דניאל קרייג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 116: שורה 116:
[[vi:Daniel Craig]]
[[vi:Daniel Craig]]
[[zh:丹尼尔·克雷格]]
[[zh:丹尼尔·克雷格]]
שמיים נופלים (2012) SKYFALL

גרסה מ־22:21, 9 באוקטובר 2012

דניאל קרייג, 2012

דניאל קרייגאנגלית: Daniel Craig; נולד ב-2 במרץ 1968) הוא שחקן קולנוע אנגלי. החל משנת 2006 הוא מגלם את דמותו של ג'יימס בונד.

ביוגרפיה

קרייג נולד בצ'סטר וגדל בפרסקוט הקרובה לעיר ליברפול. בגיל 16 עבר ללונדון והצטרף ל-National Youth Theatre, ואחר כך למד בבית ספר גילדהול למוזיקה ודרמה.

הקריירה הקולנועית שלו החלה ב-1992 כששיחק בסרט "כוחו של אחד", ב-1996 זכה להכרה נרחבת באנגליה כשכיכב בסדרת הטלוויזיה המצליחה של ה-BBC "ידידינו בצפון". להכרה בינלאומית זכה כשהופיע לצידה של אנג'לינה ג'ולי בסרט "לארה קרופט: טומב ריידר", ובסרטו של סם מנדס "הדרך לפרדישן" לצידו של טום הנקס. סרטים בולטים נוספים שלו היו "סילביה" בתפקיד המשורר האנגלי טד יוז בעלה של סילביה פלאת' בגילומה של גווינת' פאלטרו, ובסרט "אין סוף לאהבה" על פי ספרו של איאן מקיואן "אהבה עיקשת". ב-2005 גילם קרייג בסרטו של סטיבן ספילברג "מינכן" את דמות איש המוסד היהודי יליד דרום אפריקה.

בפברואר 2005 הוזכר שמו כמחליף אפשרי לפירס ברוסנן בתפקיד ג'יימס בונד. ב-14 באוקטובר 2005, הודיעה חברת EON Productions, המפיקה את סרטי ג'יימס בונד, במסיבת עיתונאים מיוחדת שקרייג יהיה השחקן השישי המגלם את הסוכן 007. קרייג חתם על חוזה לשלושה סרטים, הראשון שבהם "קזינו רויאל" יצא לאקרנים ב-14 בנובמבר 2006 ,השני "קוונטום של נחמה", יצא לאקרנים ב-6 בנובמבר 2008 והשלישי "נפילה חופשית" ייצא לאקרנים ב-9 בנובמבר 2012 . קרייג הבלונדיני הוא השחקן הראשון שמגלם את בונד שאינו כהה שער, ובתקשורת כינו את הדמות "ג'יימס בלונד". קרייג הוא גם השחקן הראשון שמגלם את בונד שנולד אחרי תחילת סדרת סרטי ג'יימס בונד ואחרי מותו של איאן פלמינג.

בחירתו של קרייג כבונד עוררה מחאה בקרב מעריצי סדרת הסרטים. מתנגדיו העלו אתר אינטרנט craignotbond.com (קרייג אינו בונד) ואיימו להחרים את הסרטים. לעומתם הועלו להגנתו אתרים אחרים כגון craigasbond.com. שחקני קולנוע רבים ששיחקו לצידו או שהשתתפו בסרטי ג'יימס בונד טענו שקרייג הוא בחירה מוצלחת לתפקיד. חלק מהביקורת הייתה הטענה שהשחקן נמוך מכדי לשחק את סוכן 007, למרות שבגובה של 1.78 מ' קרייג הוא מעל הגובה הממוצע של גבר בריטי לבן.

חיים אישיים

ביוני 2011 קרייג התחתן בשנית עם השחקנית רייצ'ל וייס. יש לו בת מנישואיו הקודמים לפיונה לודון.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:סדרה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הקודם:
פירס ברוסנן
שחקנים שגילמו את ג'יימס בונד הבא:
---

תבנית:Link GA תבנית:Link FA שמיים נופלים (2012) SKYFALL