ויקיפדיה:הטילדה הרביעית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יעל י (שיחה | תרומות)
27
MerlIwBot (שיחה | תרומות)
מ בוט מסיר: pt:Wikipedia:Jornal da Wikipédia (missing)
שורה 12: שורה 12:
[[fr:Wikipédia:Wikimag]]
[[fr:Wikipédia:Wikimag]]
[[it:Wikipedia:Wikipediano]]
[[it:Wikipedia:Wikipediano]]
[[pt:Wikipedia:Jornal da Wikipédia]]
[[ru:Википедия:Вики-Курьер]]
[[ru:Википедия:Вики-Курьер]]
[[sv:Wikipedia:Anslagstavlan]]
[[sv:Wikipedia:Anslagstavlan]]

גרסה מ־01:48, 29 בספטמבר 2012

ביטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
חתמו מנוי לעיתון
מספר גיליון: 27
תאריך הוצאה: 1 בספטמבר 2012
עורכים ראשיים: יעל י, פומפריפוזה; משתתפים ויועצים: דקי, דרור, יאיר טלמור, ערן, עיצובית, רוליג
הערות? תיקונים? גשו לדף השיחה של הגיליון.

הסדנה לגרפיקה ועוד

מאת פומפריפוזה

במשך שמונה שנים אני כותב כאן ערכים, ורק לאחרונה גיליתי את הסדנה לגרפיקה. זה לא שהיא מסתתרת, היא נמצאת שם, בשינויים האחרונים, בלי הרף, אבל העריכות עוסקות בדרך כלל בדברים שלא ממש עניינו אותי כמו מערכת הרבייה של הגרביל המצוי (התרשים שמופיע בוויקיפדיה ההולנדית שגוי, והשחלה צריכה להיות תלת פאזית ולא דו ראשית) או שחרור זכויות יוצרים על התרשים של המקדש הגרגשי בתל עזיזאת. ידעתי שהם שם, ידעתי שהם עושים עבודה נהדרת, אבל לא נפל לי האסימון שגם אני יכול להיעזר בהם. ואז זה הגיע, וכתבתי ערך ארוך ומורכב על איזה מערכה נידחת במלחמת העולם השנייה. ובאמת הייתי צריך מפות מדוייקות, בעברית, בשביל להבין מי נגד מי, מי כבש את אריתריאה משמאל, ומי איגף דרך גונדר מימין. וחשבתי, אם אפשר לנסות – למה לא?

אז ככה, הם מאוד אדיבים, הם עושים הכל מהר ובאופן מאוד איכותי, אפשר להציק להם כמה שרוצים, והם רק מבקשים עוד! והתוצר הוא מעולה. הוא שיפר את הערך שכתבתי פי כמה וכמה, ועכשיו באמת אפשר להבין מה קורה שם. צריך קצת קצת לעזור להם. הם אוהבים שמתרגמים את השמות של המקומות, ולא משאירים את זה לאנשים של הסדנה. אבל זהו בערך הכל. הם יודעים לאתר מקומות ולשים אותם על מפה לפי קישור לוויקיפדיה באנגלית או לפי מפת לוויין. הם יודעים למצוא את המפה המתאימה בקנה המידה המתאים. הם יודעים לצבוע ולערוך ולשרטט קווים. אני מוריד את הכובע. התמכרתי. בערך שכתבתי היו כבר לא פחות משבע מפות מתוצרת הסדנה. ואני לא מתכוון להפסיק.

מבחינתי הסדנה היא מקום המפגש האידיאלי בין אנשי התוכן לאנשי העיצוב והתכנה. ואיכשהו יצא שכל מי שמגיע לשם הוא גם ויקיפד/ית מהיותר נחמדים שיש. זה מקום נקי לחלוטין מהאגו והמלחמות שמכתימים הרבה פינות אחרות בוויקיפדיה. לא אזכיר שמות כי יש הרבה פעילים ואני לא רוצה לפספס אף אחד. אז התודה שלי שלוחה לכל אחד מכם, ואני ויעל החלטנו להקדיש לסדנה ולעשיית העיצוב והיופי בוויקיפדיה את הגיליון הנוכחי.


יצירה בממלכת וויקיפדיה

מאת רוליג

סמליל הסדנה שעוצב על ידי MTO בתחרות מיוחדת

היה היתה ממלכה בשם ויקיפדיה. ביקרתי בה מעת לעת במסעותיי ביבשות רחוקות. רבבות תושביה חיו יחד באושר כקהילה שיתופית, שמות לא שמות להם ופנים לא פנים. הם עמלו מהבוקר עד הערב בשדות ובמפעלים והיו גאים מאד בתוצרתם אותן הציגו לראווה כשהמונים היו באים כדי לחזות בפלא ולהשכיל. שמה של הממלכה היה מוכר לאוזני כל ילד ובשעריה נכנסו כל דכפין. כשרכבתי בין מישוריה הרחבים של הממלכה נפעמתי לראות דגלים מהודרים מתנוססים בשביליה כדי שאורחיה יכירו דרכם. שלטי חוצות צבעוניים ותמרורים רבי חן וגם סרטים וסימני דרך צבעו את ממלכת ויקיפדיה ברוב הוד והדר כפי שלא ראיתי מימיי. אך לא רק לשם הצבע והברק קושטה הממלכה אלא לשם תפארת תוצריה, ואילו תוצרים היו הם! פסלים עצומים הציגו את עמל תושביה, כרזות ענק שנראו למרחקים פארו את עבודתם וגלויות מעשה אומן שלחו בשורתם לכל עבר.

למזלי הגעתי אל הממלכה ביום מיוחד. היה זה מועד בו התכנסו התושבים כולם לבחירת דגל חדש לממלכה שיישא את סמלה, הכדור שקדקודו פתוח אלי שמיים. הם עמדו ברחבת השוק כדי לבחור את שיעטר את שמי הממלכה בעתות חגיה, כשטובי תושביה השולטים ברזי המכחול, המברשת ומרית הציירים ניגשו למלאכה ופיארו את הכדור הקדוש ביצירתיות והומור. רחש מתגלגל דבק בהמון כשהוצגו הדגלים החדשים. חשתי על פני את הרוח שנשבה מפיצה את שמחת ההמון ואת צבעי הדגל החדשים בכל רחבי הממלכה.

- - -

ועכשיו ברצינות. אני רוצה לשתף אתכם בחוויה האישית שלי בסדנה. כמעט לכל אחד יש סיפור מתחילת דרכו על עורך אחר שפתח לפניו את הדלת כשסייע לו להיכנס או על עוגמת נפש כשצעד לאן שלא צריך לצעוד. גם לי יש מזה ומזה. לעיתים משכו אותי פנימה, לעיתים דחפו אותי החוצה. יחד עם זאת, תחושה של קהילה מאוחדת ותומכת הרגשתי בפעם הראשונה בסדנה לגרפיקה. שלא כמו הדפים האילמים של ערך שעדין לא נכתב או דף שיחה שמחכה לכתב הגנה על ערך שרק יצרת והניחו עליו תבנית חשיבות, בסדנה הרגשתי תחושה של שותפות, סיעור מוחות אמיתי. עורכים בקשו סיוע ואחרים הושיטו להם יד. מישהו תרגם ואחר הציע צבע או מקור השראה.

חלקכם אולי שואלים מה בעצם עושים בסדנה?

בסדנה מועלות בקשות ליצירת תמונות, ציורים וגרפיקות שונות למרחב הערכים ולמרחבים האחרים. כל ויקיפד מוזמן להעלות בקשה או לטפל בבקשה קיימת, וכן להשתתף בדיונים שנערכים סביב בקשות. בבסיס העניין, כמו בבסיס ויקיפדיה כולה, באה הסדנה להעשיר את ערכי ויקיפדיה באמצעות יצירת כלים חזותיים להעברת מידע. אחת הדוגמאות שאני אוהב עשיתי בעבודה משותפת עם חנה, שהביאה את המומחיות שלה בארכאולוגיה ויחד יצרנו שרטוט מקצועי של חתך ארכאולוגי ותכנית ריבוע שמצליחים להסביר אולי יותר טוב ממילים איך חתך ארכאולוגי וריבוע חפירה נראים. בתור אחד שמבין מעט מאד בארכאולוגיה, היצירה המשותפת למדה אותי המון. יש המון איורים ומפות מצוינים בוויקישיתוף. הבעיה היא שרובם באנגלית וכשאנחנו שמים מפה באנגלית, אנחנו יכולים באותה מידה לשים הפניה ישירה לדף הערך באנגלית. נניח עלתה בליבכם משאלה להבין את אירועי מלחמת יום הכיפורים והגעתם אל מפה, שמעבר לכך שהיא מלאה חיצים ופרטים אחרים, אתם צריכים גם להתמודד עם השפה האנגלית. אחרי שמשתמש:Valleyofdawn תרגם אותה, יכול גם הקורא שאינו דובר אנגלית להבין את מהלך העניינים ובשפתו.

מטרה נוספת שהצבנו לסדנה היא מתן מענה לתמונות שבגלל זכויות היוצרים שלהם לא ניתן להעלות אותם לוויקיפדיה. את מפת כנסיית הבשורה הכנתי לפי המפה שמופיעה באתר אחר, ומטבע הדברים, היא מוגנת בזכויות יוצרים. העיקרון הוא אותו עיקרון המתקיים בכתיבה. אין שימוש ב"העתק-הדבק", אלא שימוש במידע. כאילו הונח על גבי הציור המקורי דף שקוף ותוכנו הועתק באופן ידני אל הציור החדש. אני אציין בגאווה שציור זה זיכה אותי בפרס הראשון בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר".

בסדנה עושים דברים שונים ומגוונים. אם צילמת תמונה וצריך לשפר אותה, לחתוך דמות שלא קשורה לעניין או אפילו למחוק עמוד חשמל שנתקע באמצע, אם יש בעיה בצבעים או בתאורה - יש בסדנה מי שיסייע בעניין. בנוסף, יש מקום לקחת תמונות ואיורים קיימים ולעשות להם וקטוריזציה או ליצור אנימציות שיסבירו תהליך על ציר הזמן. אין חגיגה גדולה אצל מעצבי הסדנה מאשר בקשה לסמליל חדש או כרזה. בין אם מדובר בסמליל לרגל יום הולדת לוויקיפדיה או פורטל חדש, או כרזה שעומדת בראש הפורטל, ניגשים כל המעורבים לסיעור מוחות. יש את אלו שמציעים דימויים שונים שאפשר להשתמש בהם, יש את אלו שמנסים ליצור וגם את אלו שנותנים משוב ועצות. תראו למשל את הכרזה של פורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב. אלמוג ביקש והציע כמה תמונות של אתרים וממצאים ארכאולוגיים, MT0 הציע טיוטה, Hanay ודניאל צבי הציעו כמה דימויים נוספים שהיו חשובים לדעתם המקצועית, וOri לא שכח לפרגן. אין כמו עבודת צוות והתוצרים יפים במיוחד.

צוות הסדנה פתוח לכולם והמעצבים הפעילים בו מתחלפים עם הזמן. הקים את הסדנה הגמל התימני באוגוסט 2008, ומאז עברו בה הרבה פיקסלים, שעוצבו על ידי מעצבים שונים. אמירקי, עיצובית ואורי לא מפסיקים לטפל בבקשות, וגם אחרים (סליחה אישית מכל מי שהשמטתי את שמו), המבקשים והמעצבים, ממשיכים למלא את העולם שלנו בצבע. תודה לכם!


נגיעה חזותית

מאת דקי

היווצרות הקשת הגעשית של קמפניה – חתך מצפון-מערב לדרום-מזרח

אנציקלופדיות ואיורים קשורים אצלי אלה באלה עוד מילדות, עת נהניתי לדפדף בכרכי אנציקלופדיה תרבות. כך גם כאן. את הקובץ הראשון שלי – סמל לפורטל הגאולוגיה יצרתי בערך חודש לאחר שהצטרפתי לוויקיפדיה. "תמונה שווה אלף מילים", ובמיוחד כאשר מדובר בגאולוגיה המורכבת מתהליכים בו-זמניים הקשורים זה בזה. במקרים אחדים נמצאו בשיתוף תרשימים ואיורים שניתן היה "לגייר", אך תהליכים רבים נעדרו קבצי המחשה מתאימים והיה צורך ליצור אותם. דוגמה טובה היא מצגת שהכנתי מאיורים שלי המציגים שלבים בהתפתחות הגעשיות לאורך ההיסטוריה הגאולוגית של פארק הולירוד באדינבורו, סקוטלנד. שתי דוגמאות נוספות מצויות בערך השילד הערבו-נובי:

  • הראשונה – איור של שלבי התהוות השילד לצד הסבר מילולי.
  • השנייה – שימוש בחלק מקובץ קיים, הוספת אזורי צבע ובניית מקרא מתאים.

עם הזמן התחלתי לערוך וליצור קבצים על פי בקשה – תחילה של אביהו, ומאוחר יותר במסגרת הסדנה לגרפיקה. רבים מן הקבצים הללו אינם מופיעים בגלריה שלי, אך הם כוללים "גיור" מפות ואיורים, הצעות לסמלי פורטל ואייקונים.

השתתפותי במיזם מדהים זה מוגבלת לשימוש בתוכנות בסיסיות במסגרת זמן מצומצמת העומדת לרשותי, אבל האווירה הנעימה, המפרגנת והמבודחת-מה השורה בדף זה מזמינה אותי לבקר בו לעתים מזומנות – גם כשאין לאל-ידי לסייע בפועל אלא רק להשתתף בדיונים מילוליים על קבצים שיצרו מוכשרים ממני.


קוסמטיקה בוויקיפדיה

מאת עיצובית

קוסמטיקה בוויקיפדיה, לא כולם עושים את זה, אבל מומלץ שיעשו...

גם אם אתם בטוחים שאינקסקייפ הוא הרחבה של סקייפ, שפוטושופ היא חנות לתמונות? ואילוסטרייטור הוא רובוטריק? אתם עדיין יכולים לתרום לעיצוב בוויקיפדיה.

קרה לכם שכתבתם ערך במשך מספר לא מבוטל של שעות? אספתם חומר, ביצעתם עריכה, תרגמתם, פיסקתם, ומה לא? ובסוף היה חסר בו משהו? העלתם תמונה שפגו זכויות היוצרים שלה, אך אותות הזמן ניכרים בה? מה עושים? קופצים לסדנה ומציפים את הבעיה. אנחנו מתמחים בטיפולי פנים (הסרת נקודות שחורות), בניתוחים פלסטיים (חיתוך תמונה, ניקוי פיקסלציה וטשטושים), טיפולי הבהרה ואיזון צבע... בקיצור.. המכון לקוסמטיקה בוויקיפדיה.

איך זה עובד? נכון לעכשיו חלקכם יודעים לפנות בבקשה לתיקוני תמונות, לחשיפות בעייתיות של צבע וכן הלאה. אך לא כולכם עושים זאת.

איך זה יכול להשתפר? פשוט, הגעתם לערך או כתבתם ערך עם תמונה ישנה ודהויה? צריכים קובץ שיצור תיאור ויזואלי לתנועה במפת העולם? צריכים אנימציה קלילה? צריכים רעיונות? הסדנה היא המקום בשבילכם. בנוסף, אתם גם המקום בשבילה. אתם יכולים לעזור על ידי תרגום מפות ובקשה להעלאת המפה בעברית. לבקש סמלילים לפעילויות שאתם יוזמים או לוקחים בהם חלק. וכן הלאה. נכון שלפעמים הבקשות הגדולות לוקחות זמן, את הקטנות אנחנו מתקתקים, ואל הגדולות גם מגיעים. צריך סבלנות, אנציקלופדיה לא כותבים ביום...:)

אז לכל אלה שכבר השתמשו בסדנה, תמשיכו לבקש, אתם מוזמנים לקחת חלק בעיצוב, בתרגום ובסיוע היכן שתוכלו ותרצו.. ולאלה שלא? אתם מתבקשים להיכנס ולעשות כן. יש כל כך הרבה עבודה...יחד נעשה לנו ויקיפדיה, איכותית, עשירה וגם יפה ונקייה מקשקשים.

שלכם, עיצובית ממכון הקוסמטיקה.


עיצוב תבניות

מאת ערן

במהלך החודשים האחרונים עברו תבניות התחזוקה בוויקיפדיה מתיחת פנים. בסוף ינואר הציע גיל כ. לערוך שינויים בעיצוב התבניות כך שיהיו פחות מאיימות, ובמסגרת זאת לעגל את הפינות של תבניות העריכה. בדיון במזנון שבו גם נידונה סוגיית התמיכה בחלק מגרסאות הדפדפנים למסגרות מעוגלות, זכתה ההצעה לתמיכה רחבה. היוזמה של גיל עוררה גם מחשבה על שינויים נוספים שנדרשים בתבניות העריכה, ומשתמשים התלוננו על צבע הרקע התכלכל של התבניות - אשר כונה: "צבע בית חולים".

בעקבות זאת, החלה דורית להתניע חשיבה מחודשת על עיצובן של התבניות. הצעת העיצוב שלי בתחילת הדיון, שכללה שימוש מצומצם יותר בצבעים בדומה לוויקיפדיה האנגלית, הפרדה בין תיאור תבנית להסברים בה ושילוב כפתורי פעולה בתבנית שימשה כבסיס לתבניות החדשות. בתהליך שיתופי שארך מספר שבועות ערכו גיל, דקי וקלאו שיפורים ותיקונים בהצעות התבניות בהתאם להערות של מגוון משתמשים, והתבניות קיבלו את צורתן הסופית.

לקראת סיום תהליך העיצוב של התבניות נפתח דיון במזנון שבו הוצג תוצר התהליך השיתופי לקהילה, ולאחריו עודכנו באופן הדרגתי התבניות השונות.


מסעותיי עם מצלמה

מאת יאיר טלמור

מראה בפתיחת התערוכה "חמור" בבית בנימיני, תל אביב, 30 באוגוסט 2012. צילם: יאיר טלמור

אחת התרומות המרכזיות שלי בזמן האחרון היא תיעוד של אמנות ישראלית. גם ככה אני הולך לגלריות ולתערוכות, אז אני כבר שולף ת'מצלמה ודופק כמה תצלומים. התצלומים שלי לא באיכות צילום גבוהה כי אני לא צלם מקצועי, אלא "מתעד".

למה זה חשוב? כי הצילומים מעשירים את ערכי אמנות המשוועים לדימויים, וכי הצילומים מהווים תיעוד היסטורי וחלקי של שדה האמנות הישראלי.
אבל עכשיו מתחילות השאלות.

מה לצלם

תמונה שווה אלף מילים, כך שצריך לבחור עבודות שישקפו את העשייה של האמן. אני זוכר שפעם צילמתי באוניברסיטת תל אביב פסל איזוטרי של הצייר מאיר פיצ'חדזה. האם זה מייצג את עבודתו? לא. לכן אין אולי טעם להעלות את התמונה לדף שלו, כדי לא לאפשר לקורא ליצור תפיסה שגויה של יצירתו. הדבר חשוב במיוחד כשאין הרבה דימויים שמאזנים זה את זה (המצב ברוב ערכי האמנים הישראלים).

מה להעלות

שאלת השאלות היא מה חוקי ומה לא? אני לא עורך דין, ויש גם גבול עד כמה יתנו מומחי הוויקיפדיה פרשנות מקלה בכל עניין ועניין.

הפרשנות האישית שלי היא שאני לא יוצר רפרודוקציה למה שאינו בתצוגת קבע. רפרודוקציה, כלומר העתק נאמן למקור פחות או יותר. לכן, אני כמעט לא מעלה תצלומים של ציורים. ואם וכאשר אני מעלה אותם, אני משתדל לתפוש בקומפוזיציה את החלל ואת אופן התלייה של היצירה, כך שמתקיימים ערכים נוספים בתצלום. הצילום המפרשן מוציא את הפריט האמנותי מההקשר של העתק או רפרודוקציה בלבד.

בפיסול אני מרגיש הרבה יותר חופשי, כי נהיר יותר לצופים שהתצלום הוא הד של היצירה וגם פרשנות אישית שלי עליה.

ומה עושים עם אמנות שימושית? ועם שטיחי קיר? ועם כלי קרמיקה שנעשה באבניים ועם קרמיקה יצוקה? ועם סכין מעוצבת של פיליפ סטארק ועם מזלג של איקאה? החוק ממש לא ברור כאן, לדעתי.

שטח ציבורי מהו

אין בעיה משפטית לצלם פריטים בשטח ציבורי. השאלה היא מה קורה בשטח מבונה, גם אם של מוסד ציבורי. בויקישיתוף מקפידים על כך. הכלל הזה יכול להיות נוגע לצילומים במוזאון או גלריה. לכן, אני מעלה את רוב התצלומים לויקיפדיה העברית, או גם בשימוש הוגן.

אני מקווה שבעתיד הכללים בעניין יהיו יותר מאפשרים, למען הנחלת התרבות של החברה לכלל החברה.


כנס ויקימניה 2012

מאת דרור

ביולי האחרון נערך הכנס השנתי של תנועת ויקימדיה בוושינגטון שבארצות הברית.

להלן נתונים על הכנס:

  • לכנס נרשמו (והגיעו) 1,400 איש – כמעט כפול מאלה שהתארחו בארץ בשנה שעברה (בשנה שעברה נרשמו 726 משתתפים, אם כי אנו מניחים שנכחו באירועי הכנס יותר אנשים).
  • לדברי מארגני הכנס, 1,200 איש נכחו בכנס הפתיחה.
  • לכנס הגיעו משתתפים מ-87 מדינות (מספר מדינות כפול מבשנה שעברה, וזאת אף שפעילים רבים לא קיבלו ויזות השנה – למעשה מספר סירובי הויזות היה עשרות אחוזים יותר מבשנה שעברה. מדינת ישראל סירבה לתת לשלושה אנשים ויזות, ארצות הברית סירבה למעל 20, לפי הערכה שלי, אולם אין לי מספרים רשמיים).
  • בכנס נשאו דברים 275 דוברים (בכ-125 הרצאות שהשתרעו על פני שמונה מסלולים מקבילים – חלק ניכר מההרצאות היו פאנלים עם כמה דוברים). שמענו בעניין את הרצאותיהם של מרי גארדינר (מצורפת), סו גרדנר (מצורפת) וג'ימי ויילס (מצורפת).
  • המשתתפים שתו בכנס 5,424 כוסות קפה, ואכלו 3,791 ארוחות צהריים.
  • בכנס נכחו 12 ישראלים (1% מהנוכחים) וכן בחור אחד שרוצה לעשות עליה, וכבר התנדב חצי שנה בקיבוץ בערבה.
  • בראשית הכנס נערכה קבלת פנים (בספריית הקונגרס) - הייתה זו הפעם הראשונה שוויקיפדים בכנס ויקימניה נדרשו להתלבש ולהתנהג בהתאם (והרוב אכן הגיעו בחליפות ו/או עניבות). למי שלא יודע, אולם הכניסה לספריית הקונגרס נראה כמו מקדש רומי, קירותיו מצופים שיש ורוד, תקרתו מצופה פסיפסים, וחלונותיו פונים לגבעת הקפיטול.
  • בסוף הכנס נערכה מסיבה בפאב שנקרא באפלו בילז (מספר הרוקדים במסיבה לא עלה על 40. השאר שיחקו ביליארד ושתו).
  • הן בקבלת הפנים בפתיחה והן במסיבה בפאב השתתפו כ- 700 משתתפים.

למי שביקר בכנס בחיפה, ולא הגיע לוושינגטון, אציין שאין מחלוקת בקרב חברי התנועה שמסיבת החוף בחיפה היתה מסיבת ויקימניה הסוערת והטובה ביותר אי פעם (אף כי לאור קבלת הפנים בקונגרס – לא המסיבה המרשימה ביותר), וכן שהאוכל בחיפה היה יותר טוב, מזג האוויר יותר נוח (בוושינגטון 40 מעלות בצל), והאמצעים הטכניים (הוויפי) בחיפה היו טובים יותר.


קרב איגרוף – גדעון לוי נגד סקאזי

מאת פומפריפוזה

ציירה: עיצובית

לפעמים טוב לקרוא את כיכר העיר. הנה, לפני כמה זמן, אגסי העיר את עינינו ש"בפרק 16 בסדרה מחוברים 11.40 דקות מהפתיחה, גדעון לוי מתגאה בפני חברתו השבדית על הערך שלו בויקיפדיה שהערך שלו ארוך יותר מהערך של סקאזי. אז כמו שדוד שי הסביר מייד, גם בוויקיפדיה, כמו בתחומים אחרים, האורך לא קובע. אז מעניין לדעת - את מי אנחנו קוראים יותר? את מי אנחנו עורכים יותר? למי יש ערך ביותר ויקיפדיות? מי יותר מחובר? הקרב נערך בשעה שבע בבוקר, ב-3 באוגוסט 2012.

– הערה – לאשר סוויסה (הוא סקאזי) עצמו אין ערך, והמדובר בערך של הלהקה שלו. אבל לא ניתן לעניינים טכניים כאלה למנוע את ההתמודדות הבלתי נמנעת בין המחוברים.

למי שזוכר, הקרב הקודם בטילדה הקודמת נערך בין בשאר אל אסד וקדאפי, וקדאפי לקח בגדול. היום סיבוב קצת יותר רגוע, עם שתי דמויות קצת יותר סימפטיות, שאני מאחל להם חיים יותר ארוכים ומאושרים - שניהם סלבריטאים, שניהם מחוברים, האחד עיתונאי ותיק קרבות ומצולק, והשני מוסיקאי שמביא את הטראנס הישראלי לכל העולם, והופיע גם עם האליל שלומי בראל בכוכב נולד 5. בפינה השמאלית קבלו את גדעון 'הארץ' לוי ובפינה הימנית קבלו את אשר (סקאזי) סוויסה.

גלינג!

קטגוריה לוי סקאזי המנצח בסיבוב
מספר תמונות בערך 1 1 התמונה של לוי ברשיון חופשי, ניצחון טכני ללוי.
מספר הערות שוליים 40 0 לוי בנוק אאוט ברור
מספר קישורים חיצוניים 9 3 לוי
מספר קישורים למיזמי ויקימדיה 0 0 ללא הכרעה
מספר עריכות 629 208 לוי
מספר עריכות ממוצע לחודש 8.4 2.7 לוי
מספר עורכים שונים 161 132 לוי
מספר צפיות ב-30 יום 8053 7559 לוי
ערכים המקשרים לערך 54 14 לוי
מספר מילים בערך 2531 434 לוי
מספר קטגוריות 6 2 לוי
מספר הקישורים לוויקיפדיות זרות 6 8 סקאזי

והמנצח בנוק אאוט ברור – גדעון לוי! בעוד שסקאזי מוטל על הרצפה אחרי הנוק אאוט, פרשנינו יכולים להבחין שהסיבוב היחיד בו הוא ניצח הוא 'מספר הקישורים לוויקיפדיות זרות'.

נראה שבוויקיפדיה שלנו שחיה ונושמת פוליטיקה, אין סיכוי נגד אדם 'חם' מבחינה פוליטית כמו גדעון לוי, למרות שסקאזי כנראה יותר מעניין את אחינו הוויקיפדים בעולם. אז לוי, רשמית, לא רק שהערך שלך ארוך יותר, אלא הוא גם ערוך יותר, מקושר יותר ומחובר יותר.


השתתפות, רעיונות והצעות

רוצים להשתתף ביצירת העיתון "הטילדה הרביעית"?
המציאו רעיון, חשבו על נושא שבמוקד ההתעניינות, העלו חוויה שתרצו לחלק עם הכלל, או אתרו מידע מעניין שראוי להיכנס לגיליון הבא. הצטיידו במקלדת, ואספו רצון טוב והרבה סבלנות! תוכלו לעדכן אותנו בדף השיחה, במייל או בדף האדום החם.

הצפייה בעיתון הותאמה בצורה אופטימלית לרזולוציות 1024X768 ו-1280X1024.