משתמש:רבנן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ לבקשתו
החלפת הדף בתוכן " <big>'''<center>הכל שטותים!</center>'''</big>"
 
שורה 1: שורה 1:
<big>'''<center>הכל שטותים!</center>'''</big>
{{משתמש שותה מים מהברז}}

==ויקיפדיה במבט תורני==

תורתנו הקדושה, תורת ישראל, שניתנה לנו בהר סיני הנה תורת חיים, וככזו - בכל תחום בחיים ובעולם יש לה לתורה את דעתה, "דעת תורה", למן הדברים הנעלים ביותר ועד לדברים הנראים כנחותים ביותר. בהתאם לכך, גם בנוגע למיזם [[ויקיפדיה]] יש ויש מקום לדון בהיבטים שונים על פי דרכה של תורה.<small>לא אתנגד לעריכה לשונית בקטע זה</small>


===הנחת יסוד===

הנחת היסוד הנה – כפי שאנו אומרים בתפלת ראש השנה: {{ציטוטון|אין נסתר מנגד עיניך}}. האלוקים דן כל אדם על פי ישותו העצמית ואי אפשר להסתתר ממנו תחת "שם משתמש" וירטואלי. למרות שענין זה פשוט לכל מבין, ראיתי לנכון להדגיש זאת בפתח הדברים מפני הטועים.


לאחר הנחת יסוד זו, נותר לנו לברר מה יהיה לרצון לפני האלוקים בנוגע למיזם ויקיפדיה ומה חלילה לא, על פי מה שגילה לנו בתורתו הקדושה.

===עצם הכתיבה===

ראשית כל עלינו לברר מהי דעת התורה בנוגע לעצם הכתיבה בויקיפדיה.


ובכן, יש בידנו כלל קבוע – כל דבר בעולמנו הגשמי יכול לשמש לקדושה או להיפך ח"ו. וכל העולם כולל המידות הטובות והרעות אינן אלא כלי ביד האדם, וכשם ש[[פטיש]] אינו "טוב" או "רע" אלא ניתן להשתמש בו למטרות טובות ורעות, כך כל דבר בעולם ניתן להשתמש בו לשני ההפכים. משום כך – אף בנוגע לנידוננו ניתן להשתמש במיזם זה כעזר לקדושה – או חלילה להיפך.

====ויקיפדיה כעזר לקדושה ולקיום מצוות====

אם אדם כותב בויקיפדיה [[דברי תורה]], אין כל ספק שיש בידו מצות [[לימוד תורה]]. כמו כן כאשר לאחר מכן יקראו אחרים את דבריו, יהא גם במדרגת מלמד תורה. (באם הם לא ידעו את הדברים.) וזו כבר סיבה מספקת לעצם הכתיבה.


כמו כן, מכיון שציבור רחב קורא את הדברים הכתובים, ודנים בנושא בדיון פתוח כולל הבאת ראיות ומובאות לכאן ולכאן, גורמת לגידול התורה בעולם. אמנם, מצד שני, אין ספק בכך שדרגת השקיעות בתורה בעת הכתיבה בויקיפדיה היא פחותה מדרגת שקיעותו של הלומד בבית המדרש, ולכן יש לעסוק בכך רק ביני לביני שאם לא כן זהו ביטול תורה באיכות.


גם מצוות חסד עם הציבור יש בכתיבה, בין אם כותב במילי דשמיא, ובין במילי דעלמא, דברים הנצרכים לאדם לדעתם והוא מוצאם כאן אזי זכה הכותב במצוות חסד באותו הרגע. כמובן שענין זה מצוי בתחום הרחב של הזמן אותו יש להקדיש לחסד על פני ביטול תורה, ובפרט שזהו חסד לרווחת הציבור באופן כללי ושאינו נצרך באותו הרגע ממש.


====ויקיפדיה כדרך לעבור עברות====

כמובן שאפשר אף לעבור עבירות דרך ויקיפדיה. (אף בלי להיכנס לנושא של [[מראות אסורים]] ודברי כפירה וכדומה.) למשל - [[חילול השם]]. כלומר, שאם אדם המגדיר ומזהה עצמו בויקיפדיה כירא שמים, והתנהגותו אינה נאותה וראויה, הוא גורם בזאת לחילול שמו יתברך אף שאין מכירים אותו בשמו האמיתי. אמנם, יש מקום לסברא כי למרות שאכן זה יהא חילול ה' מכל מקום דרגתו תהא פחותה מן המחלל שמו ית' בעולם הריאלי, כי ניתן להסתפק במידת יראת השמים שלו.


או למשל [[אונאת דברים]]. אין כל ספק כי אדם הפוגע בחברו מעל דפי המיזם עובר על אונאת דברים אף שאינו יודע את שמו.


ניתן להסתפק לגבי איסור [[הלבנת פנים]] האם עוברים כאן או לא. וכן לגבי איסור [[לשון הרע]], אם כי מסתבר שאכן עוברים אם מושא הלשה"ר ניזוק מכך.

==ערכים==
===שיצרתי או הרחבתי משמעותית===
====ערכים הגורמים לי נחת רוח====
* [[חתיכה נעשית נבילה]]
* [[נותן טעם]]
* [[קפילא]]
* [[נתן סאה ונטל סאה]]
* [[ברכות הריח]]
* [[דג בבשר ובחלב]]
* [[בציעת הפת]]
* [[שיעור ברכה אחרונה]]
* [[ברכת הסופגנין]]

====ערכים פשוטים====
* [[תפילת ועננו]]
* [[אברהם ריין]]
* [[ישיבת מעלות התורה]]
* [[בריך שמיה]]
* [[כד יתבין ישראל]]
* [[ביעתא בכותחא]]
* [[מלח סדומית]]
* [[הנרות הללו]]

===שתרמתי בהם תרומה קטנה אך ראויה לציון===
*[[הטמנה (שבת)]]
*[[השהיה (שבת)]]
==ערכים קדושים המכילים דברים המרגיזים אותי מאד==
*[[חבקוק]]
*[[בשר בחלב]]
*[[ברכת כהנים]]
*[[תשעה באב]]
*[[שבת]]
*[[ראש השנה]]
*[[דוד ויהונתן]]

==[[משתמש: רבנן שח]]==
עקב כך שברשימת המעקב שלי היו יותר מידי דפי שיחה של משתמשים אחרים ומרוב עצים לא ראיתי את היער, לכן פתחתי שם משתמש נוסף שפירושו "רבנן משוחח" ולשם העברתי את כל דפי השיחה שברשימת המעקב.

גרסה אחרונה מ־20:32, 10 באפריל 2012

הכל שטותים!