Cloak and Dagger – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
'''מסווה ופגיון''' (ב[[אנגלית]]: '''Cloak and Dagger''') הן [[דמות|דמויות בדיוניות]] [[מוטאנט (קומיקס)|מוטאנטיות]] המופיעות בחוברות ה[[קומיקס]] [[אקס-מן]] ב[[יקום מארוול|יקום]] [[מארוול קומיקס]]. דמויותיהן הופיעו לראשונה בחוברת ''Peter Parker, The Spectacular Spider-Man #64'' ממרץ [[1982]], ונוצרו על ידי הכותב [[ביל מנטלו]] וה[[מאייר]] [[אד האריגן]].
'''מסווה ופגיון''' (ב[[אנגלית]]: '''Cloak and Dagger''') הן [[דמות|דמויות בדיוניות]] [[מוטאנט (קומיקס)|מוטאנטיות]] המופיעות בחוברות ה[[קומיקס]] [[אקס-מן]] ב[[יקום מארוול|יקום]] [[מארוול קומיקס]]. דמויותיהן הופיעו לראשונה בחוברת ''Peter Parker, The Spectacular Spider-Man #64'' ממרץ [[1982]], ונוצרו על ידי הכותב [[ביל מנטלו]] וה[[מאייר]] [[אד האריגן]].


מסווה ופגיון הם ה[[אלטר אגו]] של טיירון "טיי" ג'ונסון ות'נדי בואן. השניים נפגשו כאשר היו בני נוער ונמלטו מביתם. מסווה הוא בעל היכולת להתחבר לממד האופל, כמו גם יכולת [[טלפורטציה]] ושינוי [[מצב צבירה]]. לפגיון יש אפשרות ליצור "[[פגיון|פגיונות]]" מאור אשר מרוקנים את אנרגיית החיים מאנשים, ובמקביל גם לרפא אנשים מהתמכרויות שונות. במהלך השנים נעשו מספר נסיונות להריץ סדרה מיוחדת של הצמד, אולם עקב היקף מכירות נמוך לא התאפשר הדבר. הצמד הופיע בהופעות אורח בסדרות נוספות של מארוול, ביניהם [[Runaways]]. מסווה הופיע לבדו בקשת הסיפור "[[בית אם]]" כחבר תנועת מחתרת תת-קרקעית. לאחרונה, הצמד הופיע באירוע ה[[קרוס-אובר]] "[[אקס-מן: אוטופיה]]" בין קבוצת ה[[אקס-מן]] לקבוצת [[האוונג'רס האפלים]] וכן היה חבר בקבוצת [[אקס-מן האפלים]] של [[הגובלין הירוק|נורמן אוסבורן]].
מסווה ופגיון הם ה[[אלטר אגו]] של טיירון "טיי" ג'ונסון ות'נדי בואן. השניים נפגשו כאשר היו בני נוער ונמלטו מביתם. בעודם חיים ברחוב הם נתפסו על ידי מדען שעשה ניסויים בסמים מיוחדים על בני נוער ללא בית. כתוצאה מהסמים שהם קיבלו הם פיתחו כוחות על. מסווה הוא בעל היכולת להתחבר לממד האופל, כמו גם יכולת [[טלפורטציה]] ושינוי [[מצב צבירה]]. לפגיון יש אפשרות ליצור "[[פגיון|פגיונות]]" מאור אשר מרוקנים את אנרגיית החיים מאנשים, ובמקביל גם לרפא אנשים מהתמכרויות שונות.
במהלך השנים נעשו מספר נסיונות להריץ סדרה מיוחדת של הצמד, אולם עקב היקף מכירות נמוך לא התאפשר הדבר. הצמד הופיע בהופעות אורח בסדרות נוספות של מארוול, ביניהם [[Runaways]]. מסווה הופיע לבדו בקשת הסיפור "[[בית אם]]" כחבר תנועת מחתרת תת-קרקעית. במהלך [[מלחמת אזרחים (קומיקס)|מלחמת האזרחים]] שניהם היו מהראשונים שהצטרפו אל קפטן אמריקה במחתרת נגד רישום גיבורי על. לאחרונה, הצמד הופיע באירוע ה[[קרוס-אובר]] "[[אקס-מן: אוטופיה]]" בין קבוצת ה[[אקס-מן]] לקבוצת [[האוונג'רס האפלים]] וכן היה חבר בקבוצת [[אקס-מן האפלים]] של [[הגובלין הירוק|נורמן אוסבורן]]. לאחר מכן הם גרמו זמן מה על האי אוטופיה, אך עזבו לאחר שבדיקות מקיפות הוכיחו שהם למעשה אינם מוטנטים כפי שנטען בעבר.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־19:16, 26 בפברואר 2013

תבנית:סופרגיבור מסווה ופגיוןאנגלית: Cloak and Dagger) הן דמויות בדיוניות מוטאנטיות המופיעות בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. דמויותיהן הופיעו לראשונה בחוברת Peter Parker, The Spectacular Spider-Man #64 ממרץ 1982, ונוצרו על ידי הכותב ביל מנטלו והמאייר אד האריגן.

מסווה ופגיון הם האלטר אגו של טיירון "טיי" ג'ונסון ות'נדי בואן. השניים נפגשו כאשר היו בני נוער ונמלטו מביתם. בעודם חיים ברחוב הם נתפסו על ידי מדען שעשה ניסויים בסמים מיוחדים על בני נוער ללא בית. כתוצאה מהסמים שהם קיבלו הם פיתחו כוחות על. מסווה הוא בעל היכולת להתחבר לממד האופל, כמו גם יכולת טלפורטציה ושינוי מצב צבירה. לפגיון יש אפשרות ליצור "פגיונות" מאור אשר מרוקנים את אנרגיית החיים מאנשים, ובמקביל גם לרפא אנשים מהתמכרויות שונות.

במהלך השנים נעשו מספר נסיונות להריץ סדרה מיוחדת של הצמד, אולם עקב היקף מכירות נמוך לא התאפשר הדבר. הצמד הופיע בהופעות אורח בסדרות נוספות של מארוול, ביניהם Runaways. מסווה הופיע לבדו בקשת הסיפור "בית אם" כחבר תנועת מחתרת תת-קרקעית. במהלך מלחמת האזרחים שניהם היו מהראשונים שהצטרפו אל קפטן אמריקה במחתרת נגד רישום גיבורי על. לאחרונה, הצמד הופיע באירוע הקרוס-אובר "אקס-מן: אוטופיה" בין קבוצת האקס-מן לקבוצת האוונג'רס האפלים וכן היה חבר בקבוצת אקס-מן האפלים של נורמן אוסבורן. לאחר מכן הם גרמו זמן מה על האי אוטופיה, אך עזבו לאחר שבדיקות מקיפות הוכיחו שהם למעשה אינם מוטנטים כפי שנטען בעבר.

ראו גם

קישורים חיצוניים


ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.