CSI: מיאמי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: פיגועי 11 בספטמבר
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
|}}
|}}


'''CSI: מיאמי''' (ב[[אנגלית]]: '''CSI: Miami''') היא [[סדרת טלוויזיה]] אמריקאית מ[[סוגה|סוגת]] ה[[סרט מתח|מתח]] המשלבת אלמנטים של [[מדע פופולרי]]. הסדרה עלתה לשידור בערוץ [[CBS]] ב-[[23 בספטמבר]] [[2002]] כ[[ספין אוף]] של הסדרה המצליחה [[CSI]], וכמוה מתארת את עבודת חוקרי ה[[זיהוי פלילי|זיהוי הפלילי]], הפעם בעיר [[מיאמי]], העוסקים בפענוח מקרי [[רצח]]. מחקר שנערך ב-[[2006]] והקיף 20 מדינות קבע כי CSI מיאמי היא הסדרה הפופולרית ב[[עולם]].<ref>[http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/5231334.stm CSI show 'most popular in world] באתר ה-[[BBC News]]</ref>
'''CSI: מיאמי''' (ב[[אנגלית]]: '''CSI: Miami''') היא [[סדרת טלוויזיה]] אמריקאית מ[[סוגה|סוגת]] ה[[סרט מתח|מתח]] המשלבת אלמנטים של [[מדע פופולרי]]. הסדרה עלתה לשידור בערוץ [[CBS]] ב-[[23 בספטמבר]] [[2002]] כ[[ספין אוף]] של הסדרה המצליחה [[CSI]]. הסדרה מתארת את עבודת חוקרי ה[[זיהוי פלילי|זיהוי הפלילי]] בעיר [[מיאמי]], העוסקים בפענוח מקרי [[רצח]]. מחקר שנערך ב-[[2006]] והקיף 20 מדינות, קבע כי CSI מיאמי היא הסדרה הפופולרית ב[[עולם]].<ref>[http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/5231334.stm CSI show 'most popular in world] באתר ה-[[BBC News]]</ref>


הפתיח של הסדרה הוא השיר "Won't get fooled again" של להקת הרוק [[המי]].
הפתיח של הסדרה הוא השיר "Won't get fooled again" של להקת הרוק [[The Who]].


ב- 13 במאי 2012 דיווחה הרשת כי העונה העשירית של הסדרה הינה העונה האחרונה לאחר שברשת התבקשו לבצעה שינויים בלוח השידורים.
ב- 13 במאי 2012 הכריזה רשת CBS כי העונה העשירית של הסדרה תהייה העונה האחרונה.


== עלילה ==
== עלילה ==


הסדרה עוסקת במחלקת ה[[זיהוי פלילי|זיהוי הפלילי]] של משטרת [[מיאמי]] שבמדינת [[פלורידה]], ארצות הברית, בפענוח מקרי [[רצח]] בלבד. בכל פרק מנסים גיבורי הסדרה לפענח מקרה רצח אחד או כמה, שלעתים יש ביניהם קשר. לרוב מסתיים פענוח המקרים בתוך אותו הפרק, אך לעתים מתמשך הפענוח על פני מספר פרקים.
הסדרה עוסקת במחלקת ה[[זיהוי פלילי|זיהוי הפלילי]] של משטרת [[מיאמי]] שבמדינת [[פלורידה]], ארצות הברית, העוסקת בפענוח מקרי [[רצח]] בלבד. בכל פרק מנסים גיבורי הסדרה לפענח מקרה רצח אחד או כמה, שלעתים יש ביניהם קשר. לרוב מסתיים פענוח המקרים בתוך אותו הפרק, אך לעתים מתמשך הפענוח על פני מספר פרקים.


עלילת כל פרק מתחלקת למספר חלקים: צוות שאוסף [[ראיות]] בזירת הרצח, מדבר עם [[עד]]י ראיה ומביא את הראיות למעבדה. לאחר איסוף הראיות עוסק הצוות בפענוחן בעזרת אמצעיים מדעיים כגון זיהוי [[טביעת אצבע|טביעות אצבעות]], זיהוי ממצאי [[DNA]] והתאמתם למאגר, קביעת סיבת המוות ומציאת ראיות על גופו של הקרבן על ידי חוקר מקרי המוות וחקירת חשודים שנמצאו על-פי הראיות.
עלילת כל פרק מתחלקת למספר חלקים: צוות שאוסף [[ראיות]] בזירת הרצח, מדבר עם [[עד]]י ראיה ומביא את הראיות למעבדה. לאחר איסוף הראיות עוסק הצוות בפענוחן בעזרת אמצעיים מדעיים כגון זיהוי [[טביעת אצבע|טביעות אצבעות]], זיהוי ממצאי [[DNA]] והתאמתם למאגר, קביעת סיבת המוות ומציאת ראיות על גופו של הקרבן על ידי חוקר מקרי המוות וחקירת חשודים שנמצאו על-פי הראיות.

גרסה מ־17:50, 28 באוגוסט 2012

תבנית:סדרת טלוויזיה

CSI: מיאמיאנגלית: CSI: Miami) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת המתח המשלבת אלמנטים של מדע פופולרי. הסדרה עלתה לשידור בערוץ CBS ב-23 בספטמבר 2002 כספין אוף של הסדרה המצליחה CSI. הסדרה מתארת את עבודת חוקרי הזיהוי הפלילי בעיר מיאמי, העוסקים בפענוח מקרי רצח. מחקר שנערך ב-2006 והקיף 20 מדינות, קבע כי CSI מיאמי היא הסדרה הפופולרית בעולם.[1]

הפתיח של הסדרה הוא השיר "Won't get fooled again" של להקת הרוק The Who.

ב- 13 במאי 2012 הכריזה רשת CBS כי העונה העשירית של הסדרה תהייה העונה האחרונה.

עלילה

הסדרה עוסקת במחלקת הזיהוי הפלילי של משטרת מיאמי שבמדינת פלורידה, ארצות הברית, העוסקת בפענוח מקרי רצח בלבד. בכל פרק מנסים גיבורי הסדרה לפענח מקרה רצח אחד או כמה, שלעתים יש ביניהם קשר. לרוב מסתיים פענוח המקרים בתוך אותו הפרק, אך לעתים מתמשך הפענוח על פני מספר פרקים.

עלילת כל פרק מתחלקת למספר חלקים: צוות שאוסף ראיות בזירת הרצח, מדבר עם עדי ראיה ומביא את הראיות למעבדה. לאחר איסוף הראיות עוסק הצוות בפענוחן בעזרת אמצעיים מדעיים כגון זיהוי טביעות אצבעות, זיהוי ממצאי DNA והתאמתם למאגר, קביעת סיבת המוות ומציאת ראיות על גופו של הקרבן על ידי חוקר מקרי המוות וחקירת חשודים שנמצאו על-פי הראיות.

במרכז הסדרה עומד מנהל המחלקה - המפקח הורשיו קיין, אדם אוהב צדק ושקול. בנוסף לעלילה הראשית של הסדרה, מלווה הסדרה בעלילה משנית העוסקת בחייהן הפרטיים של הדמויות. כך, לדוגמה, ליוותה העלילה את פרשת האהבה של המפקח קיין עם אחותו של חוקר זירת הפשע (שהפך בעונה השמינית לחוקר במשרד התובע הממשלתי) אריק דלקו, ומאוחר יותר את חיי הנישואים של סגניתו של קיין, קאלי דוקיין, לבין דלקו.

המחלקה הוקמה כאשר הורישו ("אייץ'") פענח ב-1997 רצח של אישה שנרצחה על ידי הגנן שלה[2]. למרות שגם המפקח הוקדם לפני הורשיו וגם שותפו של הורשיו - סאלי (שבמהלך הסדרה מופיע כמה פעמים כשוטר מושחת שמטה חקירות לטובתו האישית) בטוחים שהרוצח הוא בעלה של הקורבן, הורשיו מצליח לפענח את הרצח באמצעות שימוש באמצעים מדעיים ובעזרת חברי הצוות הנוכחיים. הורשיו מקבל קידום ומקים את היחידה.

במהלך העונות נעשו מספר שינויים בצוות הסדרה. כך, למשל, במהלך העונה השמינית הוחלף חוקר מקרי המוות עקב פטירת הרופא הקודם.

דמויות

  • הורשיו "אייץ'" קיין (דיוויד קרוזו) - מפקח מעבדת המז"פ בעיר מיאמי. הורשיו מכונה גם "אייץ'", על שם האות הראשונה בשמו. הוא ידוע באמפטיה שלו לצוותו וברדיפת הצדק שלו. הורשיו היה בלש עד שקודם והקים את צוות ה-CSI. הוא סבל מאלימות במשפחתו כאשר היה ילד. בעונה הרביעית נישא הורשיו לאחותו הגדולה של אריק דלקו, מריסול, אשר נרצחה לאחר מכן על ידי אויביו של הורשיו. כמו כן הורשיו היה נשוי בעבר לג'וליה ווינסטון (אליזבת' ברקלי) והוא אביו של קייל (אוון אלינגסון).קייל שירת תקופה מסוימת כעוזר במעבדה, ובעונות האחרונות הוא משרת כחייל באפגניסטן.
  • קאלי דוקיין (אמילי פרוקטר) - עוזרת המפקח במעבדת הזיהוי הפלילי. מומחית לבליסטיקה אשר עזבה את תפקידה במעבדת הבליסטיקה בעקבות טראומה. קאלי היא אשתו של אריק דלקו, חוקר במעבדת הזיהוי הפלילי. אביה היה אלכוהוליסט וניסה להתאבד מספר פעמים. קאלי היא בלונדינית ויפה, נושא זה משמש מקור לפגיעות. לפני שהצטרפה לצוות הז"פ הייתה היועצת של מפקח משטרת מיאמי לענייני בליסטיקה. לאחר שעזרה להורישו בפיענוח רצח מצטרפת לצוות המז"פ בתור הסגנית.
  • אריק דלקו (אדם רודריגז) - חוקר מז"פ מוביל. דלקו התחיל את עבודתו בעזרתו של הורשיו קיין. ב-1997 היה נהג גרר שעזר להורישו לפענח רצח שמצא בעצמו בתעלות פלורידה, עקב כך ממליץ לו הורישו להיות שוטר ומצרף אותו לצוות המז"פ. דלקו הוא מומחה לחילוץ תת-ימי, המכיר היטב את תעלות פלורידה וביצותיה ומומחה בזיהוי דפוסי צמיגי רכב. דלקו והורשיו קיין קרובים גם מקצועית וגם קשורים בקשר משפחתי - הורשיו היה נשוי לאחותו של אריק, אשר נרצחה על ידי אויביו של הורשיו. בעונות האחרונות דלקו נשוי לקאלי דוקיין. בעונה השמינית היה דמות משנית בעקבות צירופו למשרד התובע הממשלתי, שניהל חקירה על גניבות במעבדת המז"פ. בעונה התשיעית חזר למעבדה.
  • ריאן וולף (ג'ונתן טוגו) - חוקר מז"פ. לפני שהצטרף לצוות המז"פ היה שוטר סיור במשטרת מיאמי. הוא חוקר מוביל במחלקה, ולעתים נוטה לקחת חלק גדול בחקירות. בסוף העונה השישית תחילת שביעית הוא עוזר להורשיו לביים את הרצח של עצמו.
  • נטליה בואה ויסטה (אווה לה רו) - עובדת מעבדת ה-DNA. הצטרה לצוות המז"פ לאחר שעזבה את עבודתה ב-FBI. בעבר נטליה הייתה נשואה אך התגרשה מבעלה בגלל שהיה מכה אותה.
  • פרנק טריפ (רקס לין) - בלש במשטרת מיאמי אשר עוזר לצוות בזמן החקירות. אדם חם מזג ושנון. אוהב להשתמש במשחקי מילים.
  • ד"ר טום לומן (קריסטיאן קלמנסון) - פתולוג במשטרת מיאמי, עובד בשיתוף מעבדת הז"פ. הצטרף בעונה השמינית והחליף את ד"ר טארה פרייס. אדם אינפנטיל מעט אך אהוב מאוד יש לו נימת דיבור רגוע ותמיד אפשר למצוא חיוך על הפנים שלו.
  • טים ספידל (רוי קוקרן) (עונות 1-3) - טים היה חוקר במעבדת המז"פ וחבר טוב של אריק דלקו. הצטרף למעבדה לאחר המלצתו של ג'סי קורדוזה. נרצח בעונה השלישית.
  • ג'סי קורדוזה (אדי סיבריאן) - היה חוקר ב-CSI ועזב כדי לעבוד במשטרת לוס אנג'לס. בעונה השמינית הוא חוזר ומצטרף לצוות המז"פ. בעבר היה נשוי אך אשתו נהרגה בפיגועי 11 בספטמבר. חברו הטוב ביותר הוא וולטר סיימונס. בסוף העונה השמינית ובתחילת התשיעית מקבל ג'סי מכה בראשו בזמן נפילה, כאשר כל עובדי המעבדה מתעלפים, ומתברר כי הוא נהרג כתוצאה מכך. חבריו למעבדה המומים מן העניין ומחפשים את רוצחו.
  • וולטר סיימונס (אומר מילר) - בתחילת העונה השמינית הוא מצטרף לצוות לאחר שהיה עובד זוטר במעבדה. הוא חברו הטוב ביותר של ג'סי. לאחר שהוא מגלה שג'סי מת הוא שבור לב עקב כך שאיבד את חברו. הוא מגיע לחדר המתים כדי להיפרד מג'סי ומגלה משהו שיעזור לו בדרך למציאת הרוצח.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ CSI show 'most popular in world באתר ה-BBC News
  2. ^ ע"פ הפרק הראשון בעונה 8.