אמריקן דרגון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגית: חשד למילים בעייתיות
שורה 36: שורה 36:
* '''טריקסי קארטר''' - ידידה של ג'ייק ושל ספאד. עוזרת לג'ייק להגן על עולם הקסם. מאוהבת בקייל ויקנס למרות שבפרק אחד יצאה עם ספאד לדייט. ראש מועצת התלמידים בבית הספר.
* '''טריקסי קארטר''' - ידידה של ג'ייק ושל ספאד. עוזרת לג'ייק להגן על עולם הקסם. מאוהבת בקייל ויקנס למרות שבפרק אחד יצאה עם ספאד לדייט. ראש מועצת התלמידים בבית הספר.
* '''ארתור "ספאד" ספאדינסקי''' - חבר של ג'ייק וידיד של טריקסי. מאוהב בסטייסי אולם הוא אינו מוצא-חן בעיניה{באופן כללי לא הולך לו עם בנות}. ראש מועצת התלמידים בבית הספר. חולם להיות יצור קסום ובאחד הפרקים הופך לצפרדע קסם. היה צריך לוותר על כך כדי שלא יאותר על ידי עוזריו של הצייד, שחיפשו אותו. המילה "סנפלינג" מצחיקה לדעתו.
* '''ארתור "ספאד" ספאדינסקי''' - חבר של ג'ייק וידיד של טריקסי. מאוהב בסטייסי אולם הוא אינו מוצא-חן בעיניה{באופן כללי לא הולך לו עם בנות}. ראש מועצת התלמידים בבית הספר. חולם להיות יצור קסום ובאחד הפרקים הופך לצפרדע קסם. היה צריך לוותר על כך כדי שלא יאותר על ידי עוזריו של הצייד, שחיפשו אותו. המילה "סנפלינג" מצחיקה לדעתו.
* '''בראד מורטון''' -נער רב-כוח ושחצן.


=="אמריקן דרגון:ג'ייק לונג" בישראל==
=="אמריקן דרגון:ג'ייק לונג" בישראל==

גרסה מ־23:03, 4 במאי 2013

תבנית:סדרת טלוויזיה אמריקן דרגון: ג'ייק לונג היא סדרת אנימציה מבית ערוץ דיסני. תקופת השידור המקורית של הסדרה הייתה מ-25 בינואר 2005 עד ה-1 בספטמבר 2007.

תקציר העלילה

ג'ייק לונג לומד בחטיבה. יש לו אמא, אחות קטנה ואבא. אבל הוא מיוחד. יש לו כוחות דרקון, וכינויו הדרקון האמריקאי. אמו יודעת על כך אך זה דילג עליה, ואביו בכלל לא יודע על מה מדובר. אחותו הקטנה בשלבי התפתחות, והוא לומד מסבו לאושי לונג הסיני. עוזרו של סבו הוא כלב השארפיי המדבר והשמן פו-דוג. ג'ייק נלחם במפלצות, ובציידים הרוצים לחסל דרקונים.

דמויות

דמויות ראשיות

  • ג'ייק לונג - תלמיד בחטיבת הביניים של ניו-יורק. מאוהב בנערה בשם רוז. ג'ייק הוא הדרקון האמריקאי הראשון, והוא מאומן על ידי סבו למלחמה בציידים. מנהיג כל היצורים הקסומים למעט הגובלינים וטרולים. דרקון רגיל ואדום. אינו מצטיין בלימודים. ג'ייק הינו חבר של ספאד וידיד של טריקסי. מעריץ גדול של זמרת ראפ בשם שאניקווה, כמו חבריו הטובים ספאד וטריקסי. נוהג לחזור על צמד המילים "נו, באמת"!
  • לאושי "סבא" לואונג - סבו המאמן של ג'ייק. דרקון לידי סיני זקן וכחול. אב חד הורי. בתו אינה דרקונית. הראשון שניצח את הדרקון האפל. בעל חנות הקשורה ליצורי קסם, בה ג'ייק עובד. פונה רבות לג'ייק כ"דרקון צעיר".
  • פו-דוג - כלב שארפיי סיני זקן בן שש-מאות חברו של לאושי ויצור קסם מחמד של ג'ייק. קמטיו כה גדולים, שהוא שומר בהם אוכל וממתקים. מכור כבד לג'אנק פוד. בעונה הראשונה והשנייה, הימר כסף על המלחמות של ג'ייק ויצורי קסמים אחרים. באחד מן הפרקים שוכח לחדש את רישיון יצור הקסם-מחמד שלו.
  • רוז - הנערה בה מאוהב ג'ייק ואותו היא מחבבת. רק בעיה קטנה מפרידה ביניהם: ג'ייק הוא הדרקון, והיא הציידת, האויבים הגדולים ביותר, אבל תמיד הם מוצאים פרצה בחוק. נחטפה על ידי שבט הציידים כאשר הייתה תינוקת, בעלת סימן דרקון על ידה. ג'ייק לא ידע על היותה הציידת וגילה יום אחד, לצערו, את האמת המרה.
  • היילי לונג - אחותו של ג'ייק. דרקונית מתפתחת, קטנה ושובבה, לועגת לג'ייק. מצטיינת בלימודים לעומת ג'ייק שאינו מצטיין בלימודים. בחלק מן הפרקים, היילי עוזרת לג'ייק בתפקיד הדרקון האמריקאי וישנו פרק אחד שג'ייק מוותר על כוחות הדרקון ונותן אותם להיילי. מוכשרת מאוד{בין היתר רוקדת בלט ומנגנת בכינור} ומקפידה על תזונה נבונה.

דמויות משנה

  • סוזן "אמא" לונג - אמם של ג'ייק והיילי וביתו של לאושי. דור הדרקונים דילג עליה , נשואה לג'ונתן ולא חושפת לג'ונתן את הזהות של אביה ובניה לבעלה. שם משפחתה המקורי הוא לואונג. עובדת בתחום הקייטרינג.
  • ג'ונתן "אבא" לונג- אביהם של ג'ייק והיילי. לא יודע מה הוא עולם הקסם. עובד בתחום החשבונאות. למרות היותו אדם רגיל ופשוט הוא הציל את חייו של ג'ייק בעזרת טרומבון.
  • הצייד - מנהיג הציידים המיומן. מציג את עצמו כדודה של רוז. בעל קילשון יורק פלסמת-לייזר.
  • הדרקון האפל - הדרקון היחיד שעבר לצד של הרעים, בעונה הראשונה ג'ייק וסבא מחסלים אותו ובעונה השנייה הוא חוזר חזק יותר מכל הדרקונים שבעולם יצורי הקסם. כל פעם כשהוא מתכנן להשתלט על העולם הוא נותן לשאר הדרקונים להצטרף אליו , אבל כול הדרקונים מסרבים.
  • קונקילור צ'אנג - יועצת ועד הדרקונים בעונה הראשונה, אסירה בבית-סוהר ליצורים קסומים בעונה השנייה, מנסה להכשיל את הדרקון האמריקאי. מרגלת למען הדרקון האפל. משתחררת מן הכלא בסוף העונה השנייה ומנסה לקבל מג'ייק טיפת דם כדי להחזיר את הדרקון האפל. בננה בי מצטרף אליה כדי לא להושמד.
  • בננה בי - קוף ראפר, יצור הקסם-מחמד הזמני של ג'ייק, כאשר פו-דוג שוכח לחדש את רישיונו. כדי לא להושמד עבר לצד של הרעים.
  • טריקסי קארטר - ידידה של ג'ייק ושל ספאד. עוזרת לג'ייק להגן על עולם הקסם. מאוהבת בקייל ויקנס למרות שבפרק אחד יצאה עם ספאד לדייט. ראש מועצת התלמידים בבית הספר.
  • ארתור "ספאד" ספאדינסקי - חבר של ג'ייק וידיד של טריקסי. מאוהב בסטייסי אולם הוא אינו מוצא-חן בעיניה{באופן כללי לא הולך לו עם בנות}. ראש מועצת התלמידים בבית הספר. חולם להיות יצור קסום ובאחד הפרקים הופך לצפרדע קסם. היה צריך לוותר על כך כדי שלא יאותר על ידי עוזריו של הצייד, שחיפשו אותו. המילה "סנפלינג" מצחיקה לדעתו.
  • בראד מורטון -נער רב-כוח ושחצן.

"אמריקן דרגון:ג'ייק לונג" בישראל

אמריקן דרגון:ג'ייק לונג החלה לשודר בישראל כחודש לפני שנסתיימו שידוריה בארצות הברית. הסדרה שודרה בערוץ ג'טיקס ומשודרת כיום בערוץ דיסני הישראלי.

שינויי האנימציה

הגרסה הראשונה של הסדרה צוירה בשנת 2004 ושודרה בשנת 2005. סוג ציוריה נראה בדיוק כמו ציורי דיסני האחרים. אבל בשנת 2006 צוירה עוד גרסה, שכעת האנימטור האחראי עליה צייר אותה יותר מרובעת ופחות מושקעת. גם המעבר בין סצנות והתזוזות נראה פחות מושקע.

לילו וסטיץ'

בפרק האחרון של העונה השלישית של הסדרה "לילו וסטיץ'", מופיעים ג'ייק, סבא, פו-דוג, טריקסי וספאד בסדרה, כשהם מנסים לחפש יצורי קסם באי. ג'ייק מנסה לזכות בתחרות גלישת סקייטבורד , אך גנטור חושב שהוא ניסוי ותופס אותו, ומנסה לשלוח אותו להמסטרוויל.