שרה מקלכלן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
עריכה
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2+) (בוט: משנה ko:세라 맥라클란‏ ← ko:세라 맥라클런
שורה 53: שורה 53:
[[ja:サラ・マクラクラン]]
[[ja:サラ・マクラクラン]]
[[ka:სარა მაკლაკლენი]]
[[ka:სარა მაკლაკლენი]]
[[ko:세라 맥라클란]]
[[ko:세라 맥라클런]]
[[lt:Sarah McLachlan]]
[[lt:Sarah McLachlan]]
[[mn:Сара Маклахлан]]
[[mn:Сара Маклахлан]]

גרסה מ־20:50, 28 בינואר 2013

תבנית:מוזיקאים שרה אן מקלכלןאנגלית: Sarah Ann McLachlan; נולדה ב-28 בינואר 1968) היא זמרת וכותבת שירים קנדית. ייסדה בשנות ה-90 את מסע ההופעות Lilith Fair שהיווה במה לנשים מוזיקאיות. מפורסמת בזכות הצליל הרגשי של הבלדות שלה. אלבומה הנמכר ביותר עד היום הוא Surfacing עליו זכתה ב-4 פרסי ג'ונו.

מקלכלן נולדה ב-1968, ואומצה בנובה סקוטיה, קנדה. כילדה, לקחה מקלכלן שיעורי פיתוח קול, לצד שיעורי פסנתר קלאסי וגיטרה. כשהייתה בת 17, בזמן לימודיה בתיכון המלכה אליזבת', הייתה מקלכלן חברה בלהקת רוק שנקראה "The October Game". בספר מחזור נכתב לה שהיא תהיה כוכבת רוק מפורסמת.

לאחר ההופעה הראשונה של "The October Game" כחימום ל-Moev, הוצע למקלכלן חוזה הקלטות על ידי מארק ג'ווט מהלייבל Nettwerk. הוריה של מקלכלן שכנעו אותה לסיים את לימודיה בקולג' לאומנות ועיצוב של נובה סקוטיה לפני שהחלה בחייה החדשים כאמנית הקלטות, ומקלכלן הוחתמה ל-Nettwerk שנתיים לאחר מכן, אפילו לפני שכתבה שיר אחד בלבד.

קריירה מוזיקלית

האלבום "Fumbling towards exstasy" שיצא לאור ב-1993 היה להצלחה מיידית בקנדה. הוקלטה גם גרסת פסנתר לשירה "Possession". בשנתיים שלאחר מכן הביא האלבום את מקלכלן לתודעה בינלאומית לאחר שכיכב במספר מצעדים במדינות שונות.

בשנת 1997 הוציאה מקלכלן את Surfacing - אלבומה הנמכר ביותר עד היום. האלבום הביא למקלכלן הצלחה רחבה בעולם, כאשר נמכר במעל ל-11 מיליון עותקים, וזיכה אותה ב-2 פרסי גראמי ו-4 פרסי ג'ונו. עוד באותה שנה הקליטה את השיר "Silence" עבור האלבום Karma של ההרכב האלקטרוני הקנדי דלריום. השיר זכה להצלחה גם בישראל, כשלהקת הגבעטרון הקליטה לו גרסה הומוריסטית עבור פרסומת למשקה האנרגיה "אקס טיזי".

ב-7 בפברואר 1997, שרה נישאה לאשווין סוד, מתופפה מזה שנים, בנגריל, ג'מייקה.

פרסים והישגים

  • זוכת פרס הגראמי.
  • מועמדת ל-21 פרסי ג'ונו (פרסי המוזיקה הקנדיים) וזכתה בשמונה.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.