שאדו הקיפוד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
RedBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2) (בוט משנה: pt:Shadow the Hedgehog (jogo eletrônico)
Robbot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2) (בוט מוסיף: it:Shadow the Hedgehog (videogioco)
שורה 24: שורה 24:
[[fi:Shadow the Hedgehog (videopeli)]]
[[fi:Shadow the Hedgehog (videopeli)]]
[[fr:Shadow the Hedgehog]]
[[fr:Shadow the Hedgehog]]
[[it:Shadow the Hedgehog (videogioco)]]
[[ja:シャドウ・ザ・ヘッジホッグ]]
[[ja:シャドウ・ザ・ヘッジホッグ]]
[[ko:섀도 더 헤지호그 (게임)]]
[[ko:섀도 더 헤지호그 (게임)]]

גרסה מ־11:28, 1 בספטמבר 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

'נושא: משחקי מחשב' אינו ערך חוקי

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.

שאדו הקיפוד (באנגלית Shadow the Hedgehog) הינו משחק מסדרת המשחקים סוניק הקיפוד שהופץ בשנת 2005 על ידי סגה ופותח על ידי sonic team. בניגוד לרוב המשחקים בדרת המשחקים של סוניק, המשחק הזה מתמקד בדמותו של האנטי גיבור שאדו הקיפוד ובניסיונותיו לשחזר את זיכרונותיו. בניגוד לרוב משחקי הסדרה, למשחק זה טון אפל יותר ואף דורג בארה"ב לילדים מגיל 12 בלבד. אף על פי שנחשב בידי חלק מהמעריצים למשחק צידי, עלילת המשחק מתרחשת בקו הזמן של הסדרה ומשפיעה על המשכה.

משחקיות

מכיוון ששאדו הוא אנטי גיבור, לשחקן ניתנת האפשרות לבחור את התקדמות המשחק. בכל הרפתקה שישה שלבים כשבסוף השלב האחרון ישנו בוס אחרון. לפעמים גם בסוף שלבים אחרים ישנו בוס. בכל שלב יש מספר משימות אשר ניתן להשלים רק אחת מהן. ההרפתקה תמשיך בהתאם לבחירה שביצע השחקן. לרוב ישנן שלוש משימות כשכל אחת מהן מייצגת נטייה מוסרית אחרת: טוב, רוע או ניטרליות, כשלפעמים אחת מן האפשרויות נשמטת, כאשר בשלב השישי הבחירה היא בכל מקרה בין טוב לרע. בנוסף, לכל משימה יהיה נציג, כשבדרך כלל משימות טובות מיוצגות על ידי דמות ממשחקי סוניק ומשימות ניטרליות מיוצגות על ידי שאדו.
בשלב עצמו המשחקיות דומה לסוניק הירוס כשהגיבור שולט בשאדו בלבד. בנוסף ליכולותיו האקרובטיות של שאדו הוא מסוגל להשתמש בנשק חם או קר, המתחלקים למספר סוגים, כמו חרבות, אקדחים, רובים, באזוקות ועוד. ישנם שלושה סוגי ניקוד: ניקוד רע, ניקוד טוב וניקוד ניטרלי. ניקוד בעל נטייה מוסרית מושג על ידי ביצוע פעולות בעלי אותה נטייה מוסרית. לדוגמה, שימוש בנשקים אנושיים יזכה את השחקן בניקוד טוב, ולעומת זאת הריגת חיילים בני אנוש תיתן לשחקן ניקוד רע. פעולות רגילות כמו איסוף טבעות תזכה את השחקן בניקוד ניטרלית. בסוף השלב הניקוד בעל אותה נטייה מוסרית של המשימה שהושלמה בא לידי חשבון, כאשר הניקוד הנגדי מחוסר מהניקוד הסופי. הניקוד הניטרלי בא בכל מקרה בחשבון. בין אם השחקן השלים משימה בעלת נטייה מוסרית, ובין אם השלים משימה ניטרלית, במקרה זה רק הניקוד הניטרלי בא לידי ביטוי. בנוסף ישנם שני מדי קארמה. אם השחקן יבצע מספיק פעולות קארמיות יוכל שאדו להשתמש באחת מיכולותיו המיוחדות. מילוי מד הקארמה הטובה ייתן לשאדו את יכולת השליטה בכאוס (Chaos Control) שתקדם אותו הרבה מאוד בשלב. מילוי מד הקארמה הרעה ייתן לשאדו את פיצוץ הכאוס (Chaos Blast) שיצור פיצוץ שייחסל את רוב האויבים על המסך. בנוסף כל עוד המד לא התרוקן לשאדו תהיה תחמושת אינסופית וחסינות מפגיעות. אם השחקן ראה את כל הסופים האפשריים (עשרה במספר) ניתן לשחק בסיפור האחרון, שמספר את הסיפור האמתי מאחורי הקיפוד האפל.

סיפור

הסיפור מתייחס לאחר עלילות המשחק סוניק הירוס, ולעתים נחשב סוניק הירוס כפרולוג לסיפור זה.
שאדו הקיפוד התעורר מקפסולת הקפאה לפני זמן מה וכתוצאה מההקפאה אינו זוכר דבר מלבד שמו ואירוע מעברו, בו הוא מנסה להציל בת אנוש בשם מריה. בין רגע השמיים מאפילים וחייזרים אכזריים פולשים לכדור הארץ. חייזר מעופף בעל עין יחידה בשם עין האבדון (Doom's Eye) מוסרת הודעה ממנהיג החייזרים, אבדון שחור (Black Doom). הוא אומרת שחייזריו, צבאות השחור (Black Arms) ישתלטו על כדור הארץ תוך זמן מועט. בינתיים על שאדו להביא אליו את שבעת יהלומי הכאוס, כפי שהובטח לו. לפני ששאדו מספיק לדלות ממנו מידע כלשהו, השליח נעלם. שאדו מבין שהדרך היחידה להבין משהו ולקבל מושג על זיכרונותיו היא לאסוף את שבעת יהלומי הכאוס, ועל כן הוא יוצא לדרך.
במהלך חלק מההרפתקאות הוא לומד את מה שהשחקנים כבר ידעו: הוא נוצר לפני חמישים שנה על ידי פרופסור ג'רלד רובוטניק, סבא לדוקטור אגמן ולמריה רובוטניק, נכדתו של ג'רלד וחברתו היחידה של שאדו. הם נפרדו כאשר חיילים ממשלתיים פלשו לתחנת החלל ארק והרגו את מריה. כשגססה היא הספיקה לשלוח את שאדו בקפסולה לכדור הארץ בתקווה שיביא תקווה לאנושות. בחלק מההרפתקאות הוא לומד דברים שקריים, כמו ששאדו הוא שכפול רובוטי של שאדו המקורי, או שהוא נועד להביא אבדון לבני האדם. רוב הסופים אינם קנונים, כמו למשל כשהוא הורג את דוקטור אגמן. אך הסיפור האמתי מתגלה בסוף, כשהשחקן מגיע לכל הסופים האפשריים.
בסיפור האחרון מגלה אבדון שחור את מקורותיו האמתיים של שאדו. הוא נוצר על ידי ג'רלד רובוטניק על מנת להביא תקווה לאנושות, ובין השאר ליצור תרופה שתרפא את נכדתו החולה של ג'רלד, מריה, שחולה במחלה ללא תרופה באותה עת. כדי ליצור את יצור החיים האולטימטיבי נעזר הפרופסור באבדון שחור על ידי כך שהשתמש בדמו כדי ליצור את שאדו. בתמורה הבטיח ג'רלד ששאדו יביא לאבדון שחור את שבעת יהלומי הכאוס. ג'רלד לא ידע על למד על תוכניותיו האמתיות של אבדון שחור זמן קצר לפני שהחיילים הממשלתיים פלשו לארק, הרגו את מריה ונטעו בו רגשות איבה עזים כלפי המין האנושי. מסתבר שאבדון שחור רצה להשתמש בשליטת הכאוס (Chaos Control), אותה יוכל להפעיל במלוא עוצמתה רק בעזרת שבעת יהלומי הכאוס. בעזרת שליטת הכאוס הוא יוכל לשגר את החללית שלו, השביט השחור, אל מבעד לאטמוספרת כדור הארץ, מכיוון שהספינה לא תוכל לעבור באטמוספרה ללא נזק משמעותי לשביט. כשהספינה תיכנס לכדור הארץ היא תוכל להשתלט על כל הכוכב. בינתיים הוא פוקד על חייזריו הנחותים לשואב את כוח החיים של סוניק, החבורה וגם את של דוקטור אגמן, ויצר מצב שרק שאדו יכול לעצור אותו. כששאדו מגיע אבדון שחור כבר הספיק לשגר את השביט השחור אל מבעד לכדור הארץ, והוא מנסה לשלוט על שאדו דרך הדם המשותף הזורם בעורקיו. שאדו מצליח להתנגד ומשתמש בשבעת יהלומי הכאוס להפוך לסופר שאדו כדי להילחם בצורתו האמתית של אבדון שחור, שד האבדון. כשהוא מביס אותו הוא משגר את השביט השחור כך שיתנגש באסטרואיד. לאחר מכן הוא הולך אל תחנת החלל ארק, להניח את העבר מאחור ולהתחיל חיים חדשים.

ביקורת

משחק זה נחשב לא טוב בקרב השחקנים כשהוא סובל מבעיות טעינה, מצלמה גרועה, וחזרות רבות על שלבים (כדי לסיים את המשחק יש לשחק בשלב הראשון 10 פעמים לפחות). בנוסף השימוש בנשקים הינו קשה ולקוי. ממוצע הציונים במטקריטיק עומד על 50%, שנחשב לציון כושל. תבנית:Link FA