האצ'יקו (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט: החלפת טקסט אוטומטית (-[[התקף לב +[[אוטם שריר הלב|התקף לב)
מאין תקציר עריכה
שורה 42: שורה 42:
[[en:Hachi: A Dog's Tale]]
[[en:Hachi: A Dog's Tale]]
[[az:Hatiko, bir itin taleyi (film, 2009)]]
[[az:Hatiko, bir itin taleyi (film, 2009)]]
[[ca:Hachiko: A Dog's Story]]
[[de:Hachiko – Eine wunderbare Freundschaft]]
[[de:Hachiko – Eine wunderbare Freundschaft]]
[[es:Siempre a tu lado, Hachiko]]
[[es:Siempre a tu lado, Hachiko]]

גרסה מ־01:56, 14 באוקטובר 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור, מפיץ, הפקה, תסריטאי, במאי, עורך, שם מקורי, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

האצ'יקו
Hachi: A Dog's Tale
האצ'יקו.jpg
מבוסס על Hachiko Monogatari עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי לאסה הלסטרם עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריצ'רד גיר, Julie Chrystyn עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Kaneto Shindō עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קריסטינה בודן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריצ'רד גיר
ג'ואן אלן
שרה רומר
קארי הייגה טקה
ג'ייסון אלכסנדר
מוזיקה ג'אן איי-פי קאזמאן
צילום Ron Fortunato עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברה מפיצה Stage 6 Films, הוצאת סוני פיקצ'רס, Sony Pictures Motion Picture Group, סרטי סוני, נטפליקס, וודו, Sony Pictures Home Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 ביוני 2009
משך הקרנה 104 דקות
שפת הסרט אנגלית, יפנית
סוגה סרט דרמה, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.hatchi.fr
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האצ'יקו - סיפורו של כלב הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2009 בבימויו של לאסה האלסטרום, לפי תסריט של סטפן פ' לינדסי, ובכיכובו של ריצ'רד גיר.

עלילה

עלילת הסרט מבוססת על סיפור אמיתי שהתרחש ביפן. גיבור הסרט הוא הכלב האצ'יקו שזכה להנצחה. הסיפור עוסק בנאמנות ובקשר בלתי מנוצח שנוצר במקום הכי לא סביר שיקרה.

הסרט מתחיל בעולם המודרני, ובכיתה של תלמידים צעירים הצופים במצגת על גיבורים אישיים. ילד בשם רוני (קווין דהקוסטה) קם ומתחיל לספר על "Hachiko", הכלב של סבו. לפני שנים, גור אקיטה נשלח מיפן לארצות הברית, אבל הכלוב שלו נפל מעגלת המטען בתחנת הרכבת האמריקאית, שם הוא נמצא על ידי פרופסור במכללה בשם פארקר ווילסון (ריצ'רד גיר). פארקר נכבש מיד על ידי הכלב. כאשר קרל (ג'ייסון אלכסנדר), בקר התחנה, מסרב לקחת אותו, פארקר לוקח את הגור הביתה למשך הלילה, אך אשתו קייט (ג'ואן אלן) מתעקשת שלא ישמרו את הגור.

למחרת פארקר מצפה שמישהו יפנה לתחנת הרכבת בחיפוש אחר הכלב, אולם איש לא פנה. הוא מגניב את הגור לרכבת ולוקח אותו איתו לעבודה, שם פרופסור ליפנית, קן (קארי הייגה טקה), מתרגם את הסמל על הצווארון של הגור כ: "האצ'י", שמשמעו ביפנית "מזל טוב", ואת המספר 8. פארקר מחליט לקרוא לכלב "האצ'י". קן מציין כי ייתכן והשניים נועדו להיות ביחד. בינתיים, קייט מקבלת שיחת טלפון על מישהו שמעוניין לאמץ את האצ'י, אולם אחרי שהיא ראתה מקרוב עד כמה בעלה קשור לכלב היא מספרת למתקשר כי הכלב כבר אומץ.

לאחר מספר שנים, האצ'י ופארקר קרובים מתמיד. אולם פארקר מופתע מסירובו של הכלב לרדוף אחרי כדור ולהחזיר אותו. בוקר אחד פארקר יוצא לעבודה והאצ'י מתגנב החוצה בעקבותיו לתחנת הרכבת ומסרב לעזוב עד שהוא לוקח אותו הביתה. באותו אחר הצהריים, האצ'י מתגנב לתחנת הרכבת וממתין בסבלנות לרכבת של פארקר. לבסוף פארקר מתרצה ולוקח את האצ'י לרכבת בכל יום והאצ'י חוזר אחר הצהריים ללוות אותו. זה נמשך זמן מה, עד שאחר צהריים אחד האצ'י מסרב לעזוב ונובח על פארקר. אך כשפארקר מתחיל ללכת האצ'י רודף אחריו והוא מחזיק בפיו את הכדור שסירב להביא לו עד לאותו הרגע. במהלך היום פארקר מחזיק את הכדור של האצ'י אולם באחד משיעוריו הוא לפתע מקבל התקף לב קטלני.

האצ'י מחכה לפארקר בתחנת הרכבת, אולם כשהרכבת מגיעה אין כל סימן לפארקר. הוא נשאר, שוכב בשלג, במשך מספר שעות, עד שמייקל (רוני סאבלט) גיסו של פארקר, מגיע לאסוף אותו. למחרת, האצ'י חוזר לתחנה ומחכה בה כל היום וכל הלילה. בחלוף הזמן קייט מוכרת את הבית והאצ'י נשלח לגור עם בתה אנדי (שרה רומר), מייקל, והתינוק החדש שלהם, רוני. עם זאת, בהזדמנות הראשונה, הוא בורח, ובסופו של דבר מוצא את דרכו בחזרה אל הבית הישן שלו ואחר כך אל תחנת הרכבת, שם הוא יושב במקומו הקבוע, אוכל נקניקיות שנתן לו ג'ס (אריק אבארי), הספק המקומי. אנדי מגיעה זמן קצר לאחר מכן ולוקחת אותו הביתה, אבל מאפשרת לו לצאת למחרת ולחזור לתחנה.

במשך תשע השנים הבאות, האצ'י מחכה לבעלים שלו בתחנת הרכבת. נאמנותו זוכה לכתבה בעיתון המקומי. שנים לאחר מותו של פארקר, קייט חוזרת לפקוד את קברו כשהיא מבחינה בהאצ'י הזקן מחכה בתחנה. היא מתרגשת ויושבת לידו עד שהרכבת הבאה מגיעה. האצ'י חוזר לתחנת הרכבת מאוחר בלילה ועוצם את עיניו בפעם האחרונה. ואז, פארקר יוצא לתחנה מברך אותו כאילו שום דבר לא השתנה כלל, ושניהם מתאחדים בזמן שרוחותיהם עולות לגן עדן כדי להיות ביחד לנצח.

הסרט מסתיים בצילום של רוני, שוב בכיתה שלו, לאחר שהסיפור הסביר מדוע האצ'י תמיד יהיה הגיבור שלו. מאוחר יותר הוא פוגש את גור האקיטה שלו, לו קרא האצ'י, והם הולכים יחד לאורך אותה הדרך בה בילו פארקר והאצ'י כל כך הרבה שנים יחד.