איקרים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: שדרוג, אויב, גרסה
Arkadiza (שיחה | תרומות)
מ הגהה
שורה 73: שורה 73:
צורת הלחימה הבסיסית ביותר היא בעזרת חיילים. והיא גם הנפוצה ביותר. ישנו מגוון רחב של חיילים.
צורת הלחימה הבסיסית ביותר היא בעזרת חיילים. והיא גם הנפוצה ביותר. ישנו מגוון רחב של חיילים.
*'''נושא [[חנית]]''' - החייל הבסיסי והחלש ביותר. אין להם יכולות מיוחדות. הם די חלשים וחסרי שריון. למרות זאת, הם קלי רגליים ויכולים לרוץ מהר.
*'''נושא [[חנית]]''' - החייל הבסיסי והחלש ביותר. אין להם יכולות מיוחדות. הם די חלשים וחסרי שריון. למרות זאת, הם קלי רגליים ויכולים לרוץ מהר.
*'''[[קלע]]''' - לקלעים אין שריון והם לא יכולים להלחם בקרב פנים אל פנים. אם זאת, הם יכולים להלחם ממרחק. חסרי השפעה נגד בעלי שריון.
*'''[[קלע]]''' - לקלעים אין שריון והם לא יכולים להלחם בקרב פנים אל פנים. עם זאת, הם יכולים להלחם ממרחק. חסרי השפעה נגד בעלי שריון.
*'''[[פלנקס]]''' - הפלנקסים הם דיי איטיים וקשה להם לרדוף אחר אויב. יש להם שריון חזק וכבד, לכן הם משמשים בעיקר למטרות הגנה.
*'''[[פלנקס]]''' - הפלנקסים הם דיי איטיים וקשה להם לרדוף אחר אויב. יש להם שריון חזק וכבד, לכן הם משמשים בעיקר למטרות הגנה.
*'''נושא [[חרב]]''' - הצורה המקבילה לפלנקס. הם דיי מהירים וחזקים. משמשים בעיקר כדי לתקוף ערים אחרות. חסרי תועלת בתור מגינים.
*'''נושא [[חרב]]''' - הצורה המקבילה לפלנקס. הם דיי מהירים וחזקים. משמשים בעיקר כדי לתקוף ערים אחרות. חסרי תועלת בתור מגינים.

גרסה מ־01:18, 22 ביולי 2012

תבנית:מידע משחק איקריםאנגלית: Ikariam) הוא משחק אסטרטגיה, משחק רשת רב משתתפים, שפותח על ידי חברת "Gameforge". מטרת המשחק היא ליצור אימפריה של מושבות, לאגור זהב ומשאבים, לבנות צבא, לכבוש ערים, לכלכל ערים ולבזוז שחקנים אחרים. הרעיון מאחורי המשחק היה בנוי על משחק המחשב המצליח "Civilization".[1]

המשחק מופץ ב-36 שפות ברחבי העולם על ידי שרתים מקומיים ועולמיים.

מהלך המשחק

מפת המשחק היא ים וירטואלי המורכב מקבוצות איים, ארכיפלג. בתחילת המשחק מקבל השחקן שטח אדמה קטן הנמצא על אי. עליו להפוך אותו לאימפריה משגשגת, כאשר הדרך לעשות זאת היא ארוכה ומפרכת ועוברת דרך משימות שונות. בתחילת המשחק עומד לרשות השחקן משאב עיקרי אחד (עץ) ולאחר מכן הוא משיג את ארבעת המשאבים עיקריים, הנקראים משאבי יוקרה:

  • שיש - משמש למבנים
  • יין - משמש להעלאת שביעות הרצון בעיר ולאימון טבחים
  • גפרית - משמש לבניית חיילים וספינות
  • קריסטל - משמש למחקרים, לבניית אקדמיה, ולשדרוג היחידות הצבאיות ולאימון רופאים

במשחק ניתן לבזוז שחקן אחר, לכבוש אותו, או להגן עליו, והכל לפי היכולת הדיפלומטית של השחקנים והתקשורת ביניהם.


משאבים

שחקני האי יכולים לסחור עם שחקנים אחרים על מנת לספק את עצמם את חומרי היוקרה החסרים. בנוסף, עץ ניתן לאסוף מתחילת המשחק. אך לא כן המקרה לגבי המשאבים האחרים, מפני שזה דורש פיתוח מערך של טכנולוגיות גישה אליהם. חומרים אלו הם בעלי תפקידים שונים בפיתוח של העיר ואת האימפריה עצמה. מלבד התפקידים המפורטים להלן, כל הסחורות משמשות לבניית ארמונות , אשר בתחילה צורכים עץ ושיש להרחבה ברמות מתקדמות כל מיני משאבים נצרכים בכמויות גדולות.

  • עץ - העץ ניתן להשגה בכל האיים מתחילת המשחק. הוא משמש לבניית מבנים והכשרה של חיילים , וכן לבניית ספינות מלחמה. העץ נחשב למצרך בסיסי, ואילו חומרים אחרים נחשבים מוצרי מותרות, החיוניים לפיתוח הערים אחרי התקדמות מעבר לרמות הבסיסיות של המשחק:
  • שיש - חומר זה מהווה את הבסיס להקמת והרחבת מבנים ממש מהרמות הראשונות שלהם. השיש, יחד עם עץ, הוא סחורה חיונית להתפתחותה של העיר.
  • יין - היין משמש את השחקן כדי להעלות את רמת שביעות הרצון של האזרחים, ובכך להגדיל את צמיחת העיר לשעה, משמע, מספר התושבים המתיישבים בעיר לשעה, אשר יאפשרו, בתורם, להגדיל את כמות התקבולים של סחורות לשעה. היין משמש גם להכשרת טבחים, חלק חיוני של צבא לוחם במשחק. משאב זה אינו משמש להרחבת מבנים, למעט ארמון, מגורי המושל והמאגר.
  • גופרית - משאב זה משמש להקמת צי ספינות מלחמה, או לבניית יחידות צבא יבשתיות, המשמשות למלחמה בשחקנים אחרים, בתור מגן או תוקף. המשאב אינו דרוש כדי לאמן את היחידות היבשתיות: נושא חנית וקלע, היחידות הבסיסיות של המשחק, שאותם תוכל לגייס תמורת סכום סמלי של עץ. משאב זה אינו משמש להרחבת מבנים, למעט ארמון ומגורי המושל והמאגר
  • קריסטל - משמש בעיקר להרחבת המבנה בו חוקרים את ההתפתחויות הטכנולוגיות: האקדמיה. משמש גם כדי לייעל את היכולת של ההתקפה ואת ההגנה של חיילים של השחקן בבית מלאכה, או לייצור צוללות ורופאים. מגרסה 0.3.2 והלאה, הקריסטל יכול לשמש גם כדי לזכות בנקודות המחקר באמצעות ניסויים של האקדמיה. כמו כן, דרוש לגיוס מרגלים ולבניית מבנה המקדש ולהתרחבותו.

בריתות

המשחק מעודד שיתוף פעולה בין שחקנים. הדרך העיקרית לזכות בו היא במסגרת ברית.

מהי ברית

ברית היא קבוצה גדולה של שחקנים שעובדת יחד לקידום מטרות משותפות. שחקנים באותה הברית יכולים להחליף ביניהם משאבים לצורך הקמת מבנים ומושבות חדשות (אך לא לתת משאבים ללא תמורה, משום שזה נוגד את חוקי המשחק - בעבר היה מותר לחזק שחקן אחר בברית על ידי נתינת משאבים בחינם, אולם כיום אסור לעשות זאת) וכן לתגבר את שותפיהם בכוחות צבא. גנרל הברית יכול לקבל מידע בזמן אמת על התקפות שמתבצעות על ידי וכנגד חברים אחרים בברית ולהגיב בהתאם. אם חבר ברית הותקף על ידי שחקן חזק, קבוצת שחקנים או ברית, יוכלו חבריו לצאת להגנתו. בנוסף, החל מגרסה 0.44, לכל ברית יש צ'ט ופורום משלה, אשר בהם חברי הברית יכולים לתקשר אחד עם השני.

בריתות מקרבות בין חברים עם מטרות דומות, כמו ברית לוחמנית, ברית סחר וברית הגנתית.

גודל הברית תלוי ברמת מבני השגרירות של המנהיג, כאשר כל רמה נוספת מעניקה לו נקודות דיפלומטיה, וכל נקודה פירושה מקום אחד נוסף בברית. כפיצוי, מנהיג הברית מקבל כמות קטנה של משאבים בכל יום, עבור כל חבר ברית.

תפקידים בברית

למנהיג תפקיד ראשי בברית. הוא יכול להאציל: דיפלומט, גנרל ומזכיר. נוסף המנהיג מקבל מספר משאבים ביום, על פי מספר חברי הברית. המהיג הוא היחיד שיכול לפרק את הברית\להעביר את המנהיגות.

הדיפלומט אחראי על חתימה על הסכמים עם בריתות אחרות, מענה להודעות שנשלחו לברית, ועריכת דף הברית החיצוני - דף המשמש להצגת הברית ועקרונותיה לשאר השחקנים בשרת.

הגנרל אחראי לדאוג שחברי הברית לא יותקפו, ולארגן תגובה במקרה שכן. הוא יכול לראות את הרכבו של כל צבא, ולבטל מתקפות של בני בריתו.

המזכיר אחראי על קבלת חברים חדשים לברית, קביעת דרגות או תפקיד לכל חבר, ועריכת דף הברית הפנימי אשר ניתן לצפיה רק על ידי החברים בברית. הוא גם אחראי על פורום הברית והוא יכול לפתוח ולסגור בו אשכולות.

וכמובן חבר הברית, שמייסד הברית נותן לו דרגות שונות. (כגון "לוחם" או "לוחם מתקדם")

מלחמות

במידה וברית נכנסת לסכסוך עם ברית אחרת היא יכולה לבקש אישור ממנהל\ת השרת למלחמה רשמית. אם האישור ניתן המלחמה הופכת לרשמית וחוק המהלומה בטל.

רק המנהיג\גנרל\דיפלומט יכולים להכריז מלחמה.

חברים

לכל משתמש יש אפשרות לקבל אליו 12 חברים. היתרונות בחברים הם שעל כל מחקר שאתה חוקר חבריך מקבלים תוספת נקודות מחקר. נוסף על כך, בכל פעם שחברך מקים מושבה חדשה, אתה מקבל בונוס זהב. בלחיצה על שם החבר, שנמצא בצד בתור חלק מרשימה, אתה יכול להגיע ישירות אל עיר הבירה שלו. כמו כן, בהתאם להגדרה של איקרים, שהוא משחק אונליין כל שחקן יכול לראות אם חבריו מחוברים למשחק ברגע זה או לא.

חברים מוזמנים

באמצעות הדואר האלקטרוני כל משתתף יכול להזמין את חבריו. אם אתה מזמין חבר אתה תקבל עליו בונוסים מיוחדים.

מלחמות

דבר נוסף שהמשחק מעודד הוא תקיפה על ערים אחרות. אחד משני המבנים הראשונים שביכולתו של השחקן לבנות הוא מגורי החיילים, שם הוא מאמן חיילים למען הגנה ותקיפה. לאחר חקר, יש ביכולתו של השחקן לבנות גם מספנה ולהלחם בים.

חיילים יבשתיים

צורת הלחימה הבסיסית ביותר היא בעזרת חיילים. והיא גם הנפוצה ביותר. ישנו מגוון רחב של חיילים.

  • נושא חנית - החייל הבסיסי והחלש ביותר. אין להם יכולות מיוחדות. הם די חלשים וחסרי שריון. למרות זאת, הם קלי רגליים ויכולים לרוץ מהר.
  • קלע - לקלעים אין שריון והם לא יכולים להלחם בקרב פנים אל פנים. עם זאת, הם יכולים להלחם ממרחק. חסרי השפעה נגד בעלי שריון.
  • פלנקס - הפלנקסים הם דיי איטיים וקשה להם לרדוף אחר אויב. יש להם שריון חזק וכבד, לכן הם משמשים בעיקר למטרות הגנה.
  • נושא חרב - הצורה המקבילה לפלנקס. הם דיי מהירים וחזקים. משמשים בעיקר כדי לתקוף ערים אחרות. חסרי תועלת בתור מגינים.
  • קשת - הקשתים הם מעיין גרסה מחוזקת של הקלעים. הם יכולים לירות מרחוק יותר וגם לשבור שריונות.
  • רובאי - גם הרובאי יכול להלחם מטווח רחוק. הוא חזק יותר מהקשת אבל הנשק המסורבל שלו הופך אותו לאיטי מאוד.
  • טבח - הטבחים אינם לוחמים חזקים במיוחד. אבל יש להם יכולת אסטרטגית להעלות את המורל הצבאי.
  • רופא - כמו הטבחים, גם הרופאים אינם חזקים במיוחד, אבל הוא יכול למעט את שיעור התמותה של החיילים וכך לשמש הגנה טובה.
  • ברברי - הברברים הם הלוחמים היחידים שהשחקן לא יכול לגייס. הם נמצאים כולם בכפר הברברים שנמצא על כל אי. לכל משתמש יש את היכולת לתקוף את כפר הברברים ולהלחם נגד צבא ברברים שגדל לאחר כל תקיפה.

מכונות

כמו החיילים, גם המכונות נלחמות על היבשה, אבל הן חזקות יותר ויש להן שריון עבה יותר.

  • אייל ברזל - לאייל ברזל יש היכולת להגן על עצמו ועל חיילים אחרים. הוא חזק דיו כדי לפרוץ את חומות האויב.
  • קטפולטה - הקטפולטה היא בעצם שדרוג של הרובאים. הקולות המאיימים שלה גורמים לירידה במורל האויב.
  • גירוקופטר - הגירוקופטר הוא אחת ממכונות הלחימה המעופפות היחידות. כדי להלחם בה, צריך מכונת תעופה נוספת.
  • מפציץ - מכונת תעופה נוספת. היא אומנם חזקה במיוחד אבל גם איטית וחסרת כל הגנה.
  • ענק קיטור - לוחם ענק ואיטי בעל שריון חזק ומתקפות חזקות.
  • מרגמה - המרגמה היא ההבאה בתור לאחר הקטפולטה. והמכונה החזקה ביותר.

צי ימי

בעזרת ספינות המלחמה תוכלו לחסום את הנמל כלומר: בעל הנמל יכול להעביר כמות מוגבלת של משאבים ראו "מחסת ההברחות"

  • ספינת איל ברזל- הספינה הכי בבסיסית, בדרך כלל היא מהווה את רב הצי הימי ועולה רק עצים.
  • ספינת בליסטרה ספינה עם רובה קשת ענק, ספינה בסיסית.
  • ספינת להביור-ספינה שימושית מאוד בעלת להביור העוזר לקטלת אויבים.
  • ספינת קטפולטה-ספינה המשליכה אבנים בעזרת הקטפולטה ששולבה בתוכה ומרסקת את נמל האויב.
  • ספינת קיטור ניגוח-ספינת איל ברזל משודרגת המונעת בקיטור. הספינה המסוכנת ביותר בחזית הקרב.
  • ספינת מרגמה-ספינת בליסטרה משופרת יורה פצצות לעבר האויב.
  • צוללת-ספינה הצוללת מתחת למים ומסוגלת לעשות נזק בקלות ובחשאיות.
  • סירת מרוץ ממונעת-הספינה המהירה ביותר, ממונעת בעזרת גלגל איולוס, וצורכת איש צוות אחד.
  • נושא מפציצים-מין בסיס נע ספינה עצומה שבצורת ארבע לחות ריבועיים מחוברים, הספינה לוקחת איתה מפציצים וועוזרת מאוד בקרב הימי.
  • ספינת שרות- ספינה המעלה את המורל של המלחים ומספקת להם מזון ומים.

עולמות

בכל מדינה נפתחים כמה שרתים בהתאם למספר החשבונות במדינה. בישראל הוחלט על 10,000 חשבונות לשרת, ובהתאם נפתחו 9 שרתים, אשר מקבלים אות מן האלפבית יווני בהתאם. שמות השרתים בארץ הם אלפא, בטא, גמא, דלתא, אפסילון, זטא, אטא, תטא ויוטא.

לשחקן מותר, על פי כללי המשחק, להיות בעליו של חשבון אחד בכל עולם, או שרת.

העולם עצמו בנוי כמפה של איים, על קואורדינטות איקס ו-וויי (X:Y) ובכל אי מקום ל-17 מושבות ואחת מהם מיועדת רק למי שיכול לשלם באמברוסיה. מושבה כזו יכולה להיות עיר הבירה של שחקן או שלוחה של עריו.

איקרים בישראל

משחק איקרים הוא משחק הדפדפן מהנפוצים בישראל ונכון לעכשיו יש בו 9 שרתים, כאשר התנאי לפתיחת שרת חדש עומד על כמות חשבונות מוגדרת מראש בשרת הקודם. נכון להיום יש בישראל בין 40 ל-50 אלפי משתמשים במשחק. עם זאת, יש לזכור כי ישנם משתמשים רבים המחזיקים חשבון ביותר משרת אחד, ויש גם שחקנים שאינם פעילים. בארץ פועלים השרתים אלפא, בטא, גמא, דלתא, אפסילון, זטא, אטא, תטא ויוטא.

מודל עסקי

איקרים הוא משחק המוצע חינם למשתמשים, אך למעוניינים מוצעת מערכת יתרונות משמעותית בתשלום. התשלום הופך לאמברוסיה "המשאב השישי", כפי שהוא נקרא במשחק, ובו קונים את חבילת ההרחבות הנקראת איקרים פלוס. בנוסף יש גם חבילת הטבות שנקראת חשבון פרימיום.

השוואות

איקרים מול טרוויאן

האיקרים הוא לא משחק האסטרטגיה הראשון. קדם לו המשחק טרוויאן, משחק רשת דומה, אשר רבים עורכים בין השניים השוואות.[2] בדומה לטרוויאן, המשחק מבוסס טקסט וגרפיקה פשוטה, וגם בו יש צורך בניהול חכם של משאבים ובדיפלומטיה של מאחורי הקלעים. בניגוד לטרוויאן, באיקרים המשחק אינו מסתיים, לעומת טרוויאן שהמשחק מסתיים בו כאשר לאחד השחקנים ישנו מבנה הנקרא פלא עולם בשלב 100. באיקרים, המשחק יכול להמשך שנים, ויש הגבלה ידועה של מושבות לשחקן (11 או 12, תלוי בקניית אמברוסיה, ראו לעיל), או ניקוד מרבי. היתרון הגדול של שני המשחקים הוא בכך שלא צריך להתקין מאומה על המחשב, כך שניתן להתחבר אל חשבון המשתמש מכל מחשב המחובר לאינטרנט.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ מתוך האיקפדיה
  2. ^ jakcylike, a bbgforum member (2008-2009). "Ikariam VS. Travian". Retrieved 2009-03-21.