אינוקאי צויושי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: pl:Tsuyoshi Inukai
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: אידאולוג
שורה 33: שורה 33:


==קריירה פוליטית==
==קריירה פוליטית==
אינוקאי היה ממקימי מפלגת ריקן קוקומינטו ב-[[1882]], בעלת [[אידיאולוגיה]] [[ליברליזם|ליברלית]] שהתנגדה לשליטת בני [[צ'ושו]] ו[[סצומה]] ב[[פוליטיקה של יפן|פוליטיקה היפנית]]. אינוקאי נבחר ל[[בית הנבחרים של יפן]] ב-[[1890]], בפעם הראשונה מתוך שבע עשרה פעמים.
אינוקאי היה ממקימי מפלגת ריקן קוקומינטו ב-[[1882]], בעלת [[אידאולוגיה]] [[ליברליזם|ליברלית]] שהתנגדה לשליטת בני [[צ'ושו]] ו[[סצומה]] ב[[פוליטיקה של יפן|פוליטיקה היפנית]]. אינוקאי נבחר ל[[בית הנבחרים של יפן]] ב-[[1890]], בפעם הראשונה מתוך שבע עשרה פעמים.


תפקידיו הממשלתיים הראשונים היו [[משרד החינוך, התרבות, הספורט, המדע והטכנולוגיה (יפן)|שר החינוך]] בממשלתו הראשונה של [[אוקומה שיגנובו]] ב-[[1898]], ו[[משרד הפנים והתקשורת (יפן)|שר התקשורת]] בממשלתו השנייה של [[יאממוטו גונבאה]].
תפקידיו הממשלתיים הראשונים היו [[משרד החינוך, התרבות, הספורט, המדע והטכנולוגיה (יפן)|שר החינוך]] בממשלתו הראשונה של [[אוקומה שיגנובו]] ב-[[1898]], ו[[משרד הפנים והתקשורת (יפן)|שר התקשורת]] בממשלתו השנייה של [[יאממוטו גונבאה]].

גרסה מ־03:25, 6 בנובמבר 2012

תבנית:שם יפני


שגיאות פרמטריות בתבנית:מנהיג

פרמטרים ריקים [ מפלגות, מנהיג קודם, רקע מקצועי או הכשרה, מנהיג הבא אחריו, בעל, סגנו, אישה, שושלת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ שם בשפת אם, תחילת כהונה, פטירה, סוג, סוף כהונה, למניין, לידה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אינוּקאי צוּיוֹשי
犬養毅
לידה 4 ביוני 1855
אוקיאמה, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 15 במאי 1932 (בגיל 76)
טוקיו, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות אאוימה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת קיו עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה ריקן סייוקאי
פרסים והוקרה
  • מסדר השמש העולה, דרגה ראשונה
  • הסרט הגדול של מסדר פרחי הפאולוניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינוקאי צויושייפנית: 犬養 毅;‏ 20 באפריל 1855 - 15 במאי 1932) היה פוליטיקאי יפני שהיה ראש ממשלת יפן ה-29.

ראשית חייו

אינוקאי נולד למשפחת סמוראים בכפר ניוואסה שבנחלת ביזן (כיום מחוז אוקיאמה) ולמד באוניברסיטה טוקיו. תחילה עבד אינוקאי כעיתונאי, והצטרף לצבא היפני הקיסרי במשימתו לדיכוי מרד סצומה, משם דיווח לעיתונו.

קריירה פוליטית

אינוקאי היה ממקימי מפלגת ריקן קוקומינטו ב-1882, בעלת אידאולוגיה ליברלית שהתנגדה לשליטת בני צ'ושו וסצומה בפוליטיקה היפנית. אינוקאי נבחר לבית הנבחרים של יפן ב-1890, בפעם הראשונה מתוך שבע עשרה פעמים.

תפקידיו הממשלתיים הראשונים היו שר החינוך בממשלתו הראשונה של אוקומה שיגנובו ב-1898, ושר התקשורת בממשלתו השנייה של יאממוטו גונבאה.

מפלגת ריקן קוקומינטו הפכה ב-1922 למפלגת קאקושין קוראבו, שחברה למפלגות נוספות להקמת קואליציה עם ממשלתו של קאטו טקאטי ב-1924. בתקופה זו כיהן אינוקאי בתפקיד שר התקשורת פעם נוספת. לאחר מכן התמזגה קאקושין קוראבו עם מפלגת ריקן סייוקאי, ואינוקאי המשיך בה בתור חבר בכיר. לאחר מותו הפתאומי של טנאקה גיאיצ'י ב-1929, תפס אינוקאי את מקומו כמנהיג המפלגה.

ראש הממשלה

אינוקאי המתמנה לראש ממשלת יפן ה-29 ב-13 בדצמבר 1931. באותה עת הייתה יפן נתונה במשבר כלכלי בעקבות השפל הגדול, והיא שבה לתקן הזהב. ממשלתו של אינוקאי נקטה בצעדים מיידיים לשיקום הכלכלה, ואסרה על יצוא זהב. עם זאת, אינוקאי לא הצליח לקצץ בהוצאות הצבא, ואף לא למנוע פעילות צבאית בסין בעקבות תקרית מוקדן. מאבקו של אינוקאי בממסד הצבאי הגיע לשיאו בהתנקשות בחייו במהלך ניסיון ההפיכה של 15 במאי 1932, שלמעשה סימל את סופו של השלטון האזרחי ביפן עד אחרי מלחמת העולם השנייה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אינוקאי צויושי בוויקישיתוף