צדוק עלון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏מתוך כתביו: החלפת קישור
מ {{ערך יתום}}
שורה 38: שורה 38:
* [[רן יגיל]], [http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=7b710fc4596b25648b44472262adc013&id=2352 על השיר "אני מכיר את האיש שהתקין את מערך התלייה של אייכמן"], באתר [[nrg מעריב]], בבלוג של רן יגיל
* [[רן יגיל]], [http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=7b710fc4596b25648b44472262adc013&id=2352 על השיר "אני מכיר את האיש שהתקין את מערך התלייה של אייכמן"], באתר [[nrg מעריב]], בבלוג של רן יגיל


{{ערך יתום}}
{{מיון רגיל:עלון, צדוק}}
{{מיון רגיל:עלון, צדוק}}
[[קטגוריה:סופרים ישראלים]]
[[קטגוריה:סופרים ישראלים]]

גרסה מ־14:31, 17 באפריל 2013

צדוק עלון, 2013

צדוק עלון (נולד ב-30 בנובמבר 1954) הוא סופר ומשורר ישראלי. כותב שירה ופרוזה הגותיים. בעל תואר שלישי בפילוסופיה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

קורות חיים

צדוק עלון, נולד בירושלים, ילד שביעי מבין שמונת ילדיהם של אסתר ושל הרב חביב עלון, סופר סת"ם ומראשי העדה הכורדית בירושלים. בשנת 1972 סיים את בית ספר התיכון "מעלה", ולאחר השירות הצבאי השלים לימודי דוקטורט בחוג לפילוסופיה באוניברסיטה העברית.

עבודת הדוקטורט שלו "המוניזם הוא מן האפשר – הדוגמה השיטתית של שפינוזה" נכתבה בהנחייתו של פרופ' ירמיהו יובל, ומטרתה הייתה להראות כי ניתן להתיר את הסתירה הפנימית שקיימת בדבריו של שפינוזה על העצם, התארים והאופנים, ובדרך זו להציג את המשנה השפינוזאית כתיאוריה קוהרנטית ונטולת סתירות פנימיות.

שירים, סיפורים קצרים ורשימות ביקורת פרי עטו התפרסמו בבמות הספרותיות השונות, בעיתונות הכתובה ובכתבי-עת מודפסים ומקוונים.

עלון נשוי ואב לשלוש בנות.

על יצירתו

בשנת 2011 פרסם צדוק עלון את ספרו עמוד-שניים ליום – רומן הגותי היונק ממשנתו של שפינוזה ושוזר את רעיונותיו הפילוסופיים בהגיגי המחבר. ב"עמוד-שניים ליום" סיטואציות יומיומיות מתארות דילמות פילוסופיות, רעיונותיו הפילוסופיים של שפינוזה מקבלים ביטוי בהשתקפותם בחיי היומיום, ובעיות היומיום הפשוטות, האנושיות, מוצגות הן כבעיות שהזמן גרמן, והן ככאלה שחווייתן כִזכות מאירה את המציאות בת החלוף באור מן הנצח.

הקשר בין הפילוסופיה לחיים מקבל ביטוי גם בספרי השירה של עלון העוסקים בשני אספקטים של המציאות האנושית השלובים זה בזה: השמחה על הקיום מחד גיסא, והצער על חלופיות ההוויה מאידך גיסא. השירים בספר בהמולת היום והלילה אני שוכח וזוכר נוגעים בנצח ובחד-פעמיות ההוויה, בילדות ובבגרות, בזיכרון ובשכחה. מוטיבים דומים שבים ומופיעים גם בספר אנסה הקולמוס ואראה – ששמו כאותו משפט שהיה אביו של עלון כותב על קלף בטרם התחיל במלאכת כתיבת התורה.

ספריו

  • בהמולת היום והלילה אני שוכח וזוכר (שירה); עורך: יעקב בסר, "עתון 77", 2007
  • עמוד-שניים ליום (פרוזה); עורכת: גל קוסטוריצה, "עמדה", 2011.
  • אנסה הקולמוס ואראה (שירה); "עמדה", 2012.

מתוך כתביו

קישורים חיצוניים