אסף חנוכה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
DSisyphBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2) (בוט מוסיף: fr:Asaf Hanuka
שורה 52: שורה 52:
[[קטגוריה:קומיקסאים ישראלים]]
[[קטגוריה:קומיקסאים ישראלים]]
[[קטגוריה:קריקטוריסטים ישראלים]]
[[קטגוריה:קריקטוריסטים ישראלים]]

{{נ}}


[[en:Asaf Hanuka]]
[[en:Asaf Hanuka]]
[[fr:Asaf Hanuka]]
[[ru:Ханука, Асаф]]
[[ru:Ханука, Асаф]]
{{נ}}

גרסה מ־22:55, 9 בפברואר 2013

תבנית:מחבר אסף חנוכה (1974) הוא אמן קומיקס וקריקטוריסט ישראלי.

ביוגרפיה

חנוכה התחיל את הקריירה שלו כקומיקסאי בזמן שירותו הצבאי, במהלכו אייר וכתב קומיקס בשביל העיתון הצה"לי "במחנה". בחלק מן הסיפורים שפורסמו על ידו ועסקו בחיי הצבא הוא שיתף פעולה עם הסופר אתגר קרת.

לאחר שחרורו מצה"ל חנוכה נסע לצרפת, שם למד בבית ספר לאמנות על שם אמיל קוהל בליון. בזמן שהותו בצרפת הוא שיתף פעולה עם הסופר והפוליטיקאי הצרפתי דידייה דֶנַנְקְס (Didier Daeninckx) ואייר שני ספרי קומיקס: "כרטיס צהוב" (2004) ("!Carton jaune") העוסק בכדורגל הצרפתי של שנות השלושים, ו"הסגת גבול" (2005) ("Hors limites") העוסק בחיי הצעירים בפרוורי פריז.

עם חזרתו של חנוכה לארץ הוא חזר לשתף פעולה עם אתגר קרת והשניים הוציאו ביחד שני ספרים: "סמטאות הזעם" בשנת 1997 ו-"פיצריה קמיקזה", שהוא עיבוד לספרו של קרת "הקייטנה של קנלר", בשנת 2004. פיצריה קמיקזה זכתה לשבחי הביקורות ובשנת 2007 הייתה מועמדת לפרס אייזנר בקטגורית "הקומיקס הבינלאומי הטוב ביותר". טור הקומיקס שלו הריאליסט מתפרסם במוסף "כלכליסט" והוא זכה בפרס איגוד המאיירים האמריקני.

חנוכה שיתף פעולה גם עם אחיו התאום תומר חנוכה. השניים כתבו ואיירו את החוברת "בייפולר" (Bipolar) שיצאה לאור על ידי הוצאת קומיקס אלטרנטיבית בארצות הברית, זכתה לתשבחות הביקורת והייתה מועמדת למספר פרסים.

חנוכה נטל חלק בעבודות האנימציה לסרט הישראלי עטור-הפרסים "ואלס עם באשיר" שיצא לאקרנים בשנת 2008.

בנוסף לעבודתו כאומן קומיקס חנוכה הוא גם קריקטוריסט. עבודתו פורסמה בעיתונים אמריקאים כגון "הניו יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל", "טיים מגזין" ו"רולינג סטון".

אסף מתגורר בתל- אביב עם אשתו, המאיירת הילית שפר. לזוג ילד אחד, המרבה להופיע כמוטיב חוזר במדור "הריאליסט" (בבחינת ילד נמרץ המביס את הדור של הוריו המותשים).

מעבודותיו

ספרים

קישורים חיצוניים

תבנית:נ