פרכוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''פרכוס''' הוא מצב רפואי שבו שרירי הגוף מתכווצים ומתרפים במהירות שוב ושוב. התוצאה היא טלטול לא מבוקר של הגוף<ref name="medline">[http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000021.htm Medlineplus medical encyclopedia]</ref>. משום שפרכוס הוא, לעתים קרובות, סימפטום של [[פרכוס אפילפטי|התקף אפילפטי]] משתמשים, לעתים, במונח פרכוס כמילה נרדפת להתקף. אבל לא כל ההתקפים האפילפטיים גורמים לפרכוסים ולא כל הפרכוסים נגרמים מהתקפים אפילפטיים. פרכוסים מתרחשים גם כמקבלים הלם חשמלי.
'''פרכוס''' הוא מצב רפואי שבו [[שריר]]י הגוף מתכווצים ומתרפים במהירות שוב ושוב. התוצאה היא טלטול לא מבוקר של הגוף<ref name="medline">[http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000021.htm Medlineplus medical encyclopedia]</ref>. משום שפרכוס הוא, לעתים קרובות, סימפטום של [[פרכוס אפילפטי|התקף אפילפטי]] משתמשים, לעתים, במונח פרכוס כמילה נרדפת להתקף. אבל לא כל ההתקפים האפילפטיים גורמים לפרכוסים ולא כל הפרכוסים נגרמים מהתקפים אפילפטיים. פרכוסים מתרחשים גם כמקבלים הלם חשמלי.
עבור פרכוסים שאינם אפילפטיים ראו [[פרכוס לא-אפילפטי|פרכוסים לא-אפילפטיים]].
עבור פרכוסים שאינם אפילפטיים ראו [[פרכוס לא-אפילפטי|פרכוסים לא-אפילפטיים]].


שורה 11: שורה 11:
[[קטגוריה:הפרעות ארעיות והתקפי פתע]]
[[קטגוריה:הפרעות ארעיות והתקפי פתע]]


[[en:Convulsion]]
[[ca:Convulsió]]
[[ca:Convulsió]]
[[de:Konvulsion]]
[[de:Konvulsion]]
[[dv:ފިޓްޖެހުން]]
[[dv:ފިޓްޖެހުން]]
[[en:Convulsion]]
[[es:Convulsión]]
[[es:Convulsión]]
[[eo:Konvulsio]]
[[eo:Konvulsio]]

גרסה מ־21:13, 22 באוגוסט 2012

פרכוס הוא מצב רפואי שבו שרירי הגוף מתכווצים ומתרפים במהירות שוב ושוב. התוצאה היא טלטול לא מבוקר של הגוף[1]. משום שפרכוס הוא, לעתים קרובות, סימפטום של התקף אפילפטי משתמשים, לעתים, במונח פרכוס כמילה נרדפת להתקף. אבל לא כל ההתקפים האפילפטיים גורמים לפרכוסים ולא כל הפרכוסים נגרמים מהתקפים אפילפטיים. פרכוסים מתרחשים גם כמקבלים הלם חשמלי. עבור פרכוסים שאינם אפילפטיים ראו פרכוסים לא-אפילפטיים.

לפעמים משתמשים במילה התקף כשהכוונה היא פרכוס או התקף אפילפטי.[2]

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא רפואה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה ייעוץ רפואי.