רכניץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Tamar R (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Tamar R (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 28: שורה 28:
[[קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים|08 2012]]
[[קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים|08 2012]]


[[en:Rechnitz]]
[[de:Rechnitz]]
[[en:Rechnitz]]
[[en:Rechnitz]]
[[en:Rechnitz]]
[[en:Rechnitz]]
[[en:Rechnitz]]
[[en:Rechnitz]]
[[en:Rechnitz]]

גרסה מ־12:22, 14 באוגוסט 2012

רכניץ - היא עיירה במדינת המחוז בורגנלנד שבאזור אוברוורט, אוסטריה. העיירה מונה 3133 תושבים.

גאוגרפיה

העיירה שוכנת בדרום בורגנלנד, על הגבול עם הונגריה, ליד בוסוק וסזומבאת'לי. ההר הגבוה ביותר באזור הוא בורגנלנד (בגרמנית: Geschriebenstein) ומרגלותיו המזרחיים של האלפים נמצאים בחלקם בתחומי העיירה.

היסטוריה

עד 1920 הייתה העיירה חלק מהונגריה, כפי שהייתה כל בורגנלנד. מאז 1898 ניתן לה השם Rohonc ההונגרי בשל מדיניותה של ממשלת בודפשט. בשנת 1919, עם סיומה של מלחמת העולם הראשונה הועברה בורגנלנד לאוסטריה דרך האמנות של סן ז'רמן וטריאנון. מאז 1921 הייתה העיירה חלק מהמדינה האוסטרית בורגנלנד.

מלחמת העולם השנייה

בלילה שבין ה-24 וה-25 במרס 1945, כ -200 יהודים הונגרים נרצחו ליד רכניץ, על ידי קבוצה של תושבים מקומיים מהחברה הגבוהה שהתאספו למסיבה בטירה של רוזנת Batthyany, נולדה מרגיט תיסן-בורנמיסה. בשלב מסוים במהלך הערב חולקו רובים לבאי המסיבה, והם יצאו כדי לטבוח בפועלים היהודים במקום. 200 יהודים נרצחו באותו הלילה, ולאחר מכן חזרו האורחים לטירה והמשיכו לחגוג. התושבים התאמצו להסתיר את הטבח הנורא ותושבי המקום לא שיתפו פעולה עם חקירת המשטרה ואף החרימו אותה. עד אחד נרצח ועדים נוספים נעלמו בנסיבות מסתוריות. ישנן עדויות שונות באשר לחומר הראיות. דעה אחת סוברת כי בסוף שנת 1960 נמצאו במקרה 18 מהגופות של הקרבנות. הן הוצאו והועברו לבית קברות יהודי בעיר גראץ. לתקופה קצרה המשטרה שבה לחקור את האירוע וניסתה לאסוף ראיות חדשות, אולם לאחר זמן קצר הנושא נשכח לעוד שלושים שנה. הסיפור המזעזע של מסיבת הרובים בעיירה רכניץ נחשף לבסוף בסרט התיעודי Stecken, Stab und Stangl של הבמאים ארן והיינריך ובספרו של David R.L. Litchfield. נוסף על כך, נכתב מחזה בשם רכניץ (דער Würgeengel) על ידי אלפרידה ילינק, ובשנת 2011 הוא הועלה בישראל על ידי תיאטרון ה"קאמרשפיל" ממינכן.[1] נכון לאוקטובר 2007, מרבית גופותיהם של הנרצחים לא נמצאו.


ראו גם


קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ ^ Historians Dispute Journalist's Claims: Mass Murder as Party Entertainment?, Der Spiegel