מזון לתינוקות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט משנה: war:Pagkaon panminasus-an
Addbot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q797971
שורה 25: שורה 25:


{{Link GA|de}}
{{Link GA|de}}

[[en:Baby food]]
[[de:Babynahrung]]
[[it:Omogeneizzato]]
[[ja:ベビーフード]]
[[nl:Babyvoeding]]
[[no:Barnemat]]
[[ru:Прикорм]]
[[sv:Barnmat]]
[[war:Pagkaon panminasus-an]]

גרסה מ־07:34, 27 בפברואר 2013

האכלת תינוק במחית של שעועית ירוקה.
מחית פירות לתינוקות

מזון תינוקות הוא כינוי לכל מזון שאינו חלב אם, המשמש להזנת תינוקות. יש המכלילים במונח זה תחליפי חלב אם, ויש המתייחסים במונח זה למוצרי מזון אחרים (הן מוצרים תעשייתיים והן מזון ביתי). מוצרי מזון אלה מיועדים לתינוקות שגילם פחות משנתיים, והמזון מתואם לגיל התינוק, להתפתחותו, ולמערכת העיכול שלו.

מזון זה מאופיין בהיותו מזון נוזלי או מחיתי, אך גם מזון מוצק הנמס ברוק בפיו של התינוק, לאור העובדה שבשל העדר שיניים אין התינוק יכול ללעוס ולטחון את המזון בפיו. המזון כלל בעיקר

היסטוריה

כבר בעת העתיקה נעשה שימוש בתחליפי חלב אם כמזון לתינוקות, אף שבתקופות קדומות יותר, כאשר אם לא יכלה להניק את ילדה, נעשה שימוש במינקת. עד אמצע המאה ה-19 הוכנו תחליפי חלב, ומזון תינוקות באופן ביתי, ואלה כללו מחית של דגנים, או ירקות, ונוזלים (מים או חלב). התפתחות מזון התינוקות ויצירת תחליפי המזון החלה לאחר המהפיכה התעשייתית, ועם התפתחות הרפואה והבנת התזונה הנדרשת.

בשנת 1867 המציא אנרי נסטלה, מייסד חברת נסטלה, לראשונה, מזון תינוקות מלאכותי מיובש. נסטלה ייצר מוצר זה עבור בנו של חבר, אשר לא יכל לעכל חלב פרה. ההמצאה זכתה להצלחה, ועשור לאחר מכן, בשנת 1873, מכרה החברה כחצי מיליון קופסאות מזון תינוקות מידי שנה, בארצות הברית, אירופה, ארגנטינה ובאיי הודו המערבית.

בשנות ה-20 של המאה ה-20 החל שיווק מזון תינוקות במערב אירופה ובארצות הברית תחת מיתוגו כמזון מדעי המותאם להתפתחותו של התינוק.

המזון התעשייתי, המבושל מראש והמיובש, יוצר והחל להימכר לראשונה בשנות ה-30 של המאה ה-20. חברות מזון התינוקות המובילות שהתפתחו באותה עת היו גרבר, שהחלה לייצר מזון תינוקות בשנת 1928, והיינץ.

ראו גם

קישורים חיצוניים

תבנית:Link GA