מוריץ בלייבטרוי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏פילמוגרפיה: באדר-מיינהוף קומפלקס (סרט)
Makecat-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט מוסיף: ko:모리츠 블라이프트로이
שורה 55: שורה 55:
[[it:Moritz Bleibtreu]]
[[it:Moritz Bleibtreu]]
[[ja:モーリッツ・ブライプトロイ]]
[[ja:モーリッツ・ブライプトロイ]]
[[ko:모리츠 블라이프트로이]]
[[la:Mauritius Bleibtreu]]
[[la:Mauritius Bleibtreu]]
[[lt:Moritz Bleibtreu]]
[[lt:Moritz Bleibtreu]]

גרסה מ־20:26, 31 בינואר 2013

מוריץ בליבטראו, 2004

מוריץ י' בלייבטרויגרמנית: Moritz J. Bleibtreu; נולד ב-13 באוגוסט 1971) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה גרמני. תפקידיו הידועים ביותר היו בסרטים "ראן לולה ראן","מינכן" ו"כנופיית באדר מיינהוף".

ביוגרפיה

בלייבטרוי נולד במינכן לזוג השחקנים ממוצא אוסטרי מוניקה והאנס בלייבטרוי. הוא גדל בהמבורג, וכבר בגיל צעיר הופיע בעזרת אימו בתוכניות טלוויזיה מקומיות. כאשר נשר מהלימודים בגיל 16 עבר בלייבטרוי לגור בפריז ולאחר מכן בניו יורק, שם למד בבית ספר למשחק.

בלייבטרוי פרץ לתודעה בגרמניה כבר בתפקידו הראשון, כשהופיע בקומדיית הפשע המקומית "לדפוק על דלת גן עדן" בשנת 1997, הופעה זו זיכתה אותו ב"פרס האקדמייה הגרמנית".

שנה לאחר מכן גילם בלייבטרוי את אחת הדמויות המפורסמות ביותר שלו עד היום, במותחן הפשע הגרמני "ראן לולה ראן". בסרט גילם את דמותו של מאני, איש עולם תחתון גרמני ששקע בחובות וחייב להשיג לבוס שלו 100,000 מארק בתוך 20 דקות.

בשנת 2001 קיבל בלייבטרוי את "פרס האקדמיה הגרמנית" השני שלו על תפקידו בדרמת המתח "הניסוי של דאס". באותה שנה, השתתף גם בקומדיה הרומנטית "בתוך ג'ולי". בשנת 2005 השתתף בלייבטרוי בדרמת המותחן ההיסטורית של סטיבן ספילברג, "מינכן", המבוססת על מבצע אביב נעורים.

בשנת 2006 קיבל את פרס פסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין על משחקו בדרמה "החלקיק האלמנטרי". ב-2008 כיכב בדרמת הפשע הביוגרפית "כנופיית באדר מיינהוף", שקיבלה מועמדות לפרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.

בלייבטרוי אב לבן אחד (נולד ב-2008).

פילמוגרפיה

בלייבטרוי בבכורת "כנופיית באדר מיינהוף" בציריך, 2008

קישורים חיצוניים