פתיחה אנגלית (בורסה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
קישור חיצוני
דיוק
שורה 1: שורה 1:
'''פתיחה אנגלית''' - היא כינוי לפתיחת שלב המסחר הרציף ב[[הבורסה לניירות ערך בתל-אביב|בורסה לניירות ערך בתל-אביב]]. אם מדד ה[[מעו"ף]], לפי נתוני ה[[ביקוש]] וה[[היצע]] בפתיחת המסחר, צפוי לעלות או לרדת בשיעור של 2.5% ומעלה - נדחית פתיחת המסחר במספר דקות. אם הפקודות שנוספו בזמן הדחייה אינן מביאות את השינוי במדד המעו"ף לשיעור של עד 2.5% - תבוצע דחייה נוספת. אם לאחר הדחיה השניה המדד הצפוי עולה או יורד ביותר מ-5% - תבוצע דחיה שלישית לכ-45 דקות נוספות הנקראת "מנתק זרם" (אחרת - מתחיל המסחר). לאחר "מנתק הזרם" ייפתח המסחר בכל מקרה שתנודת המדד נמוכה מ-12%. כללים אלה נקבעו במטרה למתן את תנודתיות השינוי בערכו של המדד בעקבות מניפולציות של גופים גדולים.
'''פתיחה אנגלית''' - היא כינוי לפתיחת שלב המסחר הרציף ב[[הבורסה לניירות ערך בתל-אביב|בורסה לניירות ערך בתל-אביב]]. אם מדד ה[[מעו"ף]], לפי נתוני ה[[ביקוש]] וה[[היצע]] בפתיחת המסחר, צפוי לעלות או לרדת בשיעור של 2.5% ומעלה - נדחית פתיחת המסחר במספר דקות. אם הפקודות שנוספו בזמן הדחייה אינן מביאות את השינוי במדד המעו"ף לשיעור של פחות מ-2.5% - תבוצע דחייה נוספת. אם לאחר הדחיה השניה המדד הצפוי עולה או יורד ביותר מ-5% - תבוצע דחיה שלישית לכ-45 דקות נוספות הנקראת "מנתק זרם" (אחרת - מתחיל המסחר). לאחר "מנתק הזרם" ייפתח המסחר בכל מקרה שתנודת המדד נמוכה מ-12%. כללים אלה נקבעו במטרה למתן את תנודתיות השינוי בערכו של המדד בעקבות מניפולציות של גופים גדולים.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־23:41, 30 באוגוסט 2012

פתיחה אנגלית - היא כינוי לפתיחת שלב המסחר הרציף בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. אם מדד המעו"ף, לפי נתוני הביקוש וההיצע בפתיחת המסחר, צפוי לעלות או לרדת בשיעור של 2.5% ומעלה - נדחית פתיחת המסחר במספר דקות. אם הפקודות שנוספו בזמן הדחייה אינן מביאות את השינוי במדד המעו"ף לשיעור של פחות מ-2.5% - תבוצע דחייה נוספת. אם לאחר הדחיה השניה המדד הצפוי עולה או יורד ביותר מ-5% - תבוצע דחיה שלישית לכ-45 דקות נוספות הנקראת "מנתק זרם" (אחרת - מתחיל המסחר). לאחר "מנתק הזרם" ייפתח המסחר בכל מקרה שתנודת המדד נמוכה מ-12%. כללים אלה נקבעו במטרה למתן את תנודתיות השינוי בערכו של המדד בעקבות מניפולציות של גופים גדולים.

קישורים חיצוניים