אוצר (מקצוע) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ בינוויקי, שינוי סדר עדיפויות
ויקיזציה, הגהה, עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אוצֵר''' הוא [[מפקח (מקצוע)|מפקח]], [[שומר (מקצוע)|שומר]], מנהל ב[[מוזיאון]] או [[גלריה]] ובתפקידים דומים. במובן המודרני הרחב אחראי האוצר על ארגון [[תערוכה|תערוכות]] במוזיאונים וגלריות, לפי רעיון מרכזי, עם קו המחבר בין כל היצירות והופך את חווית הצפייה בהן למין סיפור עם התחלה אמצע וסוף.
'''אוצֵר''' הוא מפקח, מעריך ומנהל ב[[מוזיאון]] או [[גלריה]] ובתפקידים דומים. במובן המודרני הרחב אחראי האוצר על ארגון [[תערוכה|תערוכות]] במוזיאונים וגלריות, לפי רעיון מרכזי, עם קו המחבר בין כל היצירות והופך את חווית הצפייה בהן ל[[סיפר|נרטיב]].


שמו של המקצוע נובע משם העצם אוצר. בימי קדם היה האוצר מופקד על אוצרות המלך, כעין [[אפסנאי]].
שמו של המקצוע נובע משם העצם אוצר. בימי קדם היה האוצר מופקד על אוצרות המלך, כעין [[מחסן|אפסנאי]].


תפקידו של האוצר מתחיל מ[[איסוף]] החפצים, בחירתם וסידורם הנכון בחלל על פי נושא מסוים בו תעסוק ה[[תערוכה]].
תפקידו של האוצר כולל [[אספנות|איסוף]] החפצים, בחירתם וסידורם בחלל על פי נושא מסוים בו תעסוק ה[[תערוכה]].


בתפקידו, משמש האוצר כ[[שופט (קובע)|שופט]]. חשיבות עבודתו היא בבינתו ובכישוריו בשפה שבה הוא שופט - שפת האומנות.


האוצר מחליט כיצד למקם חפצי אמנות במוזיאון בדרך שתציג את הנושא על הצד הטוב והראוי ביותר. בהחלטתו על אופן התצוגה והתלייה נלקחים בחשבון פרמטרים רבים, כגון: [[היסטוריה]], [[זמן]], [[מרחב (פיזיקה)|מקום]], [[תאורה]], חלל וכדומה. במקרים בהם הוא מחליט שקיים צורך בכך, יבחר האוצר [[מסגור (אמנות)|מסגור]] נכון ויוסיף כיתוב ענייני ומוזיקת רקע.
האוצר מחליט כיצד למקם חפצי אמנות במוזיאון בדרך שתציג את הנושא על הצד הטוב והראוי ביותר בעיניו. בהחלטתו על אופן התצוגה והתלייה נלקחים בחשבון פרמטרים רבים, כגון: הקשרים היסטוריים, [[מרחב (פיזיקה)|מקום]], [[תאורה]], רקע וכדומה. במקרים בהם הוא מחליט שקיים צורך בכך, יבחר האוצר [[מסגור (אמנות)|מסגור]] נכון ויוסיף כיתוב ומוזיקת רקע.
חשיבותו האמיתית של האוצר נובעת מידיעותיו הנרחבות ומיכולתו להביע רעיון מרכזי אחד. ככל שהנושא ממוקד ומצומצם יותר סביב ציר אחד, כך יהיה לתערוכה משקל רב יותר. האוצר הוא האומן הגורם לכך. הוא החוליה המתווכת בין התנסות אינטואיטיבית של היוצר לבין ה[[צופה]].
חשיבותו של האוצר נובעת מידיעותיו הנרחבות ומיכולתו להביע רעיון מרכזי אחד. ככל שהנושא ממוקד ומצומצם יותר סביב ציר אחד, כך יהיה לתערוכה משקל רב יותר. האוצר הוא האומן הגורם לכך. הוא החוליה המתווכת בין התנסות אינטואיטיבית של היוצר לבין הצופה.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־14:41, 26 ביולי 2012

אוצֵר הוא מפקח, מעריך ומנהל במוזיאון או גלריה ובתפקידים דומים. במובן המודרני הרחב אחראי האוצר על ארגון תערוכות במוזיאונים וגלריות, לפי רעיון מרכזי, עם קו המחבר בין כל היצירות והופך את חווית הצפייה בהן לנרטיב.

שמו של המקצוע נובע משם העצם אוצר. בימי קדם היה האוצר מופקד על אוצרות המלך, כעין אפסנאי.

תפקידו של האוצר כולל איסוף החפצים, בחירתם וסידורם בחלל על פי נושא מסוים בו תעסוק התערוכה.


האוצר מחליט כיצד למקם חפצי אמנות במוזיאון בדרך שתציג את הנושא על הצד הטוב והראוי ביותר בעיניו. בהחלטתו על אופן התצוגה והתלייה נלקחים בחשבון פרמטרים רבים, כגון: הקשרים היסטוריים, מקום, תאורה, רקע וכדומה. במקרים בהם הוא מחליט שקיים צורך בכך, יבחר האוצר מסגור נכון ויוסיף כיתוב ומוזיקת רקע.

חשיבותו של האוצר נובעת מידיעותיו הנרחבות ומיכולתו להביע רעיון מרכזי אחד. ככל שהנושא ממוקד ומצומצם יותר סביב ציר אחד, כך יהיה לתערוכה משקל רב יותר. האוצר הוא האומן הגורם לכך. הוא החוליה המתווכת בין התנסות אינטואיטיבית של היוצר לבין הצופה.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמנות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.