הנדסה הפוכה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Addbot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q269608
Legobot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q269608
שורה 50: שורה 50:


[[קטגוריה:הנדסה]]
[[קטגוריה:הנדסה]]

[[it:Reingegnerizzazione]]

גרסה מ־09:26, 27 בפברואר 2013

הנדסה הפוכה (בעקבות האנגלית: Reverse engineering) הוא תהליך של גילוי עקרונות טכנולוגיים והנדסיים של מוצר דרך ניתוח המבנה שלו ואופן פעולתו. לרוב, תהליך זה כולל פירוק המוצר למרכיבים ולנתח באופן פרטני את דרך פעולתם של המרכיבים. לרוב, תהליך ההנדסה ההפוכה מבוצע מתוך כוונה להרכיב מוצר חדש הפועל בצורה דומה מבלי להעתיק למעשה את המקור.

סוגים ויישומים שונים של הנדסה הפוכה

ג'ריקנים

לעתים קרובות צבאות משתמשים בהנדסה הפוכה על מנת להעתיק טכנולוגיות, מכשירים או מידע של מדינות אחרות, שהושגו על ידי חיילים רגילים בשטח או על ידי מודיעין צבאי. בזמן מלחמת העולם השנייה ובזמן המלחמה הקרה השתמשו רבות בהנדסה הפוכה. דוגמה ידועה ממלחמת העולם השנייה היא הג'ריקן - כוחות בריטים ואמריקאים הבחינו שלגרמנים היו מכלים של נפט בעלי עיצוב מעולה. הם השתמשו בהנדסה הפוכה על מנת להעתיק מכלים אלו. הם קראו להם "ג'רי-קן" (Jerry can, "מכלים של גרמנים").

הנדסה הפוכה של תוכנות מחשב

בתחום המחשבים, תוצר תהליך הנדסה הפוכה של מנגנון מסוים בתוכנת מחשב הוא תיאור מילולי או אלגוריתם בשפת מחשב, הבא לתאר את אופן פעולת המנגנון תוך ניסיון להידמות כמה שיותר לקוד המקור של התוכנה - האופן המקורי שבו נכתב המנגנון.

שימושים פופולריים

  • גורמי פיתוח תוכנה עושים שימוש בהנדסה הפוכה לצורך ניתוח טכנולוגיות מסוימות והתאמתן לפלטפורמות אחרות. דוגמה טובה הנה פרויקט ההנדסה ההפוכה של מנגנון ניהול הקבצים NTFS שבמערכת ההפעלה חלונות, לצורך הוספת תמיכה בטכנולוגיה זו במערכת ההפעלה לינוקס.
  • קראקרים עושים שימוש בהנדסה הפוכה לצורך פריצת משחקי מחשב ותוכנות המוגנים מפני שימוש לא חוקי. התוצר העיקרי הנו קראקים ליישומים.
  • חברות מסחריות עושות שימוש בהנדסה הפוכה לצורך העתקה של טכנולוגיות ומוצרים.
  • ארגוני ביון עושים שימוש בדיסאסמבלר לצורך גילוי פרצות אבטחה על מנת לנצלם לצורכי ביון.

כלים

הכלים הפופולריים ביותר להנדסה הפוכה של תוכנות מחשב הנם:

חוקיות


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ראו גם

קישורים חיצוניים