המסע המופלא – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 36: שורה 36:
== דמויות מפתח ==
== דמויות מפתח ==
* '''צ'יהירו''': ילדה בת 10 שהגיעה לעולם הרוחות מתוך טעות גמורה. בתחילת הסרט היא מתקשה להתרגל למקום, אך אט אט לומדת לנצל את האומץ והתכונות הטובות שבה. כשהיא מתחילה לעבוד במקום משנה יובאבה את שמה ל"סאן", אולם האקו עוזר לה לשמור על שמה האמיתי בסוד.
* '''צ'יהירו''': ילדה בת 10 שהגיעה לעולם הרוחות מתוך טעות גמורה. בתחילת הסרט היא מתקשה להתרגל למקום, אך אט אט לומדת לנצל את האומץ והתכונות הטובות שבה. כשהיא מתחילה לעבוד במקום משנה יובאבה את שמה ל"סאן", אולם האקו עוזר לה לשמור על שמה האמיתי בסוד.
* '''האקו/קואקו''': נער מיסתורי בן 12, משרתה האישי של יובאבה אשר רוב עברו אינו ידוע ושמועות רבות רצות סביבו, עוזר לצ'יהירו לשרוד בעולם הרוחות. מסוגל לעשות קסמים מסוימים ומכונה בפי הרוב "מאסטר האקו". שמו האמיתי הוא קוהקו והוא נזכר בכך הודות לצ'יהירו. בעותה העת היא רכבה עליו בעודו עף בשמיים וכששמע את שמו האמיתי חזר לצורתו האנושית.
* '''האקו/קוהקו''': נער מיסתורי בן 12, משרתה האישי של יובאבה אשר רוב עברו אינו ידוע ושמועות רבות רצות סביבו, עוזר לצ'יהירו לשרוד בעולם הרוחות. מסוגל לעשות קסמים מסוימים ומכונה בפי הרוב "מאסטר האקו". שמו האמיתי הוא קוהקו והוא נזכר בכך הודות לצ'יהירו. בעותה העת היא רכבה עליו בעודו עף בשמיים וכששמע את שמו האמיתי חזר לצורתו האנושית.
* '''יובאבה''': מכשפה המנהלת את בית המרחץ לרוחות. מסכימה, כמעט בעל כורחה, לקבל את צ'יהירו במקום העבודה.
* '''יובאבה''': מכשפה המנהלת את בית המרחץ לרוחות. מסכימה, כמעט בעל כורחה, לקבל את צ'יהירו במקום העבודה.
* '''מר קמאז'י''': איש דמוי עכביש הממונה על הכבשן במלון. נראה אדיש בתחילה, אך מגלה חיבה של סבא אל צ'יהירו ועוזר לה.
* '''מר קמאז'י''': איש דמוי עכביש הממונה על הכבשן במלון. נראה אדיש בתחילה, אך מגלה חיבה של סבא אל צ'יהירו ועוזר לה.
* '''לין''': עובדת בבית המלון. היא והאקו ארגנו שלאחר שהאקו ישיג עבודה עבור צ'יהירו, הוא יפנה "במקרה" אל לין כדי שתיקח את הילדה תחת חסותה.
* '''לין''': עובדת בבית המלון. היא והאקו ארגנו שלאחר שהאקו ישיג עבודה עבור צ'יהירו, הוא יפנה "במקרה" אל לין כדי שתיקח את הילדה תחת חסותה.
* '''בלי פנים''': רוח מוזרה שהופיעה משום מקום בבית המרחץ, לאחר שצ'יהירו הכניסה אותו מתוך מחשבה שהוא אחד מהאורחים, אך אולם הרוח הזו מתחילה לאכול את העובדים והאורחים בבית המרחץ. מסוגל לייצר זהב.
* '''בלי פנים''': רוח מוזרה שהופיעה משום מקום בבית המרחץ, לאחר שצ'יהירו הכניסה אותו מתוך מחשבה שהוא אחד מהאורחים, אך אולם הרוח הזו מתחילה לאכול את העובדים והאורחים בבית המרחץ. מסוגל לייצר זהב. אינו מדבר{משמיע קול חלוש ותו לא} אבל הוא יכול לקבל את הקול של מי שהוא אוכל.
* '''בו''': תינוק גדול-הממדים של יובאבה, והיחיד שליובאבה אכפת ממנו מאוד.
* '''בו''': תינוק גדול-הממדים של יובאבה, והיחיד שליובאבה אכפת ממנו מאוד.
* '''זניבה''': אחותה התאומה של יובאבה, ומהווה את האישיות המנוגדת לה. שתי האחיות לא ממש מסתדרות.
* '''זניבה''': אחותה התאומה של יובאבה{הן למעשה נראות אותו הדבר בדיוק}, ומהווה את האישיות המנוגדת לה. שתי האחיות לא ממש מסתדרות.


== הפסקול ==
== הפסקול ==

גרסה מ־22:50, 4 במאי 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור, תסריטאי, מפיק, עורך, במאי, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ שם מקורי, מפיץ, צלם, שם הסרט ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

המסע המופלא
千と千尋の神隠し
בימוי הייאו מיאזאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טושיו סוזוקי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט הייאו מיאזאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טקאשי סאיאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים Rumi Hiiragi (Chihiro Ogino)
Miyu Irino (Haku)
Mari Natsuki (Yubaba)
Akio Nakamura (No-Face)
Tsunehiko Kamijō
Ryūnosuke Kamiki
Tatsuya Gashūin
Takehiko Ono
Yoomi Tamai
Takashi Naitō
Bunta Sugawara
Ken Yasuda
Yō Ōizumi
Yasuko Sawaguchi
Koba Hayashi עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ו היסאישי
צילום אטסושי אוקוי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סטודיו ג'יבלי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טוהו, Walt Disney Studios Motion Pictures International, סרטי וולט דיסני, Lucky Red Distribuzione, Mikado Film, סרטי יוניברסל, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 ביולי 2001יפן)
משך הקרנה 125 דקות
שפת הסרט יפנית
סוגה סרט פנטזיה, איסקאי, סרט דרמה, אנימה על-טבעי, סיפור התבגרות, אנימה ומנגה של פנטזיה, סרט ילדים, סרט אנימה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו spiritedaway
פרסים אוסקר
http://bventertainment.go.com/movies/spiritedaway/index2.html, http://SpiritedAway15.com האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
יובאבה (שמאל) וצ'יהירו

המסע המופלאיפנית: 千尋の神隠し, תעתיק: סֵן טוֹ צִ'יהִירוֹ נוֹ קַמִיקַקוּשִי, מילולי: "הפיכתן של סן וצ'יהירו לרוחות" או "החטיפה השמיימית של סן וצ'יהירו") הוא סרט האנימה עטור השבחים וזוכה פרס אוסקר של האנימטור היפני הייאו מיאזאקי ("הנסיכה מונונוקי", "הטירה הנעה של האול"), שיצא בשנת 2001.

הסרט שופע אלגוריות ומסרים על נפש האדם ועל יחסיו עם הסביבה. הוא בא לתאר את התבגרותה של ילדה ואת "חניכתה", בעזרת סיועים מהסביבה. גם הדמויות שנראות כרעות בתחילתו מתגלות כדמויות מורכבות יותר מהצפוי.

תקציר העלילה

העלילה מתחילה כאשר ילדה בשם צ'יהירו, עוברת לבית חדש יחד עם הוריה. אבא של צ'יהירו מנסה לנסוע בדרך קיצור, אך הוא טועה בדרך. צ'יהירו ומשפחתה הגיעו בטעות ללונה פארק נטוש, והחליטו להיכנס ולחקור אותו. הם מגלים שהגיעו למקום שבו יש רק מסעדות, שם הוריה של צ'יהירו מחליטים לשבת לאכול, אך הופכים לחזירים על ידי מכשפה. צ'יהירו מגלה שהיא לכודה בעולם הרוחות, אך למזלה פוגשת בנער בשם האקו, שעוזר לה להשיג עבודה בבית-מרחץ לרוחות שונות ומשונות כך שתוכל להישאר מבלי שהמכשפה, השולטת במקום תפגע בה. וביחד איתו היא מנסה להחזיר את הוריה בחזרה לבני אדם ובדרך היא מתמודדת עם שלל הרפתקאות יוצאות דופן.

דמויות מפתח

  • צ'יהירו: ילדה בת 10 שהגיעה לעולם הרוחות מתוך טעות גמורה. בתחילת הסרט היא מתקשה להתרגל למקום, אך אט אט לומדת לנצל את האומץ והתכונות הטובות שבה. כשהיא מתחילה לעבוד במקום משנה יובאבה את שמה ל"סאן", אולם האקו עוזר לה לשמור על שמה האמיתי בסוד.
  • האקו/קוהקו: נער מיסתורי בן 12, משרתה האישי של יובאבה אשר רוב עברו אינו ידוע ושמועות רבות רצות סביבו, עוזר לצ'יהירו לשרוד בעולם הרוחות. מסוגל לעשות קסמים מסוימים ומכונה בפי הרוב "מאסטר האקו". שמו האמיתי הוא קוהקו והוא נזכר בכך הודות לצ'יהירו. בעותה העת היא רכבה עליו בעודו עף בשמיים וכששמע את שמו האמיתי חזר לצורתו האנושית.
  • יובאבה: מכשפה המנהלת את בית המרחץ לרוחות. מסכימה, כמעט בעל כורחה, לקבל את צ'יהירו במקום העבודה.
  • מר קמאז'י: איש דמוי עכביש הממונה על הכבשן במלון. נראה אדיש בתחילה, אך מגלה חיבה של סבא אל צ'יהירו ועוזר לה.
  • לין: עובדת בבית המלון. היא והאקו ארגנו שלאחר שהאקו ישיג עבודה עבור צ'יהירו, הוא יפנה "במקרה" אל לין כדי שתיקח את הילדה תחת חסותה.
  • בלי פנים: רוח מוזרה שהופיעה משום מקום בבית המרחץ, לאחר שצ'יהירו הכניסה אותו מתוך מחשבה שהוא אחד מהאורחים, אך אולם הרוח הזו מתחילה לאכול את העובדים והאורחים בבית המרחץ. מסוגל לייצר זהב. אינו מדבר{משמיע קול חלוש ותו לא} אבל הוא יכול לקבל את הקול של מי שהוא אוכל.
  • בו: תינוק גדול-הממדים של יובאבה, והיחיד שליובאבה אכפת ממנו מאוד.
  • זניבה: אחותה התאומה של יובאבה{הן למעשה נראות אותו הדבר בדיוק}, ומהווה את האישיות המנוגדת לה. שתי האחיות לא ממש מסתדרות.

הפסקול

את הפסקול של הסרט הלחין ג'ו היסאהישי, כברבים מסרטיו של מיאזאקי. סגנונו הוא עירוב של הסגנון המערבי הקלאסי עם הרמוניות וכלי הקשה יפניים. קטעי הלחן השונים, החוזרים לעתים ומשתלבים זה בזה, מאפיינים את הדמויות השונות בסרט ואת מצבן הריגשי.

הצלחה בעולם

הסרט יצא לאקרנים ביפן בשנת 2001. בעולם כולו הוא גרף הכנסות בסך של כרבע מיליארד דולרים. כ-23 מיליון יפנים צפו בסרט (כשישית מאוכלוסיית יפן) והפכו אותו לסרט המצליח ביותר בתולדות המדינה, מקומי או זר. הסרט אשר החזיק בתואר ביפן עד אותה שנה היה "טיטאניק".

ב-2002 יצא הסרט באמריקה בדיבוב לאנגלית (בקולותיהם של דבי צ'ייס - "לילו וסטיץ'"; וג'ייסון מארסדן - "אבא חורג, אמא חורגת") וב-3 ביולי 2003 יצא לאקרנים בישראל בשתי גרסאות – מתורגמת ומדובבת (בקולותיהם של לני כהן; ויונתן השילוני – "חלומו של הנרי").

לאחר צאת הסרט הכריז מיאזאקי כי יהיה זהו סרטו האחרון, אולם, בשנת 2004 הוציא סרט נוסף בשם "הטירה הנעה של האול", אשר זכה להצלחה דומה, ובשנת 2009 הוציא את הסרט "פוניו על הצוק ליד הים" שגם זכה להצלחה רבה.

קישורים חיצוניים


תבנית:Link GA