צוות הווי הנדסה קרבית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קטגוריה
מ תקלדה
שורה 16: שורה 16:
'''צוות הווי הנדסה קרבית''' הוקם לראשונה ב-[[1969]] ופורק ב-[[1975]]. הצוות הספיק להפיק בשנים אלו שלוש תכניות עיקריות, מהן צמחו שירים ואמנים מוכרים עד היום בתודעת הזמר העברי.
'''צוות הווי הנדסה קרבית''' הוקם לראשונה ב-[[1969]] ופורק ב-[[1975]]. הצוות הספיק להפיק בשנים אלו שלוש תכניות עיקריות, מהן צמחו שירים ואמנים מוכרים עד היום בתודעת הזמר העברי.


הצוות החל לפעול ב-[[1969]] בזמן [[מלחמת ההתשה]] תחת כינויו "להקת הפלסים". יוזמת ההקמה הייתה של קצין החינוך של בסיס ההדרכה, יעקב גרוס. גרוס החל למיין זמרים לצוות. בהתחלה פעלו 18 חברים בכיכובו של נתן כהן שהעלו את תוכניתם הראשונה '''"מהנדסים את העולם"''' ששיריה על סליל סרטון בקול ישראל, בין היתר השירים "מגלה המוקשים", "איל אין תחתיו", "בנות דיזנגוף" ועוד. את התוכנית ביים [[יוסי אלפי]] בוגר [[להקת גייסות השריון]], והמעבד המוסיקלי היה מרדכי אלים. הרבה פעמים התפצל הצוות לצוותים קטנים יותר כדי להופיע בפני המעוזים הקטנים ב[[קו בר-לב|קו התעלה]] בזמן מלחמת ההתשה, תוך סיכון ממשי. כששוב הצוות חובר חזרה המשיכו בהופעות התוכנית המקורית. במהלך הופעות התוכנית התפרק הצוות, ועל חורבותיו הוקם צוות חדש תחת חיל ההנדסה. כהן נשאר עם עוד כמה חברים, שאליהם הצטרפו זמרים נוספים, וב-1970 הצוות החדש החל לפעול, והקליט [[סינגל]] אחד שהפך ללהיט באותן שנים וגם תפס תאוצה עד היום, ושמו "ותן ברכה" שמילותיו נלקחו מן המקורות. סולנית השיר הייתה דפנה דרורי, כשלצידה עמדו אריה ברק, דני ברזילי, זהבה שם טוב, חנה חייט, יורם ירחומי, נתן כהן ושולי בשן.
הצוות החל לפעול ב-[[1969]] בזמן [[מלחמת ההתשה]] תחת כינויו "להקת הפלסים". יוזמת ההקמה הייתה של קצין החינוך של בסיס ההדרכה, יעקב גרוס. גרוס החל למיין זמרים לצוות. בהתחלה פעלו 18 חברים בכיכובו של נתן כהן שהעלו את תוכניתם הראשונה '''"מהנדסים את העולם"''' ששיריה על סליל סרטון בקול ישראל, בין היתר השירים "מגלה המוקשים", "איל אין תחתיו", "בנות דיזנגוף" ועוד. את התוכנית ביים [[יוסי אלפי]] בוגר [[להקת גייסות השריון]], והמעבד המוסיקלי היה מרדכי אלים. הרבה פעמים התפצל הצוות לצוותים קטנים יותר כדי להופיע בפני המעוזים הקטנים ב[[קו בר-לב|קו התעלה]] בזמן מלחמת ההתשה, תוך סיכון ממשי. כששוב הצוות חובר חזרה המשיכו בהופעות התוכנית המקורית. במהלך הופעות התוכנית התפרק הצוות, ועל חורבותיו הוקם צוות חדש תחת חיל ההנדסה. כהן נשאר עם עוד כמה חברים, שאליהם הצטרפו זמרים נוספים, וב-1970 הצוות החדש החל לפעול, והקליט [[סינגל]] אחד שהפך ללהיט באותן שנים וגם תפס תאוצה עד היום, ושמו "ותן ברכה" שמילותיו נלקחו מן המקורות. סולנית השיר הייתה דפנה דרורי, כשלצידה עמדו אריה ברק, דני ברזילי, זהבה שם טוב, חנה חייט, יורם ירוחמי, נתן כהן ושולי בשן.





גרסה מ־00:04, 21 ביולי 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:להקה צבאית

פרמטרים [ שנת פירוק, שנת הקמה, תכניות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

צוות הווי הנדסה קרבית
פיקוד חיל הנדסה
מקימים יעקוב גרוס
התוכנית הראשונה מהנדסים את העולם (1969)
התוכנית האחרונה צוחק מי שצוחק אחרון (1973)
תקליטים 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צוות הווי הנדסה קרבית הוקם לראשונה ב-1969 ופורק ב-1975. הצוות הספיק להפיק בשנים אלו שלוש תכניות עיקריות, מהן צמחו שירים ואמנים מוכרים עד היום בתודעת הזמר העברי.

הצוות החל לפעול ב-1969 בזמן מלחמת ההתשה תחת כינויו "להקת הפלסים". יוזמת ההקמה הייתה של קצין החינוך של בסיס ההדרכה, יעקב גרוס. גרוס החל למיין זמרים לצוות. בהתחלה פעלו 18 חברים בכיכובו של נתן כהן שהעלו את תוכניתם הראשונה "מהנדסים את העולם" ששיריה על סליל סרטון בקול ישראל, בין היתר השירים "מגלה המוקשים", "איל אין תחתיו", "בנות דיזנגוף" ועוד. את התוכנית ביים יוסי אלפי בוגר להקת גייסות השריון, והמעבד המוסיקלי היה מרדכי אלים. הרבה פעמים התפצל הצוות לצוותים קטנים יותר כדי להופיע בפני המעוזים הקטנים בקו התעלה בזמן מלחמת ההתשה, תוך סיכון ממשי. כששוב הצוות חובר חזרה המשיכו בהופעות התוכנית המקורית. במהלך הופעות התוכנית התפרק הצוות, ועל חורבותיו הוקם צוות חדש תחת חיל ההנדסה. כהן נשאר עם עוד כמה חברים, שאליהם הצטרפו זמרים נוספים, וב-1970 הצוות החדש החל לפעול, והקליט סינגל אחד שהפך ללהיט באותן שנים וגם תפס תאוצה עד היום, ושמו "ותן ברכה" שמילותיו נלקחו מן המקורות. סולנית השיר הייתה דפנה דרורי, כשלצידה עמדו אריה ברק, דני ברזילי, זהבה שם טוב, חנה חייט, יורם ירוחמי, נתן כהן ושולי בשן.


שנות השיא

שנתיים מאוחר יותר, 1972 הפיק הצוות את התוכנית "בואו נבנה לנו גשר", ממנה צמחו הלהיטים, "ברחוב הנשמות הטהורות", "איילה", "אהבה", ו"נערה היא מנגינה". אליהם הצטרפו השירים "עוד מעט" ו"תמי והמרירים". כל ששת השירים הללו יצאו לאור על גבי תקליט משותף של הצוות, עם צוות הווי סיני, והיו להקלטות המסחריות הראשונות של הצוות.
שירים נוספים שנכללו באותה תוכנית היו "הנגמ"ש שלי", ו"בואו נבנה לנו גשר" שלא יצאו על גבי התקליט, אלא הוקלטו לרדיו בלבד.
בין חברי הצוות בלטו נתן כהן ויורם ירוחמי, שעם שחרורם הקימו שלישייה אזרחית מאד מוצלחת יחד עם נאוה ברוכין שנקראה "הנשמות הטהורות". שיר הנושא, הלהיט של אותה שלישייה הוא כמובן "הנשמות הטהורות" שהושר בצוות הווי הנדסה על ידי הסולן נתן כהן עצמו.
עם הצוות עבד על העיבודים בעיקר מתי כספי . כספי אף השתתף בהקלטות על התוכנית כשיורם ירוחמי היה חולה באות יום, החליף אותו כספי בשירה ובקולות הרקע.

התוכנית הבאה של הלהקה הופקה ב-1973, במהלך מלחמת יום הכיפורים ולאחריה. התוכנית נקראה "צוחק מי שצוחק אחרון", בין להיטיה היו השירים "צוחק מי שצוחק אחרון", ו"מבול". הצוות הקליט שישה שירים על גבי תקליט משותף שיצא יחד עם צוות הווי פיקוד הדרכה. הצוות פורק עם הופעות מרשימות וטובות.

צוות הווי הנדסה

צוות הווי הנדסה הוקם ב-1975, ראוי לציין כי זאת שנתיים לאחר מלחמת יום הכיפורים, תקופה בה הלהקות הצבאיות היו לאחר השיא שלהן. בצוות לא הפיקו תוכנית, אך הוקלטו שלושה סינגלים שיצאו לשוק האזרחי עם עוד ארבעה צוותי הווי. צוות הווי הנדסה הקליט את השירים: "שיר הנדסה", "שיר שלושת הגשרים" ו"עשרת הדברות". בצוות הופיעה בין היתר החיילות יהודית רביץ וקורין אלאל, שלאחר שחרורן הפכו לזמרות-יוצרות חשובות מאוד במוסיקה הישראלית. בין חברי הצוות הנוספים היו גם דני פרידמן, בנו של השחקן שרגא פרידמן ויואל לרנר.