בושל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Chobot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ko:부셸 מסיר: ceb:Boisseau משנה: es:Bushel
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט מוסיף: war:Bushel
שורה 46: שורה 46:
[[sv:Skäppa]]
[[sv:Skäppa]]
[[uk:Бушель]]
[[uk:Бушель]]
[[war:Bushel]]
[[zh:蒲式耳]]
[[zh:蒲式耳]]

גרסה מ־14:21, 26 באוקטובר 2012

טבלה משנת 1854 המדגימה היטב את ההבדלים במידת הבושל של סחורות חקלאיות, בין מדינות שונות בארצות הברית

בושל (אנגלית: Bushel) היא יחידת מידה המשמשת למדידת נפח של סחורות יבשות בתפזורת (להבדיל מנוזלים) ואשר מחולקת בדרך כלל לשמונה יחידות של גלון במערכת היחידות הבריטית ובמערכת היחידות האמריקאית המקובלת. זוהי יחידת מידה מקובלת לסחורות יבשות, בדרך כלל סחורות חקלאיות ולא לנוזלים. הקיצור המקובל ליחידת מידה של בושל היא bsh או bu.

  • 1 בושל אמריקאי = 35.23907017 ליטר = 8 גלון יבש (גאלון יבש = 4.404 884) = 9.309177489 גלון נוזל.
  • 1 בושל במערכת היחידות הבריטית = 36.36872 ליטר = 8 גלון במערכת היחידות הבריטית.

בושל אמריקאי מכונה אף "בושל וינצ'סטר" והוגדר באופן מקורי כנפח של גליל שקוטרו 18.5 אינץ' וגובהו 8 אינץ' (2150.420171... אינץ' מעוקב); הגדרתו המודרנית היא 2150.42 אינץ' מעוקב בדיוק. בושל מכיל 8 גלון יבש, אשר נפחו שונה מזה של גלון נוזל המוכר יותר בארצות הברית ואף שונה מזה של גלון במערכת היחידות הבריטית. בושל מכיל ארבעה פק (Peck) (1 פק = 9.09218 ליטר).

לעתים תכופות משתמשים ביחידת המידה של בושל לביטוי מסה של חומר ולא נפח. בשוקי הסחורות החקלאיות העולמיים, כמו גם בממגורות תבואה ובדיווחים חקלאיים, נוהגים עדיין להשתמש ביחידת הבושל. זאת על ידי ייחוס של משקל קבוע ואחיד לבושל של כל סחורה הנמדדת ביחידה מידה זו. כך שמשקלו של בושל משתנה בהתאם לסחורה אותה מודדים. מידות המשקל של הסחורות הנמדדות בדרך כלל בבושל הן:

סחורות נוספות הנמדדות בדרך כלל ביחידות בושל הן זרעי חמניות, פירות, ירקות, פחם, שיער, ועוד.

בעבר, כאשר השימוש ביחידת הבושל היה מקובל בארצות הברית, קבעה כל מדינה בחוק את משקל הבושל לכל סוג של סחורה חקלאית. באופן זה היו לעתים הבדלים בגודל הבושל בין מדינה אחת לאחרת. המדיניות הממשלתית בארצות הברית ובבריטניה היא להוציא מכלל שימוש את יחידת המידה של הבושל ולהחליפה בשיטת המדידה המטרית, בה נעשה שימוש לצרכים אלה ואחרים בכל רחבי העולם. על כן חשובה תמיד ההשוואה בין יחידת הבושל ליחידה המטרית המקבילה וכן לברר האם נעשה שימוש בבושל כיחידת מסה או כיחידת נפח.

שמה של היחידה "בושל" אף תורגם ליחידות מידה דומות בארצות אחרות, כך למשל הייתה יחידת המידה הגרמנית "שפל" (Scheffel).