מכירת ספרים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
MerlIwBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: hu:Könyvkereskedelem
MerlIwBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מוסיף: ar:بيع الكتب
שורה 23: שורה 23:


[[en:Bookselling]]
[[en:Bookselling]]
[[ar:بيع الكتب]]
[[bg:Книжарница]]
[[bg:Книжарница]]
[[cs:Knihkupectví]]
[[cs:Knihkupectví]]

גרסה מ־03:38, 6 בספטמבר 2012

חנות ספרים ברומא
סופרת ספרדיה חותמת על ספרה בחנות ספרים בבילבאו
דוכני ספרים ליד אוניברסיטת בוקרשט, רומניה

מכירת ספרים היא פעילות מסחרית, הכוללת סחר, הפצה וקמעונאות של ספרים (ומוצרי דפוס אחרים), בסוף תהליך הוצאתם לאור.

מכירת ספרים מתקיימת בדרך כלל בחנויות ייעודיות הנקראות חנויות ספרים. ניתן להבחין בין חנויות ספרים אשר משתייכות להוצאת ספרים מסוימת, חנויות ספרים גדולות (ורשתות חנויות ספרים) וחנויות קטנות וייחודיות. קיימות חנויות המתמחות בסוג מסוים של ספרות - ספרים בתחומי המשפט, הרפואה, או ספרים אקדמיים. חנויות עשויות להיות משויכות ליותר מסוג אחד בחלוקה זו: כך, למשל, חנויות רשת אקדמון בישראל הן חנויות הקשורות באופן רופף למוציא לאור מסוים (הוצאת מאגנס), אך מוכרות גם מוצרים של מוציאים לאור נוספים; הן מהוות רשת קטנה; והן מתמחות בספרות אקדמית ובפרסומים של הוצאות ספרים אוניברסיטאיות.

בנוסף, קיימות חנויות המתמחות בספרים עתיקים, נדירים או משומשים (אך למעשה, חנויות אלו אינן בדרך כלל המוכר הראשון של הספר, ואינן קשורות לתהליך מכירת הספרים כחלק מההוצאה לאור של ספרים חדשים). מוכרי ספרים עוברים לעתים קרובות הכשרה ואמורים להיות מסוגלים לענות לשאלות הצרכנים על ספרים ולהמליץ על ספרים אחרים.

הוצאות ספרים ורשתות חנויות ספרים עורכות אירועי קידום מכירות בהם מוזמן סופר למפגש עם קהל הקוראים-הרוכשים. באירועים אלו מקובל כי הסופר חותם על עותקי ספריו ומקדישם לרוכשי הספר ולעתים אף מרצה או מתראיין ועונה על שאלות הקהל.

לעתים מוקמים דוכני ספרים בסמוך לריכוזי קהל. כך למשל ישנם נקודות מכירה לספרים פופולריים בתחנות רכבת בישראל, וסוחרי ספרים תורניים עוברים בין ישיבות ובתי כנסת ופותחים במקום דוכנים זמניים למכירת ספרים.

ראו גם

קישורים חיצוניים