טכנולוגיית מידע – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Edcqwe (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 37: שורה 37:
* [[כריית מידע]]
* [[כריית מידע]]
* [[קריפטוגרפיה]]
* [[קריפטוגרפיה]]
* [[בינה עסקית 2.0]]


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־13:54, 5 ביולי 2012

טכנולוגיית מידעאנגלית: Information Technology, בראשי תיבות: IT) מתייחסת לשימוש בטכנולוגיה לניהול ועיבוד מידע, בעיקר בארגונים.

טכנולוגיית המידע עוסקת בשימוש בחומרה, בתוכנה של מחשבים ובתקשורת מחשבים לניהול מידע. הניהול כולל: אחסון, עיבוד, הגנה והעברה של מידע. בעקבות זאת למקצועני מחשבים קוראים לפעמים בשם מומחי טכנולוגיית המידע, שם שבו נכללים עיסוקים רבים, ובהם:

היסטוריה

ההתפתחות של טכנולוגיית מידע התחילה בשנות ה-50 של המאה העשרים. בשלבים הראשונים היה מדובר במחשבים פשוטים יחסית ובמכונות אחרות בעלות יכולות מינימלית של אחסון ועיבוד מידע. בשלבים אלה נעשה שימוש במושג עיבוד מידע ולא במושג טכנולוגית מידע. במשך הזמן התפתחה טכנולוגיה מורכבת של תוכנה, חומרה ותקשורת מחשבים. טכנולוגיה זו כללה: רשת מקומית, רשת רחבה, אשכול מחשבים, מערכות תוכנה מורכבות ובשלב מאוחר יותר גם אינטרנט.

בגלל ההתפתחות הטכנולוגית שונה המונח המתאר את המחשוב מהמונח עיבוד מידע למונח טכנולוגיית המידע.

לקראת העשור השני של המאה ה-21 השימוש בטכנולוגית המידע התמקד במענה על הצרכים העסקיים של ארגונים ולא בעיבוד מידע העומד בפני עצמו. כך למשל, מתמקדים בניהול תהליכים עסקיים ולא רק בביצוע חישובים מסובכים. בעקבות זאת יש המשתמשים במונח טכנולוגיה עסקית (Business Technology) כמונח המחליף את המונח טכנולוגית המידע. מי שטבע מושג זה הוא ג'ורג' קולוני מחברת המחקר פורסטר.

תחומי מחקר במדעי החברה


טכנולוגיות מידע בשימוש החינוך

לטכנולוגיות המידע יש פוטנציאל אדיר לפיתוח חשיבה מסדר גבוה ומטא-קוגניציה[1]. בתחום החינוך נעשה שימוש בטכנולוגיית המידע לצורך למידה משולבת מחשב, למידה מקוונת ולמידת חקר מבוססת מחשב.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

תבנית:Link FA תבנית:Link FA