סשה ברון כהן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
LaaknorBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3rc2) (בוט מוסיף: is:Sacha Baron Cohen
LaaknorBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3rc2) (בוט מוסיף: nn:Sacha Baron Cohen
שורה 142: שורה 142:
[[my:ဆာရှာ ဘာရွန် ကိုဟန်]]
[[my:ဆာရှာ ဘာရွန် ကိုဟန်]]
[[nl:Sacha Baron Cohen]]
[[nl:Sacha Baron Cohen]]
[[nn:Sacha Baron Cohen]]
[[no:Sacha Baron Cohen]]
[[no:Sacha Baron Cohen]]
[[oc:Sacha Baron Cohen]]
[[oc:Sacha Baron Cohen]]

גרסה מ־19:50, 27 בספטמבר 2012

תבנית:שחקנים

ברון כהן כעלי ג'י
בוראט בקלן.

סשה נועם ברון כהןאנגלית: Sacha Noam Baron Cohen; נולד ב-13 באוקטובר 1971) הוא קומיקאי ושחקן בריטי יהודי זוכה פרס גלובוס הזהב העוסק בהומור סאטירי. עם הדמויות שאותן הוא מגלם נמנים עלי ג'י, לבן המתיימר להיות ראפר, בוראט, כתב חדשות קזחי אנטישמי רודף נשים, ברונו, כתב אופנה אוסטרי הומוסקסואל והגנרל-אדמירל אלדין, דיקטטור מזרח תיכוני.

ילדות וקריירה מוקדמת

ברון כהן נולד למשפחה יהודית אורתודוקסית בלונדון, כבן האמצעי במשפחה בת שלושה ילדים. אביו, ג'ראלד, הוא יהודי-וולשי במקור ואמו ישראלית לשעבר, דניאלה לבית וייזר היא מורה לתנועה ואמנית ממוצא גרמני. ברון כהן דובר עברית שוטפת. בן דודו הוא הפרופסור סיימון ברון-כהן, חוקר האוטיזם מאוניברסיטת קיימברידג'.

זמן רב מילדותו של ברון כהן עבר בתנועת הנוער הבונים דרור. לאחר סיום לימודיו בתיכון, למד ברון כהן היסטוריה ב"קרייסט קולג'" בקיימברידג'. עבודת הגמר שלו עסקה בברית שנוצרה במהלך שנות ה-60 בתנועה האמריקנית לזכויות האזרח בין יהודים לשחורים. ב-1989 נסע ברון כהן לישראל, בה יש לו משפחה, ושהה כשנה בקיבוץ ראש הנקרה. ב-16 במרץ 2010 הוא התחתן עם השחקנית האוסטרלית איילה פישר, שהתגיירה עוד כשהיו מאורסים, ולהם שתי בנות. ב-1994 החל לעבוד בחברת טלוויזיה בסווינדון כמנחה תוכנית הבידור "פאמפ טי.וי." כעבור כשנה עבר להנחות את התוכנית "טוק טי. וי." בה נולדו הדמויות של עלי ג'י וברונו.

ב-24 במרץ 2012, הושמעה בתחרות הספורט הבינלאומית שנערכה בכווית, הגרסה הפרודית והלועגת מהסרט בוראט בכיכובו של ברון כהן, במקום ההמנון הלאומי של קזחסטן.[1]. דובר שר החוץ הקזחי כינה את התקרית "סקנדל" ודרש לפתוח בחקירה מיידית של האירוע. מאוחר יותר, מארגני האירוע בכווית ונשיא התאחדות הקליעה התנצלו באופן רשמי בפני המשלחת מקזחסטן.

הזינוק בקריירה ו"המופע של עלי ג'י"

ערך מורחב – המופע של עלי ג'י

בשנת 2000 פרץ ברון כהן לתודעה הבריטית עם תוכניתו "המופע של עלי ג'י" בה ניהל ראיונות קומיים באולפן ויצא לכתבות שטח, בדמות עלי ג'י, בוראט או ברונו. הוא הצליח לגרום למרואיינים רבים לגלות דעות ורגשות שבדרך כלל מוסתרים, ביניהן אנטישמיות, הומופוביה, שנאת נשים, עודף תקינות פוליטית, צביעות ועוד. התוכנית הפכה ללהיט וב-2003 נסע ברון כהן לארצות הברית על מנת לצלם שם את העונה השנייה.

הדמויות בתוכנית

עלי ג'י

עלי ג'י הוא הדמות המרכזית בתוכנית. על פי רוב הוא לבוש באופן צעקני במותגי אופנה של תרבות ההיפ הופ האמריקנית, כגון טומי הילפיגר ונייקי. הוא מדבר אנגלית קלוקלת בה זמני העבר, ההווה והעתיד מתחלפים זה בזה. חובב סמים, נשק ומין. עלי ג'י שונא את המשטרה, מתנגד לגזענות, אינו אינטֶליגנטי ויש לו ידע כללי מצומצם.

עלי ג'י הוא פרודיה על צעירים לבנים המנסים בכל כוחם להידמות לגנגסטרים שחורים (שמכונים בסלנג אמריקני וויגרס - White niggers). לעתים קרובות הוא מדבר על "השכונה", למרות שהוא מתגורר בפרבר סטיינס של לונדון, פרבר שרוב תושביו הם בני המעמד הבינוני. לפעמים כשהוא מרגיש מותקף הוא שואל "האם זה משום שאני שחור?".

ברון-כהן ראיין בתור עלי ג'י פוליטיקאים וידוענים שונים, כגון באז אלדרין, בוטרוס בוטרוס ראלי, גור וידאל, דונלד טראמפ, שאקיל אוניל, מחמד אל פאייד, נועם חומסקי, או פט ביוקנן. העובדה כי מרואייניו לא ידעו כי לפניהם קומיקאי יצרה ראיונות בעלי פוטניציאל סאטירי ונפיץ, לאור מבוכתם מהתבטאויותיו.

ב-2002 יצא "עלי ג'י - הסרט", סרט באורך מלא המתאר את חייו של עלי ג'י בשכונה, בחירתו לפרלמנט הבריטי ומלחמתו בעושי רשע.

בוראט

ערך מורחב – בוראט: רוצה לומד תרבות אמריקה בשביל נהדרת קזחסטן

בוראט סאגדייב הוא דמות של כתב מקזחסטן, אשר כביכול מציג את החיים האמריקאים בפני צופיו במולדתו. על מנת ליצור תחושה של זרות בפני מרואייניו של בוראט, הוא לבוש חליפה מיושנת, מטפח שפם עבות ומבטא זר כבד, כביכול קזחי (ברון-כהן עצמו אינו דובר קזחית או רוסית ומשתמש בג'יבריש שחלק מתוכנו נלקח מעברית כ"קזחית").

מרואייניו של בוראט הם אנשים "מהרחוב" שאינם מודעים לכך שבוראט הינה דמות בדיונית ומתייחסים אליו ואל התבטאויותיו ברצינות. הוא מביע דעות אנטישמיות, הומופוביה, שנאת נשים, שנאת צוענים (וזרים) ועל ידי הבעת דעות אלה מצליח בוראט להוציא ממרואייניו זעזוע עמוק או הסכמה מלאה. בכתבה על דרום ארצות הברית שר בוראט בפאב באריזונה שיר בו הוא קורא "לזרוק את היהודים לבאר", והקהל הצטרף אליו במחיאות כפיים. בנוסף, הוא נהנה לזעזע את מרואייניו בגילויים על מנהגים הנהוגים כביכול בקזחסטן: לטענתו נולד כפרי יחסי אונס בין אביו לאמו, ביצע גילוי עריות עם אחותו (העובדת בזנות), וקיים יחסי מין עם חיות. בוראט גם הנחה את טקס פרסי ה-MTV בליסבון בשנת 2005. הוא עורר מחלוקת כאשר דוברים מממשלת קזחסטן ביקשו להבהיר כי בוראט אינו קזחי ומחו נגד הצגת הדעות החשוכות כ"קזחיות".

ב-3 בנובמבר 2006 יצא לאקרנים סרט באורך מלא (82 דקות) על עלילותיו של בוראט בארצות הברית, בשם בוראט: רוצה לומד תרבות אמריקה בשביל נהדרת קזחסטן.

בסרט זה נוסע בוראט לארצות הברית כדי ללמוד על מנהגיהם. בסרט זה מוצג בוראט כרגיל בקיצוניות רבה בדבריו הגזעניים למיניהם. במהלך מסעו, בוראט, מחליט לחפש אחר הכוכבת האמריקאית, פמלה אנדרסון, על מנת שתהיה אשתו, דבר המוביל לסדרת אירועים מצחיקים.

על סרט זה סשה ברון כהן קיבל את פרס גלובוס הזהב על השחקן הקומי הטוב ביותר.

ברונו

ערך מורחב – ברונו (סרט, 2009)

ברונו גהרט הוא כתב האופנה האוסטרי של התוכנית. הוא הומוסקסואל שלבוש בבגדים חשופים ופרובוקטיביים ומדבר במבטא אוסטרי כבד. לעתים קרובות הוא מנהל ראיון ארוך ובו שאלות אשר סותרות אחת את השנייה. המרואיינים, בדרך כלל מעצבי אופנה או דוגמניות, מגיבים בצורה אוטומטית לשניהם ולא מבחינים בסתירה ולעתים הוא אף גורם להם להביך את עצמם על ידי נתינת שאלות שעצם התשובה שלהן היא מביכה, לדוגמה - באחד הראיונות שלו עם כומר נוצרי דרש ממנו ברונו לענות על שאלות כן/לא בצורה של "אח, יה!" (כן) ו-"נישט, נישט" (לא). ברונו מייצג פן קומי בסיסי ואוורירי יותר וסאטירי פחות מהדמויות האחרות.

הדיקטטור

ערך מורחב – הדיקטטור

עלילת הסרט מתמקדת בעלילותיו של דיקטטור בשם אלאדין ממדינה איסלמית בדיוניות בצפון אפריקה בשם וואדייה, אשר מוחלף בחשאי בכפיל, וכעת הוא חייב לבנות מחדש את חייו בניו יורק.

ב-26 בפברואר 2012 הודיעה האקדמיה האמריקאית לקולנוע כי אוסרת כניסתו של סשה ברון כהן לטקס האוסקר ה-84 בשל החשש שיעורר מהומות כמנהגו.[2] על אף האיסור הגיע ברון כהן לקבלת הפנים של פרסי האקדמיה, מחופש בתור הדיקטטור, מלווה בשתי שומרות ראש (רמז למועמר קדאפי), בעודו מברך את הכתבים ב"שלום, מוות למערב!" ומחזיק בכד שלטענתו הכיל את האפר של המנהיג הצפון קוריאני המנוח קים ג'ונג איל. בהמשך, במהלך ראיון טלוויזיה שהעניק, שפך ברון כהן את תכולת הכד על חליפתו של מנחה תוכנית הטלוויזיה "אמריקן איידול" ריאן סיקרסט‏.[3] בנוסף, העלה ברון כהן סרטונים לאינטרנט בהם הוא מכריז כי הוא "ניצח את המערב והציוניים" על ידי הגעתו לאוסקר.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

כתבות על ברון כהן ודמויותיו

הערות שוליים

  1. ^ תקרית המנון בוראט: מארגני האירוע התנצלו, 25.3.12
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    ynet, אוסקר 2012: סשה ברון כהן מנודה מהטקס, באתר ynet, 23 בפברואר 2012‬
  3. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    nrg מעריב, הרגע של האוסקר? ברון כהן שפך "אפר" על סיקרסט, באתר nrg‏, 27 בפברואר 2012‬


תבנית:Link GA