פליקס הרביעי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2+) (בוט משנה: yo:Pópù Felix 4k
GhalyBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט: משנה tl:Félix IV‏ ← tl:Papa Félix IV
שורה 80: שורה 80:
[[sw:Papa Felix IV]]
[[sw:Papa Felix IV]]
[[th:สมเด็จพระสันตะปาปาเฟลิกซ์ที่ 4]]
[[th:สมเด็จพระสันตะปาปาเฟลิกซ์ที่ 4]]
[[tl:Félix IV]]
[[tl:Papa Félix IV]]
[[uk:Фелікс IV (III)]]
[[uk:Фелікс IV (III)]]
[[vi:Giáo hoàng Fêlix IV]]
[[vi:Giáo hoàng Fêlix IV]]

גרסה מ־02:41, 15 בינואר 2013

תבנית:אפיפיור פליקס הרביעילטינית: Felix IV; נפטר בשנת 530) כיהן כאפיפיור בין ה-12 ביולי 526 ועד פטירתו. לימים הוכרז כקדוש נוצרי.

פליקס נולד בסמניום שבממלכת האוסטרוגותים באיטליה, והיה בנו של קסטוריוס (Castorius). לאחר הרצחו של האפיפיור יוחנן הראשון על ידי מלך האוסטרוגותים, תאודוריק הראשון, מינו החשמנים בלחצו של תאודוריק את פליקס למשרת האפיפיור. התנגדות החשמנים ללחץ זה הביאה לכך שבמשך חודשיים לאחר מותו של יוחנן לא נבחר אפיפיור, אולם לבסוף נכנעו ללחצו של תאודוריק.

בעקבות מותו של תאודוריק, ב-30 באוגוסט 526, ועלייתו לשלטון של נכדו הקטין אתאלאריק, שלטה בפועל אמאלאסונתה, בתו של תאודוריק ואימו של אתאלאריק אשר הייתה קתולית אדוקה. אמאלסונתה פרסמה צו קיסרי הקובע כי אנשי דת יישפטו רק על ידי האפיפיור (או בית דין כנסייתי שימונה על ידו) ולא על ידי בתי המשפט האזרחיים.

אמאלאסונתה העניקה שטחים לאפיפיור בתוככי הפורום הרומאי, עליהם בנה פליקס את כנסיית סנטה קוזמה אי דאמיאנו.

פליקס ניסה להשפיע על בחירת יורשו - בוניפקיוס השני, וזאת על אף הכלל האוסר דיונים ביורש לאפיפיור בעודו בחייו. בעקבות לחץ זה בחר רוב מכריע מהחשמנים בדיוסקורוס לתפקיד האפיפיור, מיעוט החשמנים צידדו בבוניפקיוס השני. פטירתו של דיוסקורוס שבועות ספורים לאחר בחירתו הביאו לקבלת הבחירה בבוניפקיוס השני.

מספור שמו

בעת כהונתו של פליקס השלישי, נחשב פליקס השני כאפיפיור לגיטימי, ובהתאם נספר פליקס הרביעי. לימים הוכרז פליקס השני כאנטי אפיפיור, ולכן למעשה פליקס הרביעי היה האפיפיור השלישי אשר נשא שם זה.

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:סדרה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הקודם:
יוחנן הראשון
אפיפיור
(רשימה)
הבא:
בוניפקיוס השני