עם הארץ]] ובהתאם לכך השיאוהו בני משפחתו עם משפחה פשוטה. לפני ה[[נישואין]] כאשר התברר שאף את [[ברכת המזון]] שלימדו אותו בעמל רב לא זכר, ולאחר שפגעו בו קשות, הוא התפלל מתוך שברון לב ומאז החל לדבר דברי תורה באופן פלאי כ[[תלמיד חכם]] זקן ורגיל. לאחר תקופה התפרסם ומונה לשמש ברבנות [[פרנקפורט]].
נולד למשפחה מכובדת ומיוחסת, אך ללא [[כשרונות]]. הוא היה ידוע כ[[עם הארץ]] ובהתאם לכך השיאוהו בני משפחתו עם משפחה פשוטה. לפני ה[[נישואין]] כאשר התברר שאף את [[ברכת המזון]] שלימדו אותו בעמל רב לא זכר, ולאחר שפגעו בו קשות, הוא התפלל מתוך שברון לב ומאז החל לדבר דברי תורה באופן פלאי כ[[תלמיד חכם]] זקן ורגיל. לאחר תקופה התפרסם ומונה לשמש ברבנות [[פרנקפורט]]. הוא היה ידוע במיוחד במידת ה[[ענווה]]{{הערה|1=ראו הסיפור הידוע אודותיו [http://www.roshy.org/UploadFiles/2008_5_12_16_53_34.pdf עמ' 6].}}.


רבי אברהם אביש נודע במיוחד אודות פרשת [[הגט מקליווא]], שבו היה מעורב יחד עם שאר רבני [[פרנקפורט]] מול רוב רבני הדור, אך יש המפקפקים על מידת מעורבותו של רבי אברהם אביש מליסא, בפועל בפולמוס, למרות שחתמו בשמו את כל הכרוזים הוא חתום בעצמו בפועל רק על המכתב הראשון, וגם על חתימה זו הודיע רבי שמעון קופנהגן כי הוא חזר בו מיד לאחר החתימה וכעס על אלו שהפעילו נגדו לחץ כבד כדי שיחתום, על ידי סילוף סיפור המעשה{{הערה|1=(ראו ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=366&st=&pgnum=265 במאמרו של טל] בירחון "סיני).}}
היה ידוע במיוחד במידת ה[[ענווה]]{{הערה|1=ראו הסיפור הידוע אודותיו [http://www.roshy.org/UploadFiles/2008_5_12_16_53_34.pdf עמ' 6].}}.


==מאמריו==
==מאמריו==

גרסה מ־03:02, 2 באפריל 2012

רבי אברהם אביש מליסא (או אברהם אביש מפרנקפורט) היה תלמיד של הבעל שם טוב וראש בית הדין בפרנקפורט, מראשי המתירים בפרשת הגט מקליווא.

נולד למשפחה מכובדת ומיוחסת, אך ללא כשרונות. הוא היה ידוע כעם הארץ ובהתאם לכך השיאוהו בני משפחתו עם משפחה פשוטה. לפני הנישואין כאשר התברר שאף את ברכת המזון שלימדו אותו בעמל רב לא זכר, ולאחר שפגעו בו קשות, הוא התפלל מתוך שברון לב ומאז החל לדבר דברי תורה באופן פלאי כתלמיד חכם זקן ורגיל. לאחר תקופה התפרסם ומונה לשמש ברבנות פרנקפורט. הוא היה ידוע במיוחד במידת הענווה[1].

רבי אברהם אביש נודע במיוחד אודות פרשת הגט מקליווא, שבו היה מעורב יחד עם שאר רבני פרנקפורט מול רוב רבני הדור, אך יש המפקפקים על מידת מעורבותו של רבי אברהם אביש מליסא, בפועל בפולמוס, למרות שחתמו בשמו את כל הכרוזים הוא חתום בעצמו בפועל רק על המכתב הראשון, וגם על חתימה זו הודיע רבי שמעון קופנהגן כי הוא חזר בו מיד לאחר החתימה וכעס על אלו שהפעילו נגדו לחץ כבד כדי שיחתום, על ידי סילוף סיפור המעשה[2]

מאמריו

  • אילו היה יודע אדם כמה גדול כוחה של האמת לא היה משקר לעולם[3]

ספריו

הערות שוליים

  1. ^ ראו הסיפור הידוע אודותיו עמ' 6.
  2. ^ (ראו בבמאמרו של טל בירחון "סיני).
  3. ^ תורת המידות בשמו.
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.