סצנת קנטרברי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
EmausBot (שיחה | תרומות)
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
שורה 31: שורה 31:
[[it:Scena di Canterbury]]
[[it:Scena di Canterbury]]
[[ja:カンタベリー・ロック]]
[[ja:カンタベリー・ロック]]
[[ka:კენტერბერული სცენა]]
[[lv:Kenterberijas skatuve]]
[[lv:Kenterberijas skatuve]]
[[nl:Canterbury-scene]]
[[nl:Canterbury-scene]]

גרסה מ־02:00, 21 במאי 2012

סצנת קנטרברי הוא ז'אנר של רוק מתקדם שמקורו בעיר קנטרברי שבאנגליה בשנות ה-60' המאוחרות ושנות ה-70' המוקדמות של המאה ה-20. הז'אנר מתבסס על ג'אז, רוק, מוזיקה קלאסית, פיוז'ן וסוגי מוזיקה עתיקים למיניהם.

היסטוריה

בשנת 1960 מגיע ביטניק אוסטרלי בשם דייוויד אלן להתגורר באכסניה של הוריו של רוברט וויאט בעיירה לידן אשר במחוז קנט. הוא מביא איתו אוסף מכובד של אלבומי ג'אז ומתופף בשם ג'ורג' ניידורף אשר מלמד את וויאט כיצד לתופף. בשנת 1963 אלן, וויאט ויו הופר מייסדים בלונדון את ה"Daevid Allen Trio". כאשר אלן עובר לצרפת, מקימים וויאט והופר את הלהקה "The Wilde Flowers". ההרכב המקורי החזיק מעמד עד 1966, אז פרשו שניים מחבריו, רוברט וויאט וקווין איירס, ופתחו הרכב משלהם בשם סופט מאשין. יחד עם דייויד אלן ומייק רטלדג'. הסופט מאשין יצרו רוק אוונגרדי מהול בג'אז. יתר חברי להקת הוויילד פלאוורס, ריצ'רד סינקלייר, דייויד סינקלייר ופיי הייסטינגס יצרו הרכב חדש המכונה קראוון.

סצנת הקנטרברי ידועה גם בשל רוטציה של הנגנים בין ההרכבים השונים. לדוגמה, ריצ'רד סינקלייר ניגן בשלבים שונים של הקריירה שלו עם להקות מגוונות כגון The Wilde Flowers, קאמל, קראוון, הטפילד אנד דה נורת' ואפילו תקופה קצרה בגילגמש. בן דודו דייב סינקלייר ניגן בקראוון, קאמל, מאטצ'ינג מול והטפילד אנד דה נורת'. רוברט וויאט ניגן עם Wilde Flowers, סופט מאשין, מאצ'ינג מול ובנוסף הוציא אלבומים רבים בקריירת סולו. דיוויד אלן הקים בנוסף את להקת גונג, גם היא מהחשובות בז'אנר.

הרכבים נוספים:

  • egg
  • דליברי
  • קומוס

קישורים חיצוניים

CALYX אתר מרכזי בנושא סצנת הקנטרברי