Glee – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגית: חשד למילים בעייתיות
חי (שיחה | תרומות)
מ שוחזר מעריכות של 93.172.153.4 (שיחה) לעריכה האחרונה של 109.64.220.52
שורה 63: שורה 63:


=== עונה רביעית ===
=== עונה רביעית ===
העונה הרביעית של הסדרה התחילה ב-[[13 בספטמבר]] [[2012]], וה[[עלילה]] של העונה מתפצלת בין תיכון מקינלי לבין אלו שסיימו את התיכון בעונה השלישית ועברו ל[[ניו יורק]]. בעונה הרביעית משתתפים שחקנים חדשים, בין השאר הזוכה של העונה השנייה של פרויקט Glee. כמה דמויות חדשות תופענה, כמו המורה של רייצ'ל לריקוד, סטודנט נוסף באקדמיה בה לומדת רייצ'ל ותלמידים נוספים בתיכון מקינלי, בניהם הבת של אשת הקפיטריה החדשה ואחיו הקטן של פאק.
תחילת עונה ארבע מספרת על: פרק מחווה לבריטני ספירס, מי יהיה הכוכב החדש במקהלה, מי יהיה נשיא כיתות י"ב (בליין או בריטני). והפרידה בין: קורט ובליין, פין ורייצ'ל, סנטנה ובריטני, וויל ואמה ששוקלים זאת בגלל שוויל עובר לוושינגטון ל3 חודשים ובזמן זה פין מנהל את המקהלה.
המקהלה מעלים את המחזמר גריז ששם קיטי ומארלי מנסות להתקבל לתפקיד סנדי ואילו ג'ייק וריידר (התלמיד החדש הדיסלקטי) מנסים להיבחן לתפקיד דני זוקו. וויד/יוניק אדאמס נבחן לתפקיד ריזו למרות שהוא בן.
לבסוף הוריו של וויד אינם מרשים לא לשחק בת בהצגה ולכן סנטנה מחליפה אותה.
בפרק השביעי המקהלה מתחפשים לגיבורי על ושרים דואטים שקשורים לגיבורים. בליין שוקל עם לחזור לדלטון.


העונה הרביעית של הסדרה התחילה ב-[[13 בספטמבר]] [[2012]], בארצות הברית, בישראל העונה תתחיל ב-[[20 בדצמבר]] [[2012]] בyes, על מנת לשדר את התוכנית ללא פגרות.
ה[[עלילה]] של העונה מתפצלת בין תיכון מקינלי לבין אלו שסיימו את התיכון בעונה השלישית ועברו ל[[ניו יורק]]. בעונה הרביעית משתתפים שחקנים חדשים, בין השאר הזוכה של העונה השנייה של פרויקט Glee.
כמה דמויות חדשות מצטרפות, כמו המורה של רייצ'ל לריקוד, סטודנט נוסף באקדמיה בה לומדת רייצ'ל- ברודי, ותלמידים נוספים בתיכון מקינלי, בניהם הבת של אשת הקפיטריה החדשה-מארלי ואחיו הקטן של פאק-ג'ייק.


'''פרק 1''' מדבר על ההיכרות של ברודי עם רייצל- העזיבה של רייצל לניו יורק, על הצטרפותה של מארלי וגייק' שמתגלה כאחיו של פאק לגלי קלאב.
'''פרק 2''' הוא פרק מחווה לבריטני ספירס,.
'''פרק 3''' נקרא מייקאוור (makeover) ובו משתתפת שרה גסיקה פרקר (סקס והעיר הגדולה), בתור איזבלה.
'''פרק 4''' הוא פרק קשה למעריצי הזוגות: קליין פינצל בריטנה ו וואמה, שנפרדים כולם (פחות או יותר..)
'''פרק 5''' נקרא The Role You Were Born to Play, תחילת המחזה של glease. ואילו מייד אחריו מגיע פרק 6, בו מעלים את המחזמר גריז, ששם קיטי ומארלי מנסות להתקבל לתפקיד סנדי ואילו ג'ייק וריידר (התלמיד החדש הדיסלקטי) מנסים להיבחן לתפקיד דני זוקו. וויד/יוניק אדאמס נבחן לתפקיד ריזו למרות שהוא בן. לבסוף הוריו של וויד אינם מרשים לא לשחק בת בהצגה ולכן סנטנה מחליפה אותה.
'''בפרק 7''' המקהלה מתחפשים לגיבורי על ושרים דואטים שקשורים לגיבורים. בליין שוקל אם לחזור לדלטון.
'''בפרק 8''', Thanksgiving קווין חוזרת, ולאיזבלה יש תפקיד ראשי עם קורט בשיר "lets have a kiki"
'''בפרק 9''', מדברים על בעיות אכילה ובולמיה, וקיטי מנסה לגרום למארלי לחשוב שהיא שמנה.
'''פרק 10''' הוא הפרק האחרון שיצא מהעונה, בוא מבצעים שיר חנוכה (כבוד!)
'''פרק 11''' ישודר בארצות הברית ב24 בינואר(;


== דמויות ושחקנים ==
== דמויות ושחקנים ==

גרסה מ־17:05, 15 בדצמבר 2012

תבנית:שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

תבנית:סדרת טלוויזיה גְלִיאנגלית: Glee -"מקהלה", "שיר", "עליצות", "שמחה" וגם "צהלה") היא סדרת טלוויזיה מצליחה מסוגת דרמה קומית בשילובם של אלמנטים מוזיקליים, המשודרת ברשת FOX האמריקאית החל מה-19 במאי 2009. בישראל משודרת הסדרה החל מינואר 2010 במסגרת שידורי yes.

הסדרה עוקבת אחר מקהלת התיכון "כיוונים חדשים", במהלך הכנותיה לתחרות הלהקות המחוזית, ואחר התמודדות חבריה עם סוגיות של מערכות יחסים, אכזבות לצד ניצחונות וקשרים חברתיים. בדמויות הסדרה ניתן למצוא ייצוגים לדמות המעודדת, שחקן הפוטבול, נער המצוקה, דמויות ממוצא אסייאתי ומוצא אפרו-אמריקאי, דמות נכה ודמויות להט"ביות.

פרקי הסדרה כוללים עיבודים לשירים מוכרים המבוצעים ומבויימים בידי הלהקה, כחלק מהמטלה השבועית שניתנה לה מהמורה המנחה אותה. בפרקים שונים של הסדרה התארחו בתפקידי משנה האמנים ששיריהם בוצעו באותו פרק. גלי כבשה את כל אמריקה ותורגמה להרבה שפות שונות, וגם כבשה את ישראל. הסדרה, שלה גם יש סרט קולנוע (יצא ב-16 באוגוסט 2011), נחשבת לאחת התוכניות המצליחות ביותר של הרשת.[1] בתום עונתה הראשונה היא הייתה מועמדת לפרסים רבים וגרפה בין היתר מספר פרסי אמי ואת פרס גלובוס הזהב בקטגוריית "סדרת הקומדיה או הסדרה המוזיקלית הטובה ביותר".

עלילה

עם פתיחת שנת הלימודים בתיכון "ויליאם מקינלי" שבאוהיו, מבקש ויליאם שוסטר, המורה לספרדית, להקים מקהלת תיכון (Glee club) שתיקרא "כיוונים חדשים". לאודישנים מתייצבים חמישה נבחנים בלבד מה שמבטיח את קבלתם בפועל למקהלה. הבאים לחבור למקהלה הם מספר שחקני נבחרת הפוטבול הבית-ספרית שמצטרפים, זאת בעקבות ויליאם אשר עזר להם ללמוד ריקוד שהביא להם את הניצחון הבודד שלהם בעונת המשחקים. כמו כן שחקני הפוטבול ניצבים לאורך העלילות בפרשות דרכים בין שתי אהבותיהם - מועדון גליי או מועדון הפוטבול.
למקהלה מצטרפות גם מספר בנות מנבחרת המעודדות הבית ספרית, שבראשה ניצבת המורה סו סילבסטר. סילבסטר מנסה להפסיק את פעילות המקהלה הגוזלת חלק מתקציב קבוצת המעודדות. בסוף שנת הלימודים ולאחר שהצליחה במטרתה היא משנה דעתה ומשכנעת את מנהל בית הספר לאפשר את המשך פעילות המקהלה. עם התפתחות העלילה נוצרים קשרי חברות ורומנטיקה ומניות שאי אפשר להתעלם ממנה בין חברי הלהקה, שלא היו מתאפשרים מחוצה לה. הלהקה היא מכל קבוצות החיים. הומאים, לסביות, נכים, שחורים וכו'

עונה ראשונה

אחד מקווי העלילה בעונה זו עוסק בכניסתה להריון של דמות המעודדת הראשית קווין מדמותו של שחקן הפוטבול פין הדסון שלאחר מכן מסתבר שהאבא האמיתי של העובר הינו נוח פאקרמן, חברו הטוב ביותר של פין. בסוף ההריון קווין ונוח מחליטים למסור את התינוק לאימוץ אצל אמא של רייצ'ל ברי ש-15 שנים קודם לכן מסרה את רייצ'ל לאימוץ. קו עלילה שני נסוב סביב המאבק בין המורה שוסטר למאמנת המעודדות סו סילבסטר. ועוד קו עלילה מתרחש בין וייל שוסטר לאשתו טרי שנכנסת להריון מזויף שלאחר מכן וייל מגלה זאת ומחליט לעזוב אותה. שאר קווי העלילה עוסקים בעיקר בקשריהם הרומנטיים של דמויות שונות בסדרה או בהתמודדותן עם השוני שלהם בבית הספר.

מתוך כוונה למשוך את קהל היעד לצפיה בסדרה, שודר פרק הבכורה של הסדרה מיד עם תום העונה של תוכנית הריאליטי והשירה "אמריקן איידול".

שני פרקי מחווה הופיעו בעונה זו. האחד נקרא "The Power of Madonna", והוקדש כולו לעיבודים לשיריה של מדונה. הפרק אף זכה לביקורות אוהדות בשל התייחסותו להעצמת נשים. השני בפרקי המחווה הוקדש לעיבודים לשיריהם של ליידי גאגא ולהקת קיס וזאת תחת הכותרת של מופע להקה תיאטרלי. בשיר המחווה לליידי גאגא הם בצעו את השיר "Bad Romance"

עונה שנייה

עונתה השנייה של הסדרה החלה ב-21 בספטמבר 2010. עונה זו כללה ארבעה פרקי מחווה - האחד לזמרת בריטני ספירס שהשתתפה אף בתפקיד אורח, בפרק השני למופע הקולנוע של רוקי, השלישי לג'סטין ביבר והרביעי לליידי גאגא בפרק כפול שנקרא Born this way על פי להיטה הידוע (הפרק שודר כפרק כפול, וזו הפעם השנייה שמקדישים לזמרת פרק בסדרה). העלילה בעונה זו תתמקד בהתמודדות עם הגעתן של מספר דמויות חדשות לבית הספר ובהן מאמנת נבחרת הפוטבול וכמה חברי להקה חדשים. כמו כן, מטרתה של הלהקה שהפסידה בשנה החולפת בתחרות האזורית היא להגיע לתחרות הארצית שתתקיים הפעם בניו יורק. הסדרה יצאה להפסקה בעונה השנייה לקראת סוף 2010 וחזרה לשידור עם פרק ספיישל של שעה ששודר לאחר משחק הסופרבול, והשיגה אחוז רייטינג של 26,800,000 [דרוש מקור] צופים, וכך השיגה את השיא לשלוש השנים האחרונות כמשדר עם התסריט הכתוב עם הרייטינג הגבוה ביותר. בפרק האחרון, "ניו יורק" שמו, המועדון הגיע למקום השנים עשר בתחרות הארצית.

עונה שלישית

העונה השלישית של הסדרה התחילה ב-20 בספטמבר ובישראל ב-22 בספטמבר 2011. העלילה בעונה זו התמקדה בתוכניות העתידיות של התלמידים בתיכון מקינלי (אוניברסיטאות ומכללות, על נושאים חברתיים, מיניים, ועל זכייה בתחרויות השונות. בחלק הראשון של העונה (פרקים 1-9), נוצרו סכסוכים פנימיים בין חברי המקהלה, מה שגרם לחלק מבנות המקהלה (מרסדס, סנטנה ובריטני) לעזוב ללהקה חדשה בניהולה של שלבי קורקורן (האמא הביולוגית של רייצ'ל והאם המאמצת של בת'), הנקראת "קולות הצרה" (באנגלית - "Troubletones"). שתי הלהקות התחרו אחת בשנייה בתחרות המקומית שבפרק השמיני, ובסופו של דבר ניצחו "כיוונים חדשים", מה שגרם לפירוק קולות הצרה, והבנות חזרו אל המקהלה. בנוסף, חלק זה עסק בעשיית המחזמר הבית ספרי "סיפור הפרברים" (Wide Side Story) ובבחירות לנשיא שכבת י"ב, בה התחרו קורט ובריטני זה נגד זה בין היתר, ואחד מהם זכה בסופו של דבר. בנוסף, קווין מנסה לקחת את בת' בחזרה משלבי.

בחלק השני של העונה, פרקים 10-14, מתמודדים להקת כיוונים חדשים נגד להקת הוולברס (מאקדמיית דלטון), ובסולן החדש של להקתם, סבסטיאן סמית', ביריון מקהלות שמנסה לפגוע בכיוונים חדשים. בנוסף, פין ורייצ'ל מקבלים החלטה גורלית לגבי גורלם בתור זוג, וכך גם וויל ואמה.

בחלק השלישי והאחרון של העונה, פרקים 15-22, להקת כיוונים חדשים מתכוננת לתחרות הלאומית שבשיקגו וקורט ורייצ'ל מתכוננים לאודישן שלהם לאקדמייה הניו-יורקית לאומניות הבמה (NYADA- New York Academy of Dramatic Arts). בנוסף מתמודדים שאר תלמידי י"ב עם סיום הלימודים המתקרבים, ו"כיוונים חדשים" מופיעים בתחרות הלאומית. בפרק האחרון של העונה, מגיעה תפנית בזוגיות של פין ורייצ'ל, כשזאת עוזבת לניו יורק בדרך להגשים את חלומה, בעוד אחרים מסיימים את הלימודים בתיכון. בעונה זאת התקיימו שלושה פרקי מחווה בלבד: פרק 11 הוקדש לזמר המנוח מייקל ג'קסון, פרק 16 הוקדש לסרט הדיסקו "שגעון המוזיקה", ופרק 17 הוקדש לזמרת וויטני יוסטון.

עונה רביעית

העונה הרביעית של הסדרה התחילה ב-13 בספטמבר 2012, והעלילה של העונה מתפצלת בין תיכון מקינלי לבין אלו שסיימו את התיכון בעונה השלישית ועברו לניו יורק. בעונה הרביעית משתתפים שחקנים חדשים, בין השאר הזוכה של העונה השנייה של פרויקט Glee. כמה דמויות חדשות תופענה, כמו המורה של רייצ'ל לריקוד, סטודנט נוסף באקדמיה בה לומדת רייצ'ל ותלמידים נוספים בתיכון מקינלי, בניהם הבת של אשת הקפיטריה החדשה ואחיו הקטן של פאק. תחילת עונה ארבע מספרת על: פרק מחווה לבריטני ספירס, מי יהיה הכוכב החדש במקהלה, מי יהיה נשיא כיתות י"ב (בליין או בריטני). והפרידה בין: קורט ובליין, פין ורייצ'ל, סנטנה ובריטני, וויל ואמה ששוקלים זאת בגלל שוויל עובר לוושינגטון ל3 חודשים ובזמן זה פין מנהל את המקהלה. המקהלה מעלים את המחזמר גריז ששם קיטי ומארלי מנסות להתקבל לתפקיד סנדי ואילו ג'ייק וריידר (התלמיד החדש הדיסלקטי) מנסים להיבחן לתפקיד דני זוקו. וויד/יוניק אדאמס נבחן לתפקיד ריזו למרות שהוא בן. לבסוף הוריו של וויד אינם מרשים לא לשחק בת בהצגה ולכן סנטנה מחליפה אותה. בפרק השביעי המקהלה מתחפשים לגיבורי על ושרים דואטים שקשורים לגיבורים. בליין שוקל עם לחזור לדלטון.


דמויות ושחקנים

  • וויליאם "וויל" שוסטר (מת'יו מוריסון): מורה לספרדית בתיכון "ויליאם מקינלי", בו למד גם בנעוריו. בתקופתו פעלה בתיכון מקהלה שזכתה לאהדה רבה ושוסטר מנסה עתה להקימה מחדש. דמותו של שוסטר מדרבנת פעמים רבות את חברי המקהלה להאמין בעצמם וביכולתם להגיע לתחרות האזורית. במקביל לכך, בחייו הפרטיים נפרד "שו" מאשתו טרי ומתאהב באֶמה, היועצת החינוכית של התיכון, עימה הוא מנהל אף מערכת יחסים קצרה. בעונה השלישית וויל חבר של אמה ואף מציע לה נישואין.
  • אֶמַה פילסברי (ג'יימה מייס): יועצת חינוכית בתיכון שמאוהבת במר שוסטר חרף היותו נשוי. אמה סובלת מהפרעה טורדנית-כפייתית והיא כמעט ונישאה לקן, מאמן הפוטבול של התיכון. בעונה השנייה אף נשאת לקארל רופא השיניים שבינו ובין שוסטר יש תחרות על ליבה ולאחר מכן הוא עוזב אותה. בעונה השלישית אמה היא חברה של וויל, וויל מציע לה נישואין.
  • סו סילבסטר (ג'יין לינץ'): מאמנת נבחרת המעודדות הפופולרית של התיכון, הנקראת "הצ'יריוס". סו יוצרת רושם של דמות חביבה וחברותית, אך היא קרת לב, שתעשה הכל על מנת שה"צ'יריוס" יהיו בראש סדרי העדיפויות של בית הספר. מטרתה של סו היא חיסול המקהלה שגוזלת לה מתקציב קבוצת המעודדות. בעונה השלישית היא מחליטה שהיא רוצה ילדים, ומפני שבשנות השבעים הקפיאה את הבציות שלה, היא מצליחה להיכנס להריון.
  • רייצ'ל ברי (ליאה מישל): בחורה שאפתנית שמבקשת להצליח בכל. חלומה הגדול הוא להיות זמרת ולהתקבל לאוניברסיטת "ניאדה" אוניברסיטה ידועה למשחק ושירה. מוצאה יהודי והיא בת לשני אבות. רייצ'ל נחשבת לאחד מעמודי התווך של הלהקה ובמרבית הפרקים היא המבצעת את הסולו הנשי הראשי בפרק. במהלך העונה הראשונה מגלה רייצ'ל כי אמה היא מנהלת המקהלה היריבה, "אדרנלין ווקאלי". בסוף העונה הראשונה היא הופכת לזוגתו של פין. בעונה השלישית פין הדסון מציע לה נישואין, והיא מסכימה לבקשתו אך בפרק האחרון פין נפרד ממנה כי היא התקבלה למכללה בניו יורק.
  • פין הדסון (קורי מונטית'): קפטן נבחרת הפוטבול של התיכון. פין הוא דמות הנער "המקובל" בתיכון, חברתו היא הבחורה הנחשקת בתיכון ועם הצטרפותו למקהלה חל פיחות במעמדו החברתי. במהלך העונה הראשונה בוגדת בו קווין חברתו עם חברו הטוב ביותר פאק, ממנו היא נכנסת להריון. בצעירותו התייתם פין מאביו ועתה ישנה מערכת יחסים בין אמו לבין אביו של קורט, עד שלבסוף השניים מתחתנים. במרבית הפרקים דמותו של פין היא המבצעת את הסולו הגברי הראשי בפרק. בנוסף פין הופך להיות ידיד טוב של רייצ'ל ובסוף העונה הראשונה הם הופכים להיות כבר זוג. בעונה בשלישית הוא מציע נישואין לרייצ'ל ברי אך בפרק האחרון הוא נפרד ממנה ומשחרר אותה. בעונה הרביעית מנהל את המקהלה ל3 חודשים.
  • קורט האמל (כריס קולפר): ההומו היחיד בלהקה, חברן הטוב של הבנות ובפרט של מרסדס ובעל קול סופרנו ייחודי בלהקה. לאחר התאהבותה של מרסדס בו, הוא מגלה לה שהוא הומו, ולאחר מכן יוצא מהארון גם בפני אביו ושאר מכריו, וכתוצאה מכך סובל מבריונות. בעונה השנייה עוזב לתיכון המקביל והופך לבן זוגו של בליין. לאחר כמה פרקים חוזר שוב לתיכון מקינלי.
  • נוח "פאק" פאקרמן (מארק סאלינג): חברו הטוב של פין ושחקן בנבחרת הפוטבול. מוצאו יהודי, דמותו קשוחה וגברית, הוא מתהדר בתספורת מוהיקן בולטת ומרבה להתעלל בילדי התיכון הדחויים. פאק הוא אביה של בתה של קווין.
  • ארטי אברמס (קווין מק'הייל): נכה בכיסא גלגלים וגיטריסט הלהקה. ארטי מתמודד בלהקה עם נכותו וחלומו להיות רקדן, כמו גם עם רצונו לקשרים רומנטיים משמעותיים. הלהקה מאפשרת לו לממש חלומות אלו וכך למשל ארטי הוא בן זוגה של טינה בעונה הראשונה ושל בריטני בחלקים מהעונה השנייה. בעונה השלישית הוא מנסה לחזר אחרי שוגר אך נכשל.
  • לוסי קווין פאבריי (דיאנה אגרון): קפטן נבחרת המעודדות, בת טיפוחה של "סו" והנערה הפופולרית בתיכון. קווין היא חברתו של פין, אך בוגדת בו עם חברו הטוב - ממנו נכנסה גם להריון. היא מסתירה מפין את זהותו האמיתית של האב ומחליטה למסורו לאימוץ בידי טרי שוסטר. ההריון מוביל לסילוקה מנבחרת המעודדות, לפיחות במעמדה החברתי ולהצטרפות ללהקה. בהמשך נתגלה הריונה להוריה לאחר שפין שר בארוחת הערב עם משפחתה שיר הרומז על הריונה. לאחר גילוי ההריון הוריה מסלקים אותה מהבית, והיא עוברת לגור עם פין. כשמתגלה זהות האב הזוג נפרד וקווין עוברת לגור עם מרסדס. עם הולדת התינוקת היא נמסרת לאמה של רייצ'ל, שלבי. בעונה השלישית היא הסתפרה וצבעה את השיער בוורוד אך אחר כך חוזרת לצבע שיערה הטבעי. בפרק ה14 באותה עונה היא מעורבת בתואנת דרכים וכתוצאה מהתאונה היא תהיה בכיסא גלגלים במשך העונה.
  • מרסדס ג'ונס (אמבר ריילי): דיווה שחורה ואופנתית. מתאהבת בקורט ונותרת חברה קרובה גם לאחר שמגלה את נטיותיו המיניות. מרסדס מתאפיינת בעמידה על עקרונותיה גם במחיר של דחיה חברתית. במהלך העונה התחברה עם קווין והזמינה אותה לגור בביתה. בעונה השנייה מרסדס עוברת משבר הזנחה, שמגיע לשיאו בפרק ה17 "לילה של הזנחה", בו היא מתבקשת להופיע במופע התרמה, אך מבקשת תנאים מיוחדים כדי להופיע, לדוגמה - כלבלבים לנגב בהם את הזיעה. בסוף אותה עונה, ממש בסוף הפרק האחרון, מתברר שהיא יוצאת עם סאם אוונס. בתחילת העונה השלישית היא עוזבת את "כיוונים חדשים" ועוברת למקהלה חדשה שהוקמה במקינלי, על ידי אביה של שוגר מוטה, "הטראבלטונס", שאותה מנהלת שלבי קורקורן(אמא של רייצל), יחד עם סנטנה ובריטני. בסופו של דבר, הלהקה מפסידה בתחרות האזורית והבנות חוזזרות ל"כיוונים חדשים". בתחילת העונה השלישית מרסדס יצאה עם שיין אבל אחר כך נפרדה ממנו וחזרה לסאם.
  • בריטני סוזן פירס (האת'ר מוריס): אחת מהחברות בלהקה, שהצטרפה מהמעודדות. ידועה בטיפשותה. החברה הכי טובה של סנטנה. בפרק 13 בעונה הראשונה בריטני אומרת לכולם שהיא וסנטנה עשו סקס מה שמעיד שהן "חברות עם הטבות". בעונה השנייה בפרק דואטים אחרי שהן התמזמזו בריטני אומרת לסנטנה שהיא רוצה לשיר דואט עם סנטנה אבל סנטנה טוענת שהיא מתמזמזת עם בריטני רק בגלל שפאק בכלא. כנקמה בריטני מתחילה לצאת עם ארטי ומחליטה לשיר איתו, אך לאחר מכן מתאהבת בו. ארטי ובריטני נפרדים לקראת סוף העונה השנייה בגלל שהוא קרא לה טיפשה. כמה פרקים לפני הפרידה אחרי דואט של בריטני וסנטנה ביחד עם הולי הולידיי, סנטנה מודה בפני בריטני שהיא לסבית ושהיא מאוהבת בה, בריטני אומרת לסנטנה שהיא ביסקסואלית ושהיא אוהבת אותה בחזרה, אבל היא אוהבת גם את ארטי ולא רוצה לפגוע בו, סנטנה נפגעת - דבר שגורם לריבים ומתח ביניהן. בעונה השלישית בריטני וסנטנה מתחילות לצאת. בתחילת העונה השלישית היא עוזבת את "כיוונים חדשים" ועוברת למקהלה חדשה שהוקמה במקינלי, על ידי אביה של שוגר מוטה, "הטראבלטונס", שאותה מנהלת שלבי קורקורן(אמא של רייצל), יחד עם מרסדס וסנטנה. בסופו של דבר, הלהקה מפסידה בתחרות האזורית והבנות חוזרות ל"כיוונים חדשים".
  • סנטנה לופז (נאייה ריברה): אחת מהחברות בלהקה, שהצטרפה מהמעודדות. לטינית במקורה, יוצאת לתקופה עם פאק ואפילו בשלישייה עם בריטני ופין. החברה הכי טובה של בריטני. בפרק 13 בעונה הראשונה בריטני אומרת לכולם שהיא וסנטנה עשו סקס מה שמעיד שהן "חברות עם הטבות". בעונה השנייה בפרק דואטים אחרי שהן התמזמזו בריטני אומרת לסנטנה שהיא רוצה לשיר דואט עם סנטנה אבל סנטנה טוענת שהיא מתמזמזת עם בריטני רק בגלל שפאק בכלא. כנקמה בריטני מתחילה לצאת עם ארטי ומחליטה לשיר איתו, דבר שגורם לסנטנה לקנא ולנסות להפרידם. במהלך העונה השנייה סנטנה מנסה להכחיש את הנטייה הסקסואלית שלה ואת רגשותיה לבריטני אבל לאחר דואט שלהן ביחד עם הולי הולידיי מודה לבריטני שהיא לסבית. בריטני דוחה את סנטנה בטענה שהיא אוהבת אותה בחזרה אבל שהיא אוהבת גם את ארטי ולא רוצה לפגוע בו. סנטנה נפגעת וממשיכה להכחיש את רגשותיה. מקימה יחד עם דייב קארופסקי צוות שמגן על ילדים בבית הספר בשביל לנצח ביחד איתו במלך ומלכת הנשף בתקווה שאז בריטני תרצה אותה. בתחילת העונה השלישית היא הופכת להיות המעודדת הראשית ביחד עם בקי, מתחילה לצאת עם בריטני ומועפת "מכיוונים חדשים" לפרק אחד. קצת זמן אחרי שהיא חוזרת "לכיוונים חדשים" היא עוזבת אותם שוב ועוברת למקהלה חדשה שהוקמה במקינלי, על ידי אביה של שוגר מוטה, "הטראבלטונס", שאותה מנהלת שלבי קורקורן(אמא של רייצל), יחד עם מרסדס ובריטני. לאחר שהצטרפה ל"טראבלטונס" מוצאת מהארון על ידי פין באמצע המסדרון. המתמודד נגד סו לקונגרס שומע על זה דרך הנכדה שלו ומשתמש בזה ככמפיין שיציג את סו וכתוצאה מכך את סנטנה כלסבית בפני כל אוהיו. בלית בררה סנטנה אומרת להורים שלה שהיא לסבית לפני שהם יראו את הפרסומת. הוריה של סנטנה מקבלים אותה אך סבתה מגרשת אותה מה שגורם לסנטנה לבכות. בסופו של דבר, "הטראבלטונס" מפסידים בתחרות האזורית והבנות חוזרות ל"כיוונים חדשים".
  • טינה כהן צ'אנג (ג'נה אושקוביץ): פאנק-רוקרית ביישנית ממוצא אסייתי. טינה מחבבת את ארטי והשניים נהיים לזוג. בעונה השנייה עוזבת טינה את ארטי עבור מייק צ'אנג.
  • מייק צ'אנג (הארי שום ג'וניור) - רקדן שאינו מצטיין באיכויותיו הקוליות. כמו טינה אף הוא אסייתי והשניים הופכים לזוג בעונה השנייה. בעונה השלישת הוא לומד לשיר.
  • לורן זייסיס (אשלי פינק): נשיאת מועדון הווידאו ומנהיגת נבחרת ההתאבקות של בית-הספר, בעונה השנייה פאק מצליח לשכנע אותה להצטרף למקהלה לאחר עזיבתו של קורט, ומתאהב בה.
  • דייב קארופסקי (מקס אדלר): שחקן פוטבול ש"נדבק" לקורט ומנסה לפגוע בו בכל דרך אפשרית. סיבת הפגיעות מתגלה בעונה השנייה, כאשר הוא מנשק את קורט-כנראה מלחץ, או הרגשה דומה. מתנכל אף לחברי קבוצת הפוטבול שנמצאים במקהלה, וככה הוא מוצא את עצמו בבעיות עמוקות יותר ויותר, עד שהוא מושעה. לאחר זמן, מצטער על מה שעשה, ומקים יחד עם סנטנה את הצוות שמגן על ההומואים בבית הספר. בעונה השלישית הוא מציא לקורט לצאת איתו וכשההוא מסרב הוא כועס ועוזב את המקום. חבר של דייב רואה אותו עם קורט ומבין שהוא הומו ומגלה לכל בית הספר בו דייב לומד. ניסה להתאבד בעקבות בריונות.
  • ברט האמל (מייק אומאלי): אביו של קורט, ומלווה אותו לכל אורך הסדרה. פועל רבות כדי לגרום לקורט להרגיש נוח עם היותו הומו, לראשונה כאשר אמר לקורט שהוא אוהב אותו על אף היותו הומו, לאחר שקורט חשף בפניו זאת. מגן על משפחתו מפני בוז ולעג, ופועל להענשת דייב לאחר שהלה איים להרוג את קורט אם יספר שנישק אותו. בתחילת העונה השנייה חוטף ברט התקף לב ועקב כך מאושפז בבית החולים, אך לאחר כמה פרקים משתחרר לביתו. בפרק 8 שבעונה השנייה הוא מתחתן עם אימו של פין הדסון. בעונה השלישית ברט רץ לקונגרס כנגד סו ומנצח אותה בבחירות.
  • ג'סי סיינט ג'יימס (ג'ונתן גרוף): הזמר הראשי של "אדרנלין ווקאלי" המקהלה היריבה של המועדון.ג'סי ורייצ'ל מתאהבים והופכים לזוג, אך לבסוף מחליט ג'סי להקריב את אהבתו בשביל זכייה בתחרות הארצית בפעם הרביעית. בעונה השנייה ג'סי חוזר ל-3 פרקים בהם הוא חוזר אל רייצ'ל, ולאחר שסיים את לימודיו התיכוניים, הוא בא לייעץ ל"כיוונים חדשים".
  • טרי שוסטר (ג'ייסלין ג'ילסיג): אשתו של וויל שוסטר, הסובלת מבעיות פוריות. טרי מסתירה מבעלה את עובדת הריונה הריון מדומה ולשם כך נעזרת בתחבולות שונות ואף מגיעה להסכם על אימוץ תינוקה של קווין. לבסוף הזוג נפרד.
  • שלבי קורקורן (אדינה מנזל): שלבי היא המנהלת של להקת "אנדרנלין ווקאלי", היא נחשבת לאחת הבמאיות הטובות באמריקה למקהלות בית ספריות. היא מבקשת מהסולן הראשי שלה, ג'סי סיינט ג'יימס, להתחבר לרייצ'ל ברי כדי שתוכל להעביר לה קלטת שלה שרה, כדי שרייצ'ל תבין שהיא האמא הביולוגית שלה, שכן רייצ'ל היא בת לשתי הורים הומוסקסואלים (שאף הופיעו בפרק בעונה השלישית) שפנו לאם פונדקאית. בסוף העונה שלבי מאמצת את בת', ביתם של קווין פאבריי ונוח פאקרמן, ועוברת לניו יורק. בעונה השנייה שלבי חוזרת עם בת' בפרק השני כדי לנהל מקהלה שנייה שנפתחת במק'נלי על ידי אל מוטה, אביה של שוגר מוטה. החזרה שלה מעוררת קשיים ובעיות אצל קווין ונוח בגלל בת'. קווין, שחייה השתנו והיא נמצאת במשבר, מנסה להחזיר אליה את בת', ופאק מנהל רומן עם שלבי. אחרי שקווין מגלה על הרומן של פאק ושלבי היא מאיימת לספר למהל בית הספר, פיגניס, על רומן כדי שיפטר את קורקורן, אך רייצ'ל משכנעת אותה שזה מעשה רע, על אף הרומן הלא חוקי, וקווין משתכנעת. לבסוף המקהלה של שלבי, "הטרבאלטונס", מפסידה בתחרות האזורית ושלבי חוזרת לניו יורק.

עונה 2:

  • סאם אוונס (קורד אוברסטריט): תלמיד חתיך שמבקש להתערות במהרה ולהיות פופולרי. לשם כך מצטרף בתחילה אוונס לנבחרת הפוטבול ולאחר פציעתו עובר ללהקה. מרבה להתאמן ולשמור על גוף שרירי. בינו לבין דמותו של פין ישנה תחרות סמויה, בעקבות שיוצא עם קווין, וגם על תפקיד הקווטרבאק במשחקי הפוטבול. אוונס יוצא בתחילה עם קווין, אך לאחר שמגלה שהיא בוגדת בו עם פין, לאחר שפין ורייצ'ל נפרדו, יוצא עם סנטנה. בסוף העונה רואים כי בת זוגו היא מרסדס ג'ונס. בעונה השלישית בפרק 8 הוא חוזר לגלי קלאב ובפרק 16 הוא ומרסדס חוזרים להיות ביחד.
  • בליין אנדרסון (דארן כריס): תלמיד מקהלה הומו בתיכון המקביל. מושא אהבתו של קורט. בעונה השלישית בליין מצטרף לגלי קלאב.
  • סאנשיין קוראזון (צ'ריס פמפנגקו): סאנשיין היא דמות התלמידה החדשה והזרה בתיכון. היא מגיעה דרך תוכנית חילוף תלמידים מהפיליפינים. בתחילה היא מצטרפת ללהקה, אך בעקבות היחס העוין שקיבלה מרייצ'ל, מפני שרייצ'ל פחדה שהיא תקבל את הסולואים שלה, היא עוזבת ועוברת ללהקה המתחרה, 'אדרנלין וואקלי'. בסוף העונה, היא ורייצ'ל משלימות.
  • שאנון ביסט (דוט מארי ג'ונס): מאמנת קבוצת הפוטבול בבית הספר, לאחר שלקן טנאקה הייתה התמוטטות עצבים. אישה עוצמתית אבל רגישה מאוד. דמותה של סו עוינת את ביסט ומנסה להכשילה. בינה לבין וויל יש קשר חברי הדוק, לאחר גילה את רגישותה מפני יחסה של סו. בעונה השלישית ביסט מתחנת עם קוטר אך הקשר של מחזיק מעמד מכיוון שקוטר הרביץ לה.
  • הולי הולידיי (גווינת פאלטרו): מורה מחליפה במקינלי היי. יוצאת עם וויל לזמן קצר ואחר כך עוזבת למשרה אחרת. מחוברת לתלמידי המקהלה ומתנהגת כמוהם, מלמדת על חומר שהם אוהבים ועוד.

עונה שלישית:

  • שוגר מוטה (ונסה לגינס): תלמידה חדשה בתיכון מקינלי היי שמגיעה ממשפחה עשירה ולוקה בתסמונת אספרגר. היא ניסתה להתקבל למקהלה בפרק הראשון של העונה, והייתה הבן אדם הראשון שאיי פעם ניסה להיבחן ולא התקבל, כיוון שלא ידעה לשיר בכלל. היא הצטרפה למקהלה המתחרה שאבא שלה הקים, אך בסופו של דבר כאשר הפסידו בתחרות האזורית היא הצטרפה למקהלה. יצאה עם רורי.
  • שיין טינסלי (למרכוס טינקר): שחקן פוטבול אפרו-אמריקאי שהישר בפרק הראשון הופך להיות בן זוגה של מרסדס אך הם נפרדים במהלך העונה. מופיע למספר פרקים אחדים. מקבל מלגה לפוטבול במקום פין.
  • סבסטיאן סמית' (גראנט ג'סטין): תלמיד מקהלה הומו בתיכון מקביל. מנסה למצוא חן בעיני בליין, אך בליין לא מסכים לעזוב את קורט לטובתו. שופך על בליין ברד עם תערובת סלעי מלח שהיה בכלל מכוון לקורט, ופוגע לו בעין מה שגרם לקרנית העין שלו להישרט ולשבת בבית למשך שבוע בערך. סבסטיאן נוהג בבריונות בדייב שרוצה לצאת מהארון ומרגיש אחראי לנסיון התאבדותו. בפרק של התחרות האזורית הוא מתנצל בפני כל חברי מועדון גליי ומקדיש את המופע לדייב.
  • רורי פלנגן (דימיאן מקגינטי): תלמיד שהגיע מאירלנד במסגרת חילופי תלמידים. התאהב בבריטני ולאחר מכן בשוגר. הוא מצטרף למקהלה בגלל פין, שביקש ממנו להצטרף כיוון שהיו חסרים להם חברים.
  • ג'ו הארט (סמואל לרסן): תלמיד חדש, נוצרי הדוק שמתאהב בקווין אך מתקשה לוותר על חוקי דתו.
  • הרמוני (לינדזי פריס): חברת מקהלה יריבה שהפסידו בתחרות המקומית. מוכשרת מאוד, ודומה לרייצ'ל.
  • וויד/יוניק (אלכס נוול): חבר מקהלה יריבה (ווקלין אנדרנלין). וויד הוא בן שמרגיש כמו בת (יוניק), ובעידודם של קורט ומרסדס מופיע בבגדי נשים בהופעות.

עונה רביעית:

  • מארלי רוז (מליסה ביונסט): תלמידה חדשה במקינלי היי, והבת של אשת הקפיטריה החדשה, דבר שגורם לתלמידים רבים לצחוק עליה. התקבלה למקהלה כבר בפרק הראשון. היא מתאהבת בג'ייק, אבל הוא התחיל לצאת עם קיטי.
  • ג'ייק פאקרמן (ג'ייקוב ארטיסט): תלמיד חדש במקינלי ואחיו הקטן של פאק (מאותו האבא) אבל פאק לא ידע על קיומו. נבחן למקהלה אבל לא מתקבל בגלל התנהגותו הלא הולמת בבית הספר. לאחר שוויל הפגיש בינו לבין אחיו הגדול, פאק משכנע אותו להצטרף למקהלה. שובר הרבה לבבות בבית הספר. יוצא עם קיטי,אך הם נפרדים בפרק הרביעי ומתחיל לצאת אם מראלי בפרק השמיני.
  • קסנדרה ג'ולי (קייט הדסון): המורה הקשוחה לריקוד של רייצ'ל. בהופעה הראשונה שלה בברודוויי צלצל הפלאפון של אחד מהצופים, היא עצרה את ההופעה ולא הסכימה להמשיך עד שהוא יעזוב. מאז היא הפכה לבדיחת אינטרנט, ולא קיבלה הזמנות שנייה להופיע.
  • ברודי ווסטון (דין גייר): תלמיד בNYADA שגדול מרייצ'ל בשנה, הוא מתאהב בה.
  • קיטי ווילד (בקה טובין): תלמידה חדשה במקינלי היי, מעודדת שנואה על ידי רוב חברי המקהלה, היא מתחלה לצאת עם ג'ייק,אך הם נפרדים במהרה.
  • ריידר ליין (בלייק ג'נר): תלמיד חדש במקינלי היי, פין איתר אותו לאחר שראה אותו מתאמן פוטבול (כמחווה לגילוי של פין ע"י וויל שוסטר) ומשכנע אותו להצטרף למקהלה. הוא מתאהב במארלי לאחר שעבר אודישן לתפקיד "דני זוקו" בגריז ועקב כך ג'ייק מתמודד גם הוא, הם מתחרים על ליבה של מארלי. לאחר שג'ייק עזר לריידר לגלות שהוא דיסלקט, הם נעשים חברים.
  • איזבל ורייט (שרה ג'סיקה פרקר) - המנהלת של Vouge.com, המקום בו קורט עובד והיא משמשת לו בוסית. קורט הוא העוזר שלה, והוא עוזר לה למצוא רעיונות עבור האתר של ווג.

פרויקט Glee

בתאריך 12 ביוני 2011 עלתה בארצות הברית ברשת oxygen תחרות ריאלטי בשם "פרויקט glee" שבה מתמודדים 12 נערים ונערות (קמרון, סמואל, דמיאן, מתיאס, אלכס, ברייס, אליס, אמילי, מקינלי, מריסה, לינדזי, האנה) על תפקיד אורח בן 7 פרקים בעונה ה3 של glee. כל פרק מתחיל בכניסת אורח מ-glee שצופה במשימת שיעורי הבית שהכינו המתמודדים, כל פעם בנושא אחר: רגישות, תיאטרליות, יכולת ריקוד ועוד. הוא בוחר את המנצח, שזוכה לזמן הדרכה נפרד עם האורח ולתפקיד משמעותי בקליפ המשותף. בנוסף עובדים המתמודדים על כוריאוגרפיה עם זאק וברוק ומקליטים באולפן עם ניקי אנדרס. לאחר צילומי הקליפ נבחרים שלושת החלשים ביותר להופעה מול ריאן מרפי, היוצר של glee, ולבסוף מישהו נאלץ לעזוב את התוכנית. בארץ התוכנית עלתה לאוויר ב-30 ביוני 2011 והסתיימה ב-24 באוגוסט 2011. המנצחים בתוכנית הם סמואל ודמיאן, שזכו להשתתף בשבעה פרקים ויותר בעונה השלישית. בנוסף, שני מתמודדים נוספים שהגיעו לגמר (אלכס ולינדזי) אך לא זכו השתתפו בשני פרקים של הסדרה (לינזדי - 2 פרקים, אלכס - 3 פרקים). ב-5 ביוני 2012 עלתה בארצות הברית העונה השנייה של הפרויקט, בה מתחרים 14 מתמודדים (מייקל, בלייק, מריו, טיילר, מקספילד, אברהם, צ'רלי, איילין, נלי, דני, טרין, שאנה, לילי מיי, אלי) על תפקיד ב-Glee. יוצרי הסדרה הדגישו שלעונה השנייה יהיה זוכה אחד בלבד שיופיע בעונה הרביעית. המתמודד בלייק ניצח בעונה השנייה של פרויקט glee לאחר שניצח בגמר את המתמודדות אלי ואיילין שהגיעו למקום השני והשלישי.

ביקורות ופרסים

בשתי עונותיה עד כה זוכה הסדרה לנתוני רייטינג מרשימים לצד ביקורות חיוביות. הסדרה זכתה אף במספר פרסים, ובהם: פרס פיבודי, גלובוס הזהב בקטגוריית סדרת הקומדיה או הסדרה המוזיקלית הטובה ביותר ופרסי האמי בקטגוריות שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה קומית (ג'יין לינץ'), שחקן האורח הטוב ביותר בסדרה קומית ניל פטריק האריס ובימוי בסדרה קומית (רייאן מרפי). פרסים משניים יותר בהם זכתה הסדרה הם פרס ה-People's Choice Awards עבור הסדרה הקומית הטובה ביותר לשנת 2010, פרס גילדת שחקני המסך לאנסמבל השחקנים הטוב ביותר בסדרת קומית ומספר פרסים מהליגה ההומו-לסבית נגד השמצה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:ניווט

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
{| class="mw-collapsible mw-collapsed autocollapse navbox" style="width: 100%; margin: 0.5em auto;" cellspacing="3" ! style="background-color:#b0c4de; background:; padding-top: 0.1em; padding-bottom: 0.1em; text-align: center; color: black; font-weight: bold;" | פרסים בהם זכתה הסדרה

|- | style="padding-top: 3px; padding-bottom: 3px; background-color: #f9f9f9; font-size: 95%" |

{| class="navbox nowraplinks mw-collapsible mw-collapsed" style="width: 90%; clear: both; margin: 0.5em auto; margin-top: 0.5em; margin-bottom: 0.5em; padding: 0.2em; text-align: right;"
פרס גלובוס הזהב לסדרת הקומדיה או הסדרה המוזיקלית הטובה ביותר
1969‏-1980 המושל וג'יי. ג'יי. (1969) • המופע של קרול ברנט (1970) • הכל נשאר במשפחה (1971) • הכל נשאר במשפחה (1972) • הכל נשאר במשפחה (1973) • רודה (1974) • בארני מילר (1975) • בארני מילר (1976) • הכל נשאר במשפחה (1977) • טקסי (1978) • טקסי/אליס (1979) • טקסי (1980)
1981‏-2000 מ.א.ש (1981) • תהילה (1982) • תהילה (1983) • משפחת קוסבי (1984) • בנות הזהב (1985) • בנות הזהב (1986) • בנות הזהב (1987) • שנות הקסם (1988) • מרפי בראון (1989) • חופשי על הבר (1990) • גשר ברוקלין (1991) • רוזאן (1992) • סיינפלד (1993) • פרייז'ר/משתגעים מאהבה (1994) • סיביל (1995) • מפגשים מהסוג האישי (1996) • אלי מקביל (1997) • אלי מקביל (1998) • סקס והעיר הגדולה (1999) • סקס והעיר הגדולה (2000)
2001-היום סקס והעיר הגדולה (2001) • תרגיע (2002) • המשרד (2003) • עקרות בית נואשות (2004) • עקרות בית נואשות (2005) • בטי (2006) • ניצבים (2007) • רוק 30 (2008) • Glee ‏(2009) • Glee ‏(2010) • משפחה מודרנית (2011) • בנות (2012) • ברוקלין תשע-תשע (2013) • טרנספרנט (2014) • מוצרט בג'ונגל (2015) • אטלנטה (2016) • גברת מייזל המופלאה (2017) • שיטת קומינסקי (2018) • פליבג (2019) • שיט'ס קריק (2020) • ‏Hacks‏ (2021) • אבוט אלמנטרי (2022) • הדוב (2023)

|}

|}

תבנית:Link GA תבנית:Link GA