שוקר חשמלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Qazplmbgbgbg (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "קובץ:Raysun X-1 img 2865.jpg|250px|ממוזער|שמאל|אקדח שוקר, נמצא בשימוש על ידי יחידות משטרה ויחידות צבא..."
(אין הבדלים)

גרסה מ־07:40, 21 במרץ 2013

אקדח שוקר, נמצא בשימוש על ידי יחידות משטרה ויחידות צבאיות, כאשר לוחצים על ההדק, השוקר קופץ ומגיע לטווח של עד 2.5 מטרים

שוקר חשמלי הוא מכשיר אנרגיה המוליך בתוכו חשמל, המטרה של הנשק היא חישמול אנשים מתפרעים, הפגנות, הגנה עצמית מפני פושעים ועוד.

במשטרה

במשטרה השוקר נמצא בדגם ה"אקדח שוקר", הוא נמצא בשימוש בעת הפגנות לפיזור מפגינים, למקרים של אלימות, ולמקרים של פשעים בהם הפושע מתפרע ולא מפסיק לזוז.

יחידות צבאיות

דוגמא לחייל אמריקאי שמתאמן במטווח עם שוקר.

השוקר נמצא גם בדגם ה"אקדח שוקר" בצבא, הוא משמש כאשר תופסים מחבל, כאשר נגמרים הכדורים בנשק, או כאשר יש טווח קרוב של עד 2.5 מטרים.

יחידות אחרות

ביחידות כגון:ימ"מ, SWAT, GIGN, GSG-9, SAS ועוד, השוקר נמצא גם כדגם ה"אקדח שוקר", הוא מיועד למקרים כגון: חטיפת בני ערובה, מרדפים מטווח קרוב, לחימה בתוך דירה (חדרים, מטבח, סלון המספיק קרובים לטווח השוקר) ועוד.

הגנה עצמית

דוגמא לשוקר סטנדרטי, שנמצא בשימוש למטרת הגנה עצמית.

ברוב מדינות העולם (בניהם ישראל), השוקר נמצא בדגם הסטנדרטי לצורך הגנה עצמית מטווח 0, במקרים של חטיפת ארנקים, אלימות, שודדים ועוד.

פושעים

גם לפושעים יש את השוקר (גם בדגם הסטנדרטי וגם בדגם ה"אקדחי שוקר"), הוא אינו נפוץ במדינות ערב אלא בקרב כנופיות, טרוריסטים רוסיים וטרוריסטים אמריקאים.

ראו גם

קישורים חיצוניים