חניה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ בוט החלפות: בעיה
שורה 1: שורה 1:
'''חנייה''' היא העמדת כלי רכב בעת שהוא אינו בשימוש. מפאת גודלם היחסי של [[מכונית|מכוניות]], החנייתם במקומות צפופי אוכלוסין כמו בערים מהווה בעייה המשפיעה על השימוש בכלי רכב ועל תכנון ערים.
'''חנייה''' היא העמדת כלי רכב בעת שהוא אינו בשימוש. מפאת גודלם היחסי של [[מכונית|מכוניות]], החנייתם במקומות צפופי אוכלוסין כמו בערים מהווה בעיה המשפיעה על השימוש בכלי רכב ועל תכנון ערים.


==תשלום==
==תשלום==

גרסה מ־21:19, 5 באוקטובר 2012

חנייה היא העמדת כלי רכב בעת שהוא אינו בשימוש. מפאת גודלם היחסי של מכוניות, החנייתם במקומות צפופי אוכלוסין כמו בערים מהווה בעיה המשפיעה על השימוש בכלי רכב ועל תכנון ערים.

תשלום

במקומות בהם יש מחסור בחנייה נוהגות רשויות מקומיות לגבות תשלום עבור חנייה במרחב הציבורי, לאורך רחובות ובחניונים. בחניונים היה נהוג עד לשנים האחרונות לבצע גבייה ידנית של תשלום עבור חנייה בכניסה או ביציאה מהחניון. בשנים האחרונות הותקנו בחניונים רבים אמצעים לגבייה אוטומטית של תשלום עבור חנייה.

בחנייה לאורך כבישים גבייה ידנית אינה מעשית ועל כן הומצאו אמצעים שונים לגביית התשלום. בשנת 1935 הוכנס לשימוש המדחן שקיבל תשלום באופן אוטומטי. בהמשך הוכנסו לשימוש כרטיסי חנייה, מדחני כרטיסים, תשלום סלולרי מהטלפון הסלולרי ומכשירי צג לתשלום עבור חנייה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.