משה טיקוצ'ינסקי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ {{עץ משפחת שך-לויטן}}
הסרת קטגוריה שלא הובהרה חשיבותה
שורה 27: שורה 27:
* [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=12494&pgnum=25 הפרדס שנה ס"ב גליון ה' עמ' 23].
* [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=12494&pgnum=25 הפרדס שנה ס"ב גליון ה' עמ' 23].


{{עץ משפחת שך-לויטן}}
{{מיון רגיל:טיקוצ'ינסקי, משה}}
{{מיון רגיל:טיקוצ'ינסקי, משה}}
[[קטגוריה:אנשי העלייה הרביעית]]
[[קטגוריה:אנשי העלייה הרביעית]]
שורה 33: שורה 32:
[[קטגוריה:רבנים ליטאים]]
[[קטגוריה:רבנים ליטאים]]
[[קטגוריה:תלמידי ישיבת סלובודקה (קובנה)]]
[[קטגוריה:תלמידי ישיבת סלובודקה (קובנה)]]
[[קטגוריה:משפחת שך-לויטן]]
[[קטגוריה:משפחת טיקוצ'ינסקי|משה]]
[[קטגוריה:משפחת טיקוצ'ינסקי|משה]]

גרסה מ־06:45, 25 במאי 2012

הרב משה עקיבא טיקוצ'ינסקי (תר"ע, 1910 - כ"ד בטבת תשמ"ח, 1988) היה המשגיח והמנהל הרוחני של ישיבת סלובודקה בבני ברק. בעבר שימש ראש ישיבת מקור חיים בירושלים.

תולדותיו

נולד לרבי אברהם יצחק טיקוצ'ינסקי. בשנת תרפ"ה (1925), בהיותו בן 15, עלה עם אביו לארץ ישראל. תחילה נכנס ללמוד בישיבת מרכז הרב ואחר כך עבר ללמוד בישיבת חברון בחברון. שם דבק בשיטת המוסר של סלובודקה והיה מקורב לסבא מסלובודקה.

לאחר פטירת הסבא מסלובודקה, בשנת תרפ"ו, לא השלים הרב טיקוצ'ינסקי עם משנתו של ממלא מקומו רבי יהודה לייב חסמן, אך נשאר בישיבת חברון לשמוע את שיחותיו של רבי אברהם נח פאלי, שכיהן כמשגיח בישיבה. בפרעות תרפ"ט ניצל בנס.

לאחר שהרב פאלי עזב את הישיבה עקב חולשתו, עזב הרב טיקוצ'ינסקי את חברון ונסע לליטא, לישיבת סלובודקה, שם מצא את שיטת סלובודקה בתפארתה, על ידי ראש הישיבה רבי אייזיק שר, חתנו של הסבא מסלובודקה, והמנהל הרוחני רבי אברהם גרודזינסקי שהיה קרוב משפחתו. בהיותו בישיבה דבק ברבי אברהם גרודזינסקי והיה למשמשו, ונהג לחזור על שיחותיו בפני הבחורים. באותה תקופה נישא לחיה רבקה שר, אחותו של רבי אייזיק שר, שגדלה בביתו.

עם פרוץ מלחמת העולם השניה עזב את ליטא וחזר לארץ ישראל. למד בבית המדרש "אוהל תורה" שבראשות הרב שמואל יצחק הילמן. במשך תקופה כיהן בראשות ישיבת מקור חיים, יחד עם גיסו רבי ברוך יצחק לוין.

בשנות ה-50 עבר לכהן כמשגיח ומנהל רוחני בישיבת סלובודקה בבני ברק, שנוסדה על ידי גיסו רבי אייזיק שר. לאחר פטירת ראש הישיבה רבי מרדכי שולמן היה הדמות הרוחנית המרכזית בישיבה.

בה' בכסלו תשמ"ח נפטרה רעייתו, וכמה שבועות אחר כך, בכ"ד בטבת, נפטר.

משפחתו

נישא לחיה עלקא רבקה שר, בתם של יוסף חיים שר וטויבע לויטן, אחותם של הרבנים בן ציון ואשר ניסן לויטן ובת שבע שך, אמו של הרב אלעזר מנחם מן שך.

חתניו הם הרב נחמן פלונצ'ק, ראש ישיבה בישיבת סלובודקה בבני ברק, והרב יצחק לוין, מראשי ישיבת בית שמעיה, מחבר סדרת ספרי ברכת יצחק (13 כרכים). נכדו הרב צבי פלונצ'ק הוא משגיח בישיבת אור אלחנן בירושלים.

ספרו

  • בעקבות משה (שני כרכים) - שיחות ומאמרים

קישורים חיצוניים

לקריאה נוספת