שנונית באר שבע – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: fr:Acanthodactylus pardalis
מאין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
}}
}}


'''שנונית באר-שבע''' (שם מדעי: ''Acanthodactylus pardalis'') היא [[מין (טקסונומיה)|מין]] של [[לטאה]] [[אנדמיות (מיון עולם הטבע)|אנדמית]] ל[[ישראל]] שחיה ב[[מדבר|מדבריות]], ונמצאת בין השאר גם ב[[פארק השרון]] ליד [[חדרה]]. לשנונית התאמות מיוחדות ל[[אקלים]] חם ויבש. בין התאמות אלו ניתן למצוא הפרשת [[שתן]] משחתי כדי למנוע איבוד נוזלים, וכן את יכולתה של השנונית להרים את גחונה אל מעל פני הקרקע כך שלא תתחמם מן הקרקע. השנונית פעילה ביום, מה שמקל על התצפיות עליה.
'''שנונית באר-שבע''' ([[שם מדעי]]: ''Acanthodactylus pardalis'') היא [[מין (טקסונומיה)|מין]] של [[לטאה]] [[אנדמיות (מיון עולם הטבע)|אנדמית]] ל[[ישראל]] שחיה ב[[מדבר]]יות, ונמצאת בין השאר גם ב[[פארק השרון]] ליד [[חדרה]]. לשנונית התאמות מיוחדות ל[[אקלים]] חם ויבש. בין התאמות אלו ניתן למצוא הפרשת [[שתן]] משחתי כדי למנוע איבוד נוזלים, וכן את יכולתה של השנונית להרים את גחונה אל מעל פני הקרקע כך שלא תתחמם מן הקרקע. השנונית פעילה ביום, מה שמקל על התצפיות עליה.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־10:17, 23 ביוני 2012

קריאת טבלת מיוןשנונית באר שבע
מצב שימור
מצב שימור: פגיענכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: פגיע
פגיע (VU)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: קשקשאים
משפחה: לטאיים
סוג: שנונית
מין: שנונית באר שבע
שם מדעי
Acanthodactylus pardalis
Moravec & Din & Seligmann & סיון & ורנר, 1999
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שנונית באר-שבע (שם מדעי: Acanthodactylus pardalis) היא מין של לטאה אנדמית לישראל שחיה במדבריות, ונמצאת בין השאר גם בפארק השרון ליד חדרה. לשנונית התאמות מיוחדות לאקלים חם ויבש. בין התאמות אלו ניתן למצוא הפרשת שתן משחתי כדי למנוע איבוד נוזלים, וכן את יכולתה של השנונית להרים את גחונה אל מעל פני הקרקע כך שלא תתחמם מן הקרקע. השנונית פעילה ביום, מה שמקל על התצפיות עליה.

קישורים חיצוניים


ערך זה הוא קצרמר בנושא בעלי חיים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.
  1. ^ שנונית באר שבע באתר הרשימה האדומה של IUCN