החבר'ה הטובים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Bazuza (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Bazuza (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 23: שורה 23:
}}
}}


'''החבר'ה הטובים''' (ב[[אנגלית]]: "'''Goodfellas'''") הוא [[סרט מאפיה]] [[אמריקאי]] משנת [[1990]] בבמויו של [[מרטין סקורסזה]] המבוסס על ספרו של ניקולאס פילאג'י ("Wiseguy" - [[סלנג]] ל[[גנגסטר]]) שכתב את [[תסריט|התסריט]] יחד עם סקורסזה. הסרט היה מועמד לשישה [[פרס אוסקר|פרסי אוסקר]] (הסרט הטוב ביותר, הבמאי, העריכה, שחקנית המשנה, תסריט מעובד ושחקן המשנה), מתוכם זכייה אחת של ג'ו פשי בפרס שחקן המשנה. הסרט נחשב לאחד משלושת סרטיו הגדולים של סקורסזה יחד עם "[[השור הזועם]]" ו"[[נהג מונית (סרט)]]".
'''החבר'ה הטובים''' (ב[[אנגלית]]: "'''Goodfellas'''") הוא [[סרט מאפיה]] [[אמריקאי]] משנת [[1990]] בבמויו של [[מרטין סקורסזה]] המבוסס על ספרו של ניקולאס פילאג'י ("Wiseguy" - [[סלנג]] ל[[גנגסטר]]) שכתב את [[תסריט|התסריט]] יחד עם סקורסזה. הסרט היה מועמד לשישה [[פרס אוסקר|פרסי אוסקר]] (הסרט הטוב ביותר, הבמאי, העריכה, שחקנית המשנה, תסריט מעובד ושחקן המשנה), מתוכם זכייה אחת של ג'ו פשי בפרס שחקן המשנה. הסרט נחשב לאחד משלושת סרטיו הגדולים של סקורסזה יחד עם "[[השור הזועם]]" ו"[[נהג מונית (סרט)|נהג מונית]]".


== עלילה ==
== עלילה ==

גרסה מ־17:32, 4 בדצמבר 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ תסריטאי, עורך, קישור, במאי, צלם, שם הסרט, שם מקורי, מפיץ, מפיק ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

החבר'ה הטובים
Goodfellas
מבוסס על Wiseguy עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מרטין סקורסזה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אירוין וינקלר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ניקולאס פילאג'י, מרטין סקורסזה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה תלמה סקונמייקר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריי ליוטה
רוברט דה נירו
ג'ו פשי
לוריין בראקו
מייקל אימפריולי
מוזיקה פיט טאונסנד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מיכאל בלהאוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בספטמבר 1990
משך הקרנה 145 דקות
שפת הסרט אנגלית
איטלקית
סוגה סרט ביוגרפי, סרט דרמה, סרט פשע, סרט שמבוסס על ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו goodfellas
פרסים אוסקר לשחקן המשנה ג'ו פשי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החבר'ה הטוביםאנגלית: "Goodfellas") הוא סרט מאפיה אמריקאי משנת 1990 בבמויו של מרטין סקורסזה המבוסס על ספרו של ניקולאס פילאג'י ("Wiseguy" - סלנג לגנגסטר) שכתב את התסריט יחד עם סקורסזה. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר (הסרט הטוב ביותר, הבמאי, העריכה, שחקנית המשנה, תסריט מעובד ושחקן המשנה), מתוכם זכייה אחת של ג'ו פשי בפרס שחקן המשנה. הסרט נחשב לאחד משלושת סרטיו הגדולים של סקורסזה יחד עם "השור הזועם" ו"נהג מונית".

עלילה

העלילה עוקבת אחרי התפתחות קריירת הפשע של הנרי היל מגיל צעיר בצוות של פול סיסרו באחת השכונות של ברוקלין בשנות ה-50. הסרט מציג מאורעות אמיתיים כמו ההתנקשות של ג'ימי ברק (ג'ימי קונוואי) ותומאס דה סימון (טומי דה ויטו) בחבר במשפחת הפשע גמבינו והשוד הגדול בשדה התעופה JFK.

דמויות

הסרט מבוסס על מאורעות אמיתיים והדמיות בסרט מבוססות על גנגסטרים שפעלו במציאות. רובם כחברים בארגון הפשע של משפחת לוצ'אסי, אחת "מחמשת משפחות הפשע" שפעלו בניו יורק.

  • הנרי היל - ריי ליוטה (מבוסס על דמותו של הגנגסטר בעל אותו השם): המספר והדמות הראשית בסרט. הנרי התפתח מגיל צעיר כמאפיונר בצוות של פול וירו. הנרי היה ממוצא חצי איטלקי וחצי אירי ולכן לא היה יכול להגיע לדרגות הגבוהות במאפיה (בניגוד לחברו טומי שהיה ממוצא איטלקי מלא). הנרי טוען ש"כל חייו רצה להיות גנגסטר" בגלל שראה את החיים הטובים והכבוד להם זוכים המאפיונרים. הנרי גדל במשפחה ענייה מאוד ולא רצה לעבוד בעבודה קשה ותנאים גרועים כמו הוריו.
  • טומי דה ויטו - ג'ו פשי (מבוסס על דמותו של תומאס דה סימון): חברו הקרוב של הנרי. התפקיד זיכה את ג'ו פשי באוסקר. בסרט הדמות מוצגת כחסרת אחריות, יהירה, שיכור מכוח ומטורף. פשי היה רחוק מאוד מדמותו הפיזית של דה סימון שהיה גבוה מאוד ,שרירי וצעיר יותר מאשר בסרט. הדמות של פשי הייתה הכי פחות מדויקת מבחינה היסטורית, ולמרות זאת הנרי היל טען בראיונות מאוחרים יותר שפשי היה מדויק מאוד.
  • ג'ימי קונוואי - רוברט דה נירו (מבוסס על דמותו של הגאנגסטר ג'ימי ברק): ג'ימי ברק היה אחד הגנגסטרים האכזריים ביותר בהיסטוריה, מחסל מטעם המאפיה מגיל צעיר, ידוע בכך שהיה רוצח גם את משפחות קורבנותיו. בסרט הוא מוצג כבעל השפעה, חכם, יהיר אך לא אכזרי וסדיסט במידה בה היה במציאות.
  • פול סיסרו - פול סרבינו (מבוסס על דמותו של פול וריו): פול וריו היה "קאפו" (מעין בוס שכונתי) של משפחת לוקאסי. בסרט מוצג כדמות בעלת השפעה, חבר קרוב של ג'ימי קונואי, משפחתי ולבבי. הוא מטפח את קריירת הפשע של הדמות הראשית, הנרי היל.

קישורים חיצוניים