קנרי וורף – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
GrouchoBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2) (בוט מוסיף: ur:کینری وارف، لندن
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: eu:Canary Wharf
שורה 32: שורה 32:
[[es:Canary Wharf]]
[[es:Canary Wharf]]
[[et:Canary Wharf]]
[[et:Canary Wharf]]
[[eu:Canary Wharf]]
[[fi:Canary Wharf]]
[[fi:Canary Wharf]]
[[fr:Canary Wharf]]
[[fr:Canary Wharf]]

גרסה מ־03:50, 18 בינואר 2013

כיכר קנדה 8 (שמאל), כיכר קנדה 1 (מרכז), כיכר קנדה 25 (ימין)

קנרי וורף (רציף הקנרית, באנגלית: Canary Wharf) הוא מתחם עסקים וקניות בלונדון, ממוקם באזור הדוקלנדס שברובע טאוור האמלטס.

בקנרי וורף נמצאים שלושת המבנים הגבוהים ביותר בממלכה המאוחדת: כיכר קנדה 1 (הידוע כמגדל קנרי וורף) בגובה 235.1 מטר וכיכר קנדה 8 (מגדל HSBC) וכיכר קנדה 25 (מרכז סיטיגרופ) בגובה 199.5 מטר כל אחד.

היסטוריה

קנרי וורף נבנה על מעגני מערב הודו הישנים באייל אוף דוגס, שהיו פעילים בין השנים 1802-‏1980. לפרקים היה האזור אחד המעגנים העמוסים ביותר בעולם.

אזור המעגנים הופצץ רבות במהלך מלחמת העולם השנייה וכמעט כל המחסנים המקוריים נהרסו לחלוטין. על אף נסיון השיקום, תעשיית הנמל החלה לדעוך בשנות ה-50 של המאה ה-20. חוסר הגמישות והניידות הפכו את המעגנים של מרכז לונדון לפחות רלוונטיים מול נמלי הים ועד 1980 כל המעגנים נסגרו. אלפים נותרו חסרי תעסוקה ואזור הדוקלנדס נעזב, כעדות לכלכלה העולמית המשתנה.

הפרויקט להחייאת אזור הדוקלנדס החל בשנת 1981 על ידי הקמת החברה לפיתוח המעגנים של לונדון על ידי ממשלת השמרנים בראשות מרגרט תאצ'ר.

כיום

כיום בין הדיירים של קנרי וורף ניתן למצוא בנקים גדולים כמו קרדיט סוויס, HSBC, סיטיגרופ, ליהמן ברדרס, מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה, נורתן טראסט וברקליס, משרדי עורכי דין בכירים, חברות מדיה בכירות כמו רויטרס ודיילי מירור. כמו כן כמה חברות טכנולוגיה מובילות ואף נציגויות של הסקטור הציבורי.

בסוף שנת 2006 היה מספר המועסקים הרישמי בקנרי וורף 90,302, מתוכם כ-25% חיים בחמשת הרבעים הסמוכים. במידה הולכת וגוברת קנרי וורף הופך לאזור קניות, בעיקר לאחר פתיחת מרכז קניות היובל ב-2004. כחצי מיליון אנשים עורכים קניות מידי שבוע בקנרי וורף.

תבנית:נ