אלבום הופעה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אלבום הופעה''' (Live album) הוא [[אלבום מוזיקה|אלבום]] המכיל הקלטה של [[קונצרט|הופעה מוזיקלית]], או קטעים מתוך הופעות שונות. אלבומים בהופעה החלו לצאת לאור ב[[שנות ה-60]], כאשר אלבומים התחילו להיחשב ליצירות בפני עצמם ולא כאסופה מקרית של שירים.
'''אלבום הופעה''' (Live album) הוא [[אלבום מוזיקה|אלבום]] המכיל הקלטה של [[קונצרט|הופעה מוזיקלית]], או קטעים מתוך הופעות שונות. אלבומי הופעה החלו לצאת לאור ב[[שנות ה-60]], כאשר אלבומים החלו להחשב ליצירות בפני עצמן ולא כאסופה מקרית של שירים.


רוב האמנים המקליטים המצליחים מוציאים לפחות אלבום אחד בהופעה במשך הקריירה שלהם. רוב האלבומים בהופעה נחשבים כחלקים פחות חשובים בקריירה של אמן, ואינם נמכרים בכמויות שבהם נמכרים אלבומי אולפן. עם זאת, קיימים אמנים שמכרו יותר אלבומים בהופעה מאלבומי אולפן, כמו למשל [[קיס]], [[ג'יימס בראון]] ו[[גרייטפול דד]].
רוב האמנים המקליטים המצליחים מוציאים לפחות אלבום אחד בהופעה במשך הקריירה שלהם. רוב אלבומי ההופעה נחשבים לחלקים פחות חשובים בקריירה של אמן, ואינם נמכרים בכמויות שבהם נמכרים אלבומי אולפן. עם זאת, קיימים אמנים שמכרו יותר אלבומים בהופעה מאלבומי אולפן, כמו למשל [[קיס]], [[ג'יימס בראון]] ו[[גרייטפול דד]].


בנוסף, קיימים אלבומים המוקלטים "לייב", במובן זה שהם מוקלטים מתחילתם ועד סופם ללא הפסקה בין שיר לשיר (ב"טייק" אחד), אך בתוך אולפן הקלטות ולא במהלך הופעה חיה. אלבומים כאלה מוצאים לאור בדרך כלל כאלבומי אולפן. דוגמאות בולטות הם האלבומים [[Let It Be (אלבום)|Let It Be]] של [[הביטלס]], [[New Adventures in Hi-Fi]] של [[אר.אי.אם.]], שמורכב בעיקר מקטעים מתוך הופעות של הלהקה ומבדיקות סאונד, וב[[ישראל]] [[ערב ערב (אלבום)|ערב ערב]] של [[שלום חנוך]].
בנוסף, קיימים אלבומים המוקלטים "לייב", כלומר, הם מוקלטים מתחילתם ועד סופם ללא הפסקה בין שיר לשיר (ב"טייק" אחד), אך בתוך אולפן הקלטות ולא במהלך הופעה חיה. אלבומים כאלה יוצאים לאור בדרך כלל כאלבומי אולפן. דוגמאות בולטות הם האלבומים [[Let It Be (אלבום)|Let It Be]] של [[הביטלס]], [[New Adventures in Hi-Fi]] של [[אר.אי.אם.]], שמורכב בעיקר מקטעים מתוך הופעות של הלהקה ומבדיקות סאונד, וב[[ישראל]] [[ערב ערב (אלבום)|ערב ערב]] של [[שלום חנוך]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־11:04, 31 ביולי 2012

אלבום הופעה (Live album) הוא אלבום המכיל הקלטה של הופעה מוזיקלית, או קטעים מתוך הופעות שונות. אלבומי הופעה החלו לצאת לאור בשנות ה-60, כאשר אלבומים החלו להחשב ליצירות בפני עצמן ולא כאסופה מקרית של שירים.

רוב האמנים המקליטים המצליחים מוציאים לפחות אלבום אחד בהופעה במשך הקריירה שלהם. רוב אלבומי ההופעה נחשבים לחלקים פחות חשובים בקריירה של אמן, ואינם נמכרים בכמויות שבהם נמכרים אלבומי אולפן. עם זאת, קיימים אמנים שמכרו יותר אלבומים בהופעה מאלבומי אולפן, כמו למשל קיס, ג'יימס בראון וגרייטפול דד.

בנוסף, קיימים אלבומים המוקלטים "לייב", כלומר, הם מוקלטים מתחילתם ועד סופם ללא הפסקה בין שיר לשיר (ב"טייק" אחד), אך בתוך אולפן הקלטות ולא במהלך הופעה חיה. אלבומים כאלה יוצאים לאור בדרך כלל כאלבומי אולפן. דוגמאות בולטות הם האלבומים Let It Be של הביטלס, New Adventures in Hi-Fi של אר.אי.אם., שמורכב בעיקר מקטעים מתוך הופעות של הלהקה ומבדיקות סאונד, ובישראל ערב ערב של שלום חנוך.

קישורים חיצוניים