המלחמה הסורית השלישית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מ Gilgamesh העביר את הדף המלחמה הקוילה-סורית השלישית להמלחמה הסורית השלישית: לפי: שיחה:המלחמה הסורית החמישית
(אין הבדלים)

גרסה מ־07:13, 13 במאי 2012

תבנית:מלחמה המלחמה הקוילה-סורית השלישית (המלחמה ידועה גם בשם המלחמה הלאודיקית) הייתה המלחמה החמישית שפרצה בין בית סלאוקוס לבית תלמי על השליטה בקוילה סוריה, והתרחשה בין השנים 246 לפני הספירה ל-242 לפני הספירה.

רקע

בשנת 252 לפני הספירה נחתם הסכם שלום, שבו בריניקה, בתו של תלמי השני, נישאה לאנטיוכוס השני. הסכם זה לא החזיק מעמד בגלל מאבקי החצר באימפריה הסלאוקית. אנטיוכוס השני מת במסתוריות בזמן ביקור באחוזה של אשתו הראשונה, לאודקי. היא במהרה הכריזה על בנה סלווקוס השני, למלך על אסיה הקטנה, וכן היא שיכנע את אנשי החצר באנטיוכיה להרוג את ברינקה ואת בנה הקטן ולהכתיר את בנה סלווקוס השני כמלך האימפריה הסלאוקית, אירועים אלו הביעו לפרוץ המלחמה הקולאה-סורית השלישית.

אירועי המלחמה

המלחמה פרצה כשתלמי השלישי פלש לשטחי האימפריה הסלווקית, בזמן שסלאוקוס השני היה באסיה הקטנה בכדי לבסס את שלטונו. תלמי השלישי פלש לצפון סוריה והשתלטת על אנטיוכיה הבירה. סלווקוס השני הצליח לגרש את התלמיים מהבירה והאזור. אולם התלמיים הצליחו להחזיק בעיר הנמל סלוקיה. בזמן העימות פרץ גל של מרידות במזרח האימפריה, הארצות ממזרח לים הכספי התנתקו מהאיפריה הסלווקית ועברו לשלטונם של הפרתים. סלווקוס השני הקדיש את כל מרצו לדכא את המרידות ממזרח.

לקריאה נוספת

  • בר-כוכבא, בצלאל, "המלחמות הסוריות" - מלחמת מאה השנים בין המעצמות הגדולות על גורל דרום סוריה וארץ ישראל: 200-301 לפנה"ס, זירת קרב - קרבות הכרעה בארץ-ישראל, 2007 (תשסז), עמ' 61-86